Hva jobber dere med?

isks90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Ja, som overskriften sier; hva jobber dere med? Fulltid, deltid? Regner du med å kunne jobbe som vanlig frem til permisjon?
 
Jeg er jurist og jobber fulltid. Men fikk jobbtilbud som advokatfullmektig samme dag som IKM. Takka ja. Kjenner jeg gruer meg til å si at jeg er gravid..:nailbiting:
Regner med å jobbe som vanlig helt fram til permisjon :)
 
Jobber som regnskapsfører fulltid. Hadde egentlig håpt å fått meg en jobb litt nærmere. Har over 1 time kjøring hver vei :sorry:
 
Jeg jobber 95% som medisinsk sekretær på en barneavdeling. Om jeg kan fullføre helt ut tviler jeg på, bekkenet krangler en del allerede, og det er en del oppfølging pga diabetes. Men vil jobbe mest mulig, lengst mulig :)

jobber også 13% i hjemmesykepleien, der er jeg allerede sykemeldt pga bekkenet. Regner med jeg sier opp før permisjonen er over
 
Jeg er fysioterapeut. Jobber 100%. Forrige svangerskap strakk jeg nok strikken litt for langt på jobb, men da hadde vi heller ingen barn fra før. Denne gangen er jeg innstilt på å jobbe 100% så lenge det går, men terskelen vil nok være lavere for å be om sykemelding enn den var sist, ettersom jeg nå har en viktigere rolle å fungere i på hjemmebane også:Heartbigred
 
Jeg er fysioterapeut. Jobber 100%. Forrige svangerskap strakk jeg nok strikken litt for langt på jobb, men da hadde vi heller ingen barn fra før. Denne gangen er jeg innstilt på å jobbe 100% så lenge det går, men terskelen vil nok være lavere for å be om sykemelding enn den var sist, ettersom jeg nå har en viktigere rolle å fungere i på hjemmebane også:Heartbigred
Har du som fysioterapeut noen tips til det jeg tror er begynnende bekkenløsning? :D
 
Jeg jobber i bhg som ped.leder 100%. Siden jeg plages med rygg og bekken utenom svangerskap så tviler jeg på at jeg holder ut helt til permisjonsstart. Men jeg håper jeg holder et godt stykke utover våren!
 
Har du som fysioterapeut noen tips til det jeg tror er begynnende bekkenløsning? :D
Det kan hende:) Det aller viktigste er å prøve å finne ut om det er snakk om en reell bekkenløsning eller om det er en bekkenlåsning. Disse to tingene er veldig lett å forveksle, da det kan oppleves nokså likt. Hvordan man bør forholde seg til det er derimot veldig forskjellig. Hvor i bekkenet er smertene lokalisert? Og er det spesielle bevegelser som trigger eller er det mer konstante smerter?
 
Jobber som sykepleier på en kirurgisk avdeling. Jobber fullt, og vi har et høyt tempo på jobb, så er spent på hvordan det vil utarte seg :rolleyes: Håper formen holder seg bra!
 
Det kan hende:) Det aller viktigste er å prøve å finne ut om det er snakk om en reell bekkenløsning eller om det er en bekkenlåsning. Disse to tingene er veldig lett å forveksle, da det kan oppleves nokså likt. Hvordan man bør forholde seg til det er derimot veldig forskjellig. Hvor i bekkenet er smertene lokalisert? Og er det spesielle bevegelser som trigger eller er det mer konstante smerter?
Ja hva av det som er tilfelle her vet jeg jo ikke. Mer eller mindre konstant om dagen. Venstre side. Hofta/nederst i korsryggen ut mot siden, stråler inn mot lysken, vondt nedover i låret både utsiden og fremsiden.
 
Jobber som sykepleier i hjemmesykepleien i 100% stilling. Hvis det fortsetter i samme ræle som det har vært det siste året kommer jeg ikke til å jobbe fullt frem til permisjon.. MEN vi har fått ny avd.sykepleier så satser på at hun kanskje vil være litt lettere å samarbeide med ift tilrettelegging slik at jeg slipper sykemelding ☺️
 
Er helsefagarbeider, jobber på dementavdeling(er), med noe utagering. Har 13-14% fast. Resten ekstravakter. Ca 18 vakter i mnd. Tror jeg kommer til å slite med bekkenet og symfysen ganske fort.

Jobbet i hjemmetjenesten og omsorgsboliger under de andre svangerskapene. Veldig glad for at jeg slipper dét stresset denne gangen :hungry:
 
Ja hva av det som er tilfelle her vet jeg jo ikke. Mer eller mindre konstant om dagen. Venstre side. Hofta/nederst i korsryggen ut mot siden, stråler inn mot lysken, vondt nedover i låret både utsiden og fremsiden.
Ok, ikke smerter foran?
 
Pedagog 2 på småbarnsavdeling. Av erfaring blir det nok vanskelig å gå fult ut, mtp bekkenløsning. Men får nå se. Terskelen er lav for sykemelding, har to barn hjemme og en syk mann ... :oops:
 
Pedagog 2 på en storbarnsavdeling. Håper jeg kan jobbe fullt så lenge jeg kan, men hadde veldig vondt i bekkenet med første så fa stoppet det seg selv. Da jobbet jeg på småbarnsavdeling med mye mer løft, så tenker det blir lettere denne gangen.
 
Studerer barnevern! Siste semester nå :) begynner siste praksis på mandag og håper formen holder seg som den er nå slik at jeg får fullt utbytte av den!
Jobber som servitør ved siden av :p
 
Jobber som lærer på vgs. Ganske høy leseplikt så bare ca 20 undervisningstimer i uken i mine fag. Regner med å stå fullt ut så lenge stoffskiftet er under kontroll. Med frøkna så startet fødselen på jobb
Ulempen er at tenåringshormoner og gravidhormoner kan være en dårlig kombo
 
Jobber som lærer på ungdomsskole, men jobber deltid for å ha mer tid hjemme med barn nr 1. Regner med å jobbe ut skoleåret, altså slutten av juni. Blir da ferie og så rett over i permisjon. Passet sånn sett bra med termin 6.9 :)
 
Back
Topp