Jeg har blodtype A- fikk jeg beskjed om idag. Må ta kontrollprøve i uke 24. Noen som kan noe om dette, med tanke på om barnet har positiv blodtype? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mannen er en idiot ass Takk for svar!Jeg er A- og i første svangerskap sa mannen han var det også - så det ble ikke sjekket veldig nøyesønnen ble født 5 uker før tiden og fødsel var litt røff - lå inne på barsel og han på nyfødtintensiv så jeg var mye frem og tilbake! Når sykepleier endelig fant meg holdt vi på “å gå ut på tid” måtte ha sprøyte da sønnen var O+
Mannen er en idiot ass
neida men det føltes sånn.
Nå tar dem bp og sjekker antistoffer - får sprøyte før fødsel tror jeg? om baby er +
det kan oppstå komplikasjoner med antistoffer men det er vist sjeldent.
Vi har fått to til etter første og de er begge A- som meg
Det skal det være ganske trygtTakk for svar!var bare skumle svar på Google! Far har også A-
SnikerJeg har blodtype A- fikk jeg beskjed om idag. Må ta kontrollprøve i uke 24. Noen som kan noe om dette, med tanke på om barnet har positiv blodtype?![]()
Stemmer ikke helt det med at det er umulig å bli gravid igjen. Er bare hvis det kommer over rhesus + blod i mor ved feks fødsel, kan hun lage antistoff, og da kan neste barn bli blodfattig og i verste tilfelle dø om det er rhesus +. Kan også få ført over antistoff ved en abort. Nå til dags blir en testet for antistoff i blodet i første trimester. Har en det følges en opp av spesialister. Går faktisk an å gi blodoverføring til fosteret i mors liv.Jeg er AB negativ og sønnen min er positiv, fikk bare en sprøyte etter fødsel, og for de fleste er det helt udramatiskOm de ikke følger opp og gir deg sprøyten vil det være nærmest umulig å få barn igjen siden vist nok, men takker for at legevitenskapen har kommet såpass langt
![]()