Dere som er opptatt av neglelakk!

Nei er ikke mye liv.
Men gøy å høre at du fikk kalender :)
Hvilke farger har du fått hittil?
Maki me happy
Mini av apres chic, sølvglitter
Mini av sugar dady, den er jo nesten usynlg
Mini av mint candy Apple, mulig mellomste får den
Mini av glow your own way, glitter sak
Mini strong base
Russian roulette, den røde jeg har på ibdag
Og mini good as gone, neglelakk fjerner

I tillegg en liten julepynt, et hårstrikk og noen klistremerker til neglene

Skal være 8 full size, 10 mini og 6 "andre gaver"
 
IMG_20191211_114739.jpg

Her er russian roulette før "opprydding" rundt neglene.

Som jeg forøvrig ikke får helt til å gjøre heller. Tips mottas med takk. Ta det med en gang kanskje? Før det tørket?
 
Maki me happy
Mini av apres chic, sølvglitter
Mini av sugar dady, den er jo nesten usynlg
Mini av mint candy Apple, mulig mellomste får den
Mini av glow your own way, glitter sak
Mini strong base
Russian roulette, den røde jeg har på ibdag
Og mini good as gone, neglelakk fjerner

I tillegg en liten julepynt, et hårstrikk og noen klistremerker til neglene

Skal være 8 full size, 10 mini og 6 "andre gaver"
Jeg digger mint candy Apple :D
Ellers klarer jeg ikke de for meg de andre. Kanskje noen nye farger også? Som jeg da altså ikke har.

Høres ut som en flott kalender for å fylle opp litt. Jeg har jo allerede godt over 30 stk :p

Men jeg finner ikke gel-topcoaten min... Vet jeg tok den og en farge med meg ett sted i vår, muligens før bryllupet vi var i, og nå aner jeg ikke hvor det er...
 
Jeg digger mint candy Apple :D
Ellers klarer jeg ikke de for meg de andre. Kanskje noen nye farger også? Som jeg da altså ikke har.

Høres ut som en flott kalender for å fylle opp litt. Jeg har jo allerede godt over 30 stk :p

Men jeg finner ikke gel-topcoaten min... Vet jeg tok den og en farge med meg ett sted i vår, muligens før bryllupet vi var i, og nå aner jeg ikke hvor det er...
Jeg hadde jo ingen essie før, så jeg aner ikke.

Kan Google hver enkelt og se masse bilder av dem om du er nysgjerrig
Men ja. Kjekt å starte samlingen sånn i alle fall.
. Bestilt en top coat fra ebay, men tror jeg gikk for good to go, selv om jeg har tenkt at jeg ville ha den gel top coaten. Husker ikke helt. Vet jo ikke helt hva son kommer heller da. Men topcoat bruker jeg jo opp fortere enn lakker siden jeg varierer i farger men har bare 2 topcoat og legger nytt lag hver eller annenhver dag av det.
 
En ny verden for meg.
Neglepleie

Dagens kalender innehold neglebåndsolje?

Jeg dytter av og til litt på neglebåndet med en annen negl. Og der stopper min pleie egentlig.

Hva gjør dere? Og olje? Når? I forhold til neglelakk?
 
En ny verden for meg.
Neglepleie

Dagens kalender innehold neglebåndsolje?

Jeg dytter av og til litt på neglebåndet med en annen negl. Og der stopper min pleie egentlig.

Hva gjør dere? Og olje? Når? I forhold til neglelakk?
Jeg pleier å smøre inn neglebåndene med en spesiell neglebåndsfjerner-sak og la det virke en stund før jeg dytter neglebåndene. Da må jeg som regel også klippe de av, for de fliser seg eller stikker opp. Har en sånn greie jeg bruker, men som jeg ikke vet hva heter.

Så smører jeg olje på til slutt og masserer inn.
 
Jeg pleier å smøre inn neglebåndene med en spesiell neglebåndsfjerner-sak og la det virke en stund før jeg dytter neglebåndene. Da må jeg som regel også klippe de av, for de fliser seg eller stikker opp. Har en sånn greie jeg bruker, men som jeg ikke vet hva heter.

Så smører jeg olje på til slutt og masserer inn.

Men olje og neglelakk harmonerer ikke? Du kan jo ikke legge lakk på oljete negler?
 
Men olje og neglelakk harmonerer ikke? Du kan jo ikke legge lakk på oljete negler?
Nei, det må tørke ordentlig. Jeg pleier å legge lakken dagen etter. Men når neglene er lakket, og det er tørt, så kan du bruke olje hver kveld. Det går helt fint :)
 
Nei, det må tørke ordentlig. Jeg pleier å legge lakken dagen etter. Men når neglene er lakket, og det er tørt, så kan du bruke olje hver kveld. Det går helt fint :)
Takk for svar.

Må gjøre noe med neglene til eldste datter også. De fliser seg lag for lag liksom. Jeg har satt henne til å smøre med mandelolje pr nå, så får vi finne noe bedre etterhvert.
 
Vis vedlegget 314149

Her er russian roulette før "opprydding" rundt neglene.

Som jeg forøvrig ikke får helt til å gjøre heller. Tips mottas med takk. Ta det med en gang kanskje? Før det tørket?
Er en grunn for at rød er eksamensneglakk på neglakademiet For oss, men er ikke lett å legge, og kommer man nedi så er det vanskelig å få bort. Men ja må tas før det tørker, lag en spiss pinne med teposefilter uten på et par ganger og dypp det i neglakkfjerner så skal du få vekk det uønskede som kommer rundt. Og om du tar på top coat så kan du vaske henda og ha på krem da kan de hende du kan skrape litt av det som er på huden, men ha rød og sort er de som ikke er lette på det området.
 
Lilla er nok en must have i fargepaletten min selv om jeg i vinter oppdaget gleden med røde fingernegler.

I går gikk jeg meg på en lys lilla, litt "metallic skinn" i den fra essie, tiers of Joy, som jeg bare måtte ta med sa vi var innom normal. Liker den. Jeg har ikke pene og velstelte negler, og i dag ikke skikkelig lakket heller. Bare en test av fargen. Så der er ingen underlakk og ingen overlakk. Bare to lag farge lagt kjapt for å se.

La min elsk på essie etter den kalenderen
 
Lilla er nok en must have i fargepaletten min selv om jeg i vinter oppdaget gleden med røde fingernegler.

I går gikk jeg meg på en lys lilla, litt "metallic skinn" i den fra essie, tiers of Joy, som jeg bare måtte ta med sa vi var innom normal. Liker den. Jeg har ikke pene og velstelte negler, og i dag ikke skikkelig lakket heller. Bare en test av fargen. Så der er ingen underlakk og ingen overlakk. Bare to lag farge lagt kjapt for å se.

La min elsk på essie etter den kalenderen
Du har blitt glad i neglelakk :D

Jeg har ikke lakket på to år eller noe jeg.. Har ikke hatt ork eller motivasjon.. Ikke stelt negler annet enn å ha klipt dem heller...

Mulig jeg burde gjort noe, man føler seg jo freshere etterpå, og med fine negler.
 
Du har blitt glad i neglelakk :D

Jeg har ikke lakket på to år eller noe jeg.. Har ikke hatt ork eller motivasjon.. Ikke stelt negler annet enn å ha klipt dem heller...

Mulig jeg burde gjort noe, man føler seg jo freshere etterpå, og med fine negler.

Jeg har det. Jeg som ikke "turte" før har blitt glad i det.
Men det er et overskuddsfenomen, så jeg har lakkede negler nå fordi jeg er på ferie.

Men jeg er enda ikke blitt flink å stelle dem.
 
Back
Topp