Fødsel i uke 35?

Elli<3

Forelsket i forumet
♡Julekulene 2021♡
Aprilspirene 2023
Hei dere! Jeg er i dag i uke 35 + 5 og har de siste dagene følt på kroppen at fødselen kanskje kommer litt for tidlig, at noe er i gang.. Har brått hatt mye mer energi de siste par ukene og hatt løs mage/diaré de siste dagene, vært også kvalm(og uvel) og hatt litt mensenmurringer :depressed:
Jeg har merket stikkinger nedentil i løpet av uken, noe jeg tror er at hodet har drevet å festet seg. For i går så kjente jeg brått at det det var helt anderledes i magen, at buksa og trusa strammet så veldig i området under magen, og at det brått var mer plass øverst i magen under brystene mine. Kan også se det på mage-fasongen at han har sunket en del mer ned i bekkenet. Han har også vært mye mer aktiv inni magen i det siste, og sparket hardt i ribbein, blæra, bekkenet og alt som er (føler meg mørbanka) :confused:

Jeg lurer bare på hva dette kan bety, om det er normalt eller at det kan være tegn på at fødselen starter snart?:oops: Og er det i såfall farlig å føde i slutten av uke 35 eller i uke 36?
 
Last edited:
Jeg har født i både uke 34 og 36 før. Slik du beskriver har jeg også hatt. Men fra det blir slik har det hos meg gått 1-3 uker før fødsel. Men er tydelige modningstegn du beskriver. Høres ut på meg som at baby har lagt seg til rette kanskje :) da vil magen blant annet synke og kynnere/modningsrier kan bli verre. Angående å få barn så tidlig er de som regel ganske godt utviklet. Men de kan trenge litt ekstra tid på å få i gang mating. Må mates hver 2 time uansett om de sover. De sover veldig mye mer og begge mine hadde gulsot og lavt blodsukker. Men tror etter uke 35 at det er store individuelle forskjeller. Vet hvertfall at om du føder før uke 37 må du nok ha riebelte på deg under fødsel for å følge med på hjerterytme til baby. Så lenge det ikke er sykdom hos deg eller baby som fører til at du føder for tidlig skal det gå fint :) du er kommet så langt på vei at baby nok slipper både barneavdeling og kuvøse. Men må nok belage deg på å være på sykehus lenger enn 2-3 dager. Samtidig kan det som sagt gå noen uker før baby kommer etter modningen er i gang. Så kan for all del bikke både 37 og 38 ;) magen min sank for 3 uker siden, konstant kynnere daglig og hodet til baby er festet men livmorhalsen er lukket og låst. Håper det kan gi deg litt ro <3 vist du er usikker ringer du jordmor da det ved prematur fødsel krever litt annen oppfølgning enn ved fødsel til termin ;)
 
Sniker - min elste ble født 35+0 :) vi måtte være 16 dage på sykehus med han bla pga gulsot og oppkast (hadde reflux) han tok ikke godt nok på. Det gikk veldig fint ellers.
 
Jeg har akkurat de samme symptomene som du snakker om! Er i uke 34 nå, men har følelsen på at det blir tidlig fødsel.
Har ikke noe tips eller noe annet å dele egentlig, enn at jeg føler med deg og har det omtrent akkurat som deg :p
 
Jeg har akkurat de samme symptomene som du snakker om! Er i uke 34 nå, men har følelsen på at det blir tidlig fødsel.
Har ikke noe tips eller noe annet å dele egentlig, enn at jeg føler med deg og har det omtrent akkurat som deg :p

Starter uke 36 i morgen, så om han holder seg inne en uke til fra da, så skal det vel gå greit om jeg føder:shy: Har lest at det ikke regnes som «for tidlig» lenger når man har starta uke 37, men at babyen er ferdig utviklet da. Så da skal det vel gå greit, har veldig på følelsen at det skjer snart..Klarer ikke å slippe den følelsen, er så mye rart med kroppen min nå:confused:

Men ja håper han holder seg inne en uke til hvertfall, og at det går bra for deg også(at han/hun holder seg inne til det er trygt å føde):Heartred
 
Last edited:
Starter uke 36 i morgen, så om han holder seg inne en uke til fra da, så skal det vel gå greit om jeg føder:shy: Har lest at det ikke regnes som «for tidlig» lenger når man har starta uke 37, men at babyen er ferdig utviklet da. Så da skal det vel gå greit, har veldig på følelsen at det skjer snart..Klarer ikke å slippe den følelsen, er så mye rart med kroppen min nå:confused:

Men ja håper han holder seg inne en uke til hvertfall, og at det går bra for deg også(at han/hun holder seg inne til det er trygt å føde):Heartred

Ja, det er så mye rart som skjer med kroppen.. I går hadde jeg plutselig diareutbrudd helt ut av det blå. Haha :p
Takk! Håper det går bra med deg også! Og lykke til om det skjer noe plutselig! Det kommer til å gå bra uansett :D <3
 
Ja, det er så mye rart som skjer med kroppen.. I går hadde jeg plutselig diareutbrudd helt ut av det blå. Haha :p
Takk! Håper det går bra med deg også! Og lykke til om det skjer noe plutselig! Det kommer til å gå bra uansett :D <3

Ja, ikke sant, er ikke så gøy det nei :confused:
Takk, det går nok bra:rolleyes:
 
Sniker

Terminfødsel regnes som fødsel fra 37+0 til 41+6 såvidt jeg husker. Babyen regnes på papiret som prematur før 37+0, men som regel kan de fleste være på barsel med mor ved fødsel etter 35+0 (og man forsøker ikke stoppe fødsler etter 34+0).
Det er ikke farlig på noen måte med fødsel så sent i svangerskapet vs termin.
 
Sniker

Terminfødsel regnes som fødsel fra 37+0 til 41+6 såvidt jeg husker. Babyen regnes på papiret som prematur før 37+0, men som regel kan de fleste være på barsel med mor ved fødsel etter 35+0 (og man forsøker ikke stoppe fødsler etter 34+0).
Det er ikke farlig på noen måte med fødsel så sent i svangerskapet vs termin.
Okei, bra:rolleyes: Er 36 + 3 i dag, så nærmer seg uke 37 nå hvertfall
 
Jeg er i dag uke 34 endelig :p Har i mange uker kjent på kynnere og menssmerter. De siste uken har det tatt seg opp med mye utflod og hadde en runde med spotting av blod. Kontroll til nå har vist ingen tegn til modning. I går kveld føltes det som kynnere med smerter som kom regelmessig, heldigvis gått over i løpet av natten. Er dette modning? Vil kroppen kunne holde på slik frem til termin? Dette tar på av energi :banghead:
 
Jeg er i dag uke 34 endelig :p Har i mange uker kjent på kynnere og menssmerter. De siste uken har det tatt seg opp med mye utflod og hadde en runde med spotting av blod. Kontroll til nå har vist ingen tegn til modning. I går kveld føltes det som kynnere med smerter som kom regelmessig, heldigvis gått over i løpet av natten. Er dette modning? Vil kroppen kunne holde på slik frem til termin? Dette tar på av energi :banghead:
Har hatt det på samme måte, hadde kynnere med smerter nedentil i går kveld og litt på natta, men har roet seg nå. De har ikke vært regelmessige og ikke sånn veldig vonde, men kan jo kanskje være starten på noe..?:oops:
 
Har hatt det på samme måte, hadde kynnere med smerter nedentil i går kveld og litt på natta, men har roet seg nå. De har ikke vært regelmessige og ikke sånn veldig vonde, men kan jo kanskje være starten på noe..?:oops:
Vi kan jo håpe det gir litt modning etterhvert og at det ikke bare sliter oss ut uten nyte. Men jeg håper jeg kommer meg over nyttår til det skjer noe mer spennende :p
 
Jeg gikk med sånn dere beskriver fra uke 35, og fødte ettrr igangsettelse i uke 40! Så veldig normalt å føle dette uten at fødsel er rett rundt hjørnet! Lykke til damer :)
 
Sniker. Hadde også masse modningstegn, nedpress og ubehag på slutten forrige fødsel. Det varte over lang tid. Følte det st nå starter det snart, men nei da...
 
Er uke 37+0 i dag. Hadde legetime med ultralyd på sykehuset i dag for å sjekke at alt var som det skal. Fikk da vite at hodet var godt festet(som fastlegen også sa for en uke siden) og hun målte at jeg hadde en «fingetupps» åpning. Hun trodde ikke jeg kom til å føde i løpet av de nærmeste dagene, men hun trodde heller ikke at jeg kom til å gå helt til termin. Hun estimerte at det ville skje om ca 2 uker, men sa også at det kunne skje før.

Kan hvertfall slappe av med at det ikke blir noe prematur-fødsel, og at alt er som det skal med babyen. Så kommer han -når han kommer :Heartblue
 
Er uke 37+0 i dag. Hadde legetime med ultralyd på sykehuset i dag for å sjekke at alt var som det skal. Fikk da vite at hodet var godt festet(som fastlegen også sa for en uke siden) og hun målte at jeg hadde en «fingetupps» åpning. Hun trodde ikke jeg kom til å føde i løpet av de nærmeste dagene, men hun trodde heller ikke at jeg kom til å gå helt til termin. Hun estimerte at det ville skje om ca 2 uker, men sa også at det kunne skje før.

Kan hvertfall slappe av med at det ikke blir noe prematur-fødsel, og at alt er som det skal med babyen. Så kommer han -når han kommer :Heartblue
Så deilig å vite at du snart er ferdig :) og at det ikke blir prematur fødsel :)
 
Så deilig å vite at du snart er ferdig :) og at det ikke blir prematur fødsel :)
Ja, håper bare på at fødselen ikke skjer på selve juleaften eller nyttårsaften:oops: Men han kommer når han kommer, og det er ikke så mye jeg får gjort med det:p

Kjenner mye modningsrier om dagen, en del utover dagen, men mest på kvelden og natta. Våkner opp hver natt og tror fødselen er i gang, er så plagsomt at jeg sliter med å sove. De begynner å bli mer og mer kraftige og vonde nå, og jeg begynner å blir rimelig sliten av det egentlig..Så håper det setter ordentlig igang snart og at jeg får møte det lille aktive nurket som er inni der :happy:
 
Ja, håper bare på at fødselen ikke skjer på selve juleaften eller nyttårsaften:oops: Men han kommer når han kommer, og det er ikke så mye jeg får gjort med det:p

Kjenner mye modningsrier om dagen, en del utover dagen, men mest på kvelden og natta. Våkner opp hver natt og tror fødselen er i gang, er så plagsomt at jeg sliter med å sove. De begynner å bli mer og mer kraftige og vonde nå, og jeg begynner å blir rimelig sliten av det egentlig..Så håper det setter ordentlig igang snart og at jeg får møte det lille aktive nurket som er inni der :happy:
Skjønner godt du blir utholdmodig. Med nr 1 så hadde jeg lite tegn før det startet, med 2 modning over laang tid. Er slitsomt..
 
Skjønner godt du blir utholdmodig. Med nr 1 så hadde jeg lite tegn før det startet, med 2 modning over laang tid. Er slitsomt..

Har heldigvis roet seg litt nå, så kan godt gå helt til termin dette. Er 38 + 5 i dag, men kjenner jeg begynner å føle meg litt «ferdig» med å være gravid nå også:shy: Haha, vil ha han ut snart :dummy::Heartblue
 
Har heldigvis roet seg litt nå, så kan godt gå helt til termin dette. Er 38 + 5 i dag, men kjenner jeg begynner å føle meg litt «ferdig» med å være gravid nå også:shy: Haha, vil ha han ut snart :dummy::Heartblue
Håpe han ikke kommer på maks overtid da
 
Back
Topp