Barnevogn

HåpefullTrønder

Glad i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Noen her som har litt peiling på vogner? Førstegangs og vet ikke helt hva jeg skal se etter..
Har sett på Petite Cherie sine siden vi ønsker ikke bruke så mye penger på vogn.
Tenker å kjøpe enten heritage, excellence eller lively, men klarer ikke se hva de store forskjellene er på disse?
Håper noen har noe svar på dette :joyful:

PS. Vet det er alt for tidlig å kjøpe vogn, men prøver å planlegge litt i forkant.

Jeg har allerede kjøpt vogn, så krysser fingrene for at det ikke er tvillinger jeg har i magen:angel4
Jeg kjøpte emmaljunga city cross! Kjøpte brukt via finn.no for 4000,-. Ser ut som ny, solid og fin!

Jeg ville lagt litt penger i en vogn med tanke på hvor mye den brukes. Jeg har ikke prøvd de vognene du nevner, men finnes en barnevogngruppe på Facebook feks.

Har i dag TFK Twist og babyjogger mini GT, da han var nyfødt hadde han Britax smile 2, så tipper det fort blir en Britax smile 3, siden jeg elska smile 2, nå har de laget lengre rygg :smiley-bounce012

Om dere ønsker vogn til fornuftig pris ville jeg fulgt med på bruktmarkedet for en pent brukt merkevogn, og ikke kjøpt et av de billigere merkene. De er ofte billig av en grunn og du ender opp med en vogn med dårligere trillecomfort, demping og færre funksjoner :) Så mye som vognen vil bli brukt (vi har brukt vår daglig i 3.5 år), er det ok å vite at du har en som vil vare :)

Det jeg syntes var så fint med de vognene jeg så på var at det var pakke med liggedel, sittedel, bilstol og adaptere til bilstol. Da vet jeg at bilstolen kan brukes på vognen også, noe jeg føler vi er avhengige av. Synes det er litt vanskelig å finne en komplett pakke som ser grei ut på finn. De koster jo fortsatt 6000kr så synes egentlig ikke det var så billig :angelic:

Jeg hadde TFK Joggster III sist. Veldig fornøyd med håndbrems pga bekkenløsningen, men ett hjul foran skal jeg ikke ha igjen. Alt for mye knoting når det trilles på ujevnt underlag og spesielt reus.
Sportsdelen var veldig stor og kunne brukes lenge, jeg solgte vogna lenge før den var for liten.

Neste vogn ønsker jeg fortsatt håndbrems på, men to vendbare framhjul, og det vet jeg ikke om finnes.

Det jeg syntes var så fint med de vognene jeg så på var at det var pakke med liggedel, sittedel, bilstol og adaptere til bilstol. Da vet jeg at bilstolen kan brukes på vognen også, noe jeg føler vi er avhengige av. Synes det er litt vanskelig å finne en komplett pakke som ser grei ut på finn. De koster jo fortsatt 6000kr så synes egentlig ikke det var så billig :angelic:
/QUOTE]

Britax har også sånne pakker :happy: lurer på om jeg kjøper det denne gangen.

Hvis du kjøper brukt så kan du finne noen som selger alt med tilbehør. 6000kr med alt er veldig billig. Sist jeg kjøpte vogn i 2014 så kostet det ca 10000 og da fikk jeg ikke med alle delene jeg kunne tenkt meg.

Det er mange ting man bør tenke på:wacky: Jeg foretrekker sittedelen som kan være vendt begge veier (syntes det er trist når de sitter bort fra deg fra de er 6 mnd). 4 hjul for stabil vogn, de to foran må kunne være svingbare og låst pga snø osv. :)

ser den!

vi brukte ikke adapter på bilstolen sist. Enten bar vi babystolen rett fra bil til hus, eller inn på kjøpesenter og satt stolen i handlevogn. Kort periode det trengs, så vi prioriterte ikke adapter. Men folk he jo ulik hverdag og behov, så kan godt være dette er uunnværlig for dere. Uansett, denne får du nok til en billig penge på Finn.

Bilstol, nå høres jeg sikkert kritisk og kjip ut, det er ikke meningen! Men husk på at det er mange bilstoler på markedet og stor variasjon i hvor sikre og godt krasjtestet de er. EU-kravene er ikke spesielt strenge. Vurder merker som maxicosi, cybex, besafe, Stokke og recaro (sikkert flere som jeg ikke kommer på i farten). Bilstol kan kjøpes brukt, men du bør være nøye med å undersøke standen den er i og alderen. Kanskje helst kjøpe av noen dere kjenner og stoler på. Mange bra fb-grupper hvor jeg har vært masse om dette :)

Og husk, dere har god tid til termin og kan jo bruke mange anledninger til å ønske penger/ting til babyen.

Vi har Stokke trailz til han på 15 mnd (hatt den fra nyfødt) og er veldig fornøyd! Kan vendes begge veier, har to vendbare hjul fremme, god trillecomfort og stor bag (et pluss da det var god plass til vinterposen og en baby på 6 mnd). Har besafe modular bilsete som kan klikkes rett på vogna, og samme basen brukes nå mår vi er gått over til et større sete. Vet ikke hva bruktprisene ligger på, men kan være noe å sjekke hvert fall :)

Vi har en bugaboo fox og en emmaljunga mondial Deluxe. Emmaljunga kjøpte vi brukt av et vennepar, for å bruke som sovevogn. Tror vi kjøpte den for 4500. Nå sover han i seng i bhg og ikke vogn, så nå har vi tatt den hjem og bruker den til tur i nærområdet. Den er mye deiligere å trille en foxen, men får ikke plass i den lille bilen vår :shifty: Blir nok den vi bruker til lille i magen, for nå må vi nok ha ny bil :hilarious::happy:

Ja, jeg har også vært opptatt av fire hjul, med skikkelig tykkelse og vendbar sittedel! De jeg så på hadde det. Kunne fint kjøpt de til Petite cherie etter å ha lest om de, synes ikke prisen skal ha så mye å si altså :angelic: Kanskje lett å tenke det når man er student, men så lenge sikkerhet er bevist trenger jeg ikke merkevogn! Tusen takk for tips alle sammen, skal følge med litt på finn i tilfelle det dukker opp bedre tilbud enn på jollyroom:joyful:

da han var nyfødt hadde han Britax smile 2, så tipper det fort blir en Britax smile 3, siden jeg elska smile 2, nå har de laget lengre rygg :smiley-bounce012
Jeg liker også smile 2 kjempegodt, de kommer i så mange fine farger også. :) Det eneste jeg synes virker dumt med 3 er at setet virker å være lavere plassert.

Jeg har en liten gutt på 15 måneder, så er ganske ny på dette med vogner, men fikk litt vogndilla.

Kjøpte først en Britax smile 2 som er en vendbar vogn med fire hjul. Hadde også en best-i-test Britax babybilstol som gikk på den vogna, men den funksjonen brukte vi ikke så mye. Bagen er ikke så stor, så vi byttet til sittedel da han var 5 måneder. Bagen var heller ikke så lun som jeg kunne tenkt meg, men alt var greit nok til at jeg tenker jeg beholder vogna til denne. Å bytte til liggende sittedel ved 5 måneder var helt greit. Det mest positive med denne vogna for meg er at setet er plassert høyt, slik at når man skal plassere baby og justere seler og pose så trenger man ikke bøye seg så mye. (Jeg har en ryggskade.) Stokke Trailz er også høy forresten.

Kjøpte så en gammel brukt Emmaljunga Nitro City for en tusenlapp. Den bruker vi som sovevogn, og den er planlagt å skulle være i barnehagen når han starter der.

I sommer kjøpte jeg en Babyzen Yoyo, som er en reisetrille. Den får mye skryt rundt omkring, bl.a fordi den går i håndbagasjen på fly, men jeg er ikke helt venn med den enda. Tror jeg skal selge den videre.

Og så er det ønskelista mi: Jeg har kjempelyst på en Baby Jogger City Elite, det virker som en fullstendig fantastisk vogn. Jeg tenker jeg kjøper det til kommende storebror, så kan frøet få smile 2. :) Eller bør jeg heller kjøpe søskenvogn kanskje?

Et bonustips: Har du hjul med luft i; sjekk lufttrykket jevnlig! Det er stor forskjell på hvor lette de er å trille fra flate dekk til fulle dekk. :hilarious: Jeg var klar for å skrote denne vogna forrige uke, men så ble den super igjen med litt luft.

Jeg liker også smile 2 kjempegodt, de kommer i så mange fine farger også. :) Det eneste jeg synes virker dumt med 3 er at setet virker å være lavere plassert.

Jeg har en liten gutt på 15 måneder, så er ganske ny på dette med vogner, men fikk litt vogndilla.

Kjøpte først en Britax smile 2 som er en vendbar vogn med fire hjul. Hadde også en best-i-test Britax babybilstol som gikk på den vogna, men den funksjonen brukte vi ikke så mye. Bagen er ikke så stor, så vi byttet til sittedel da han var 5 måneder. Bagen var heller ikke så lun som jeg kunne tenkt meg, men alt var greit nok til at jeg tenker jeg beholder vogna til denne. Å bytte til liggende sittedel ved 5 måneder var helt greit. Det mest positive med denne vogna for meg er at setet er plassert høyt, slik at når man skal plassere baby og justere seler og pose så trenger man ikke bøye seg så mye. (Jeg har en ryggskade.) Stokke Trailz er også høy forresten.

Kjøpte så en gammel brukt Emmaljunga Nitro City for en tusenlapp. Den bruker vi som sovevogn, og den er planlagt å skulle være i barnehagen når han starter der.

I sommer kjøpte jeg en Babyzen Yoyo, som er en reisetrille. Den får mye skryt rundt omkring, bl.a fordi den går i håndbagasjen på fly, men jeg er ikke helt venn med den enda. Tror jeg skal selge den videre.

Og så er det ønskelista mi: Jeg har kjempelyst på en Baby Jogger City Elite, det virker som en fullstendig fantastisk vogn. Jeg tenker jeg kjøper det til kommende storebror, så kan frøet få smile 2. :) Eller bør jeg heller kjøpe søskenvogn kanskje?

Et bonustips: Har du hjul med luft i; sjekk lufttrykket jevnlig! Det er stor forskjell på hvor lette de er å trille fra flate dekk til fulle dekk. :hilarious: Jeg var klar for å skrote denne vogna forrige uke, men så ble den super igjen med litt luft.

Enig, jeg er litt spent, tenkte dra innom butikken her en dag og prøve den, siden de har smile 3 inne der. Jeg vil ha den fremfor 2 uansett pga utbedring på lengden.
Har en babyjogger mini GT til knotten nå, elsker den. Sto mellom den og elite, men tok den letteste :)

Enig, jeg er litt spent, tenkte dra innom butikken her en dag og prøve den, siden de har smile 3 inne der. Jeg vil ha den fremfor 2 uansett pga utbedring på lengden.
Har en babyjogger mini GT til knotten nå, elsker den. Sto mellom den og elite, men tok den letteste :)
Er det kun størrelsen som er forskjell på mini GT og elite? Kanskje jeg må revurdere! Ellers så surfer jeg litt og så på mini gt double (søskenvogn) nå, men virker ikke som om man kan slå opp fotstøtta på den.

Er det kun størrelsen som er forskjell på mini GT og elite? Kanskje jeg må revurdere! Ellers så surfer jeg litt og så på mini gt double (søskenvogn) nå, men virker ikke som om man kan slå opp fotstøtta på den.

Størrelsen er en forskjell, det er ikke integrert fotbrett, men jeg har kjøpt utenom, eller det er på den nyeste GT, men prisen er stiv.
Du kan nok kjøpe løs forstørre til den double også vil jeg tro. Jeg har noe universal.
Det er sikkert flere forskjeller, størrelse på hjulene er vel forskjellig. Jeg har GT liggende i bilen og bruker TFK som sovevogn heime og som turvogn når vi skal gå i ulendt terreng.

Hei:) vet du ca hvor høy britax smile 2/3 er i forhold til Stokke trailz? Vi har valgt trailz utelukkende pga høyden og 4 hjul, men jeg synes den er så altfor dyr i tillegg til at jeg et skeptisk til sittedelen. Den virker så lite «lun» for barnet. Har du målt dem opp mot hverandre?:) Gikk på barnas hus for å teste, men de selger jo ikke britax:shy:

Back
Topp