Negativ test etter MA

BR92

Flørter med forumet
Himmelbarn
Hvor lang tid tok det før dere fikk negativ test etter MA?

Jeg tok cytotec den 16. oktober. Tok blodprøve og sjekket HCG den 4. og 7. november, og hadde da 675 og 490 i hcg. I dag, 5 og en halv uker etter cytotec, har jeg fortsatt positiv test med en tydelig strek.

Flere som har gått så lenge før man får negativ test, eller kan det være en ny graviditet?
 
Jeg hadde medisinsk abort etter MA den 2. november og 17. november var graviditetstesten negativ (hadde ikke tatt noen før det).

Syns det er lenge å gå 5,5 uke med positiv test etter MA. Selvfølgelig kan det være ny graviditet om du har hatt samleie. Men uansett ville jeg nok bedt om henvisning til gyn og ultralyd for å se etter eventuelle rester eller nytt foster :)
 
Hvor lang tid tok det før dere fikk negativ test etter MA?

Jeg tok cytotec den 16. oktober. Tok blodprøve og sjekket HCG den 4. og 7. november, og hadde da 675 og 490 i hcg. I dag, 5 og en halv uker etter cytotec, har jeg fortsatt positiv test med en tydelig strek.

Flere som har gått så lenge før man får negativ test, eller kan det være en ny graviditet?

Jeg ville tatt kontakt med sykehuset og bedt om oppfølgning. Dersom du fortsatt har positiv test fire uker etter behandlingen kan det tyde på rester.

Masse lykke til!
 
Jeg ville tatt kontakt med sykehuset og bedt om oppfølgning. Dersom du fortsatt har positiv test fire uker etter behandlingen kan det tyde på rester.

Masse lykke til!

Syns det er lenge å gå 5,5 uke med positiv test etter MA. Selvfølgelig kan det være ny graviditet om du har hatt samleie. Men uansett ville jeg nok bedt om henvisning til gyn og ultralyd for å se etter eventuelle rester eller nytt foster :)

Ja, det føles utrolig lenge også. Bør jeg ringe direkte til sykehuset, eller må man gå via fastlege, tror dere?
 
Ja, det føles utrolig lenge også. Bør jeg ringe direkte til sykehuset, eller må man gå via fastlege, tror dere?

Du kan sikkert prøve å ta direkte kontakt med sykehuset, men har skjønt det ikke er så lett å komme inn der «uten videre». På skrivet jeg fikk fra sykehuset ved medisinsk abort står det at man må kontakte fastlege hvis graviditetstesten er positiv etter 4 uker.

Håper du slipper lang ventetid uansett, lykke til :)
 
Ja, det føles utrolig lenge også. Bør jeg ringe direkte til sykehuset, eller må man gå via fastlege, tror dere?

Hvilket sykehus er det? :) På mitt skriv fra Ullevål står det ta kontakt med føde/gyn mottaket dersom testen er positiv etter fire uker.
 
Hvilket sykehus er det? :) På mitt skriv fra Ullevål står det ta kontakt med føde/gyn mottaket dersom testen er positiv etter fire uker.

Jeg har vært på St. Olavs. Det står ingenting på arket fra dem angående positiv graviditetstest etter MA. Men det er listet et par telefonnummer, så jeg prøver dem først i morgen og eventuelt fastlege etterpå dersom jeg må det
 
Hvor lang tid tok det før dere fikk negativ test etter MA?

Jeg tok cytotec den 16. oktober. Tok blodprøve og sjekket HCG den 4. og 7. november, og hadde da 675 og 490 i hcg. I dag, 5 og en halv uker etter cytotec, har jeg fortsatt positiv test med en tydelig strek.

Flere som har gått så lenge før man får negativ test, eller kan det være en ny graviditet?

hvor tydelig er testen din? Jeg hadde en MA i slutten av oktober og tester fortsatt positivt ( likner på slik testen så ut rett før testdag) . Var på sjekk 2 uker etter og fikk vite at det ikke var noe rester igjen. Så blir usikker på hva jeg bør gjøre.
 
hvor tydelig er testen din? Jeg hadde en MA i slutten av oktober og tester fortsatt positivt ( likner på slik testen så ut rett før testdag) . Var på sjekk 2 uker etter og fikk vite at det ikke var noe rester igjen. Så blir usikker på hva jeg bør gjøre.

Bilde ligger under.
Jeg ringte sykehuset i dag, som sa at man kunne ha positiv test i 6 uker. De ville ikke gjøre noe enda, siden det fortsatt er 2 (to!!) dager til det har gått 6 uker. Så de sa at jeg måtte dra til fastlegen og ta en blodprøve. Dersom hcg er lavere enn 175, så mener de at det er greit, selv etter 6 uker. Da gjør de ingenting. Er den høyere enn det så må jeg sjekkes for om det eventuelt er rester eller en ny graviditet.
 

Vedlegg

  • 20191125_161240.jpg
    20191125_161240.jpg
    72,9 KB · Visninger: 78
Hvor lang tid tok det før dere fikk negativ test etter MA?

Jeg tok cytotec den 16. oktober. Tok blodprøve og sjekket HCG den 4. og 7. november, og hadde da 675 og 490 i hcg. I dag, 5 og en halv uker etter cytotec, har jeg fortsatt positiv test med en tydelig strek.

Flere som har gått så lenge før man får negativ test, eller kan det være en ny graviditet?

Jeg testet etter 2 uker, da var den helt negativ. Men jeg har skjønt at det kan være ulike variasjoner,og at det for noen tar opp mot 8 uker. Men vær obs på om du kan ha rester og trenge en utskrapning dersom det allerede ikke er gjort. At hcg er synkende er likevel et godt tegn, men ta gjerne kontakt med lege for eventuelt å få en ultralyd som utelukker rester.
Klem
 
Bilde ligger under.
Jeg ringte sykehuset i dag, som sa at man kunne ha positiv test i 6 uker. De ville ikke gjøre noe enda, siden det fortsatt er 2 (to!!) dager til det har gått 6 uker. Så de sa at jeg måtte dra til fastlegen og ta en blodprøve. Dersom hcg er lavere enn 175, så mener de at det er greit, selv etter 6 uker. Da gjør de ingenting. Er den høyere enn det så må jeg sjekkes for om det eventuelt er rester eller en ny graviditet.

såpass ja, snakk om god service!! Mine tester likner veldig dine, men har ikke gått 6 uker enda for meg. Jeg vet jo at jeg ikke har noe rester, så er vel bare å smøre seg med tålmodighet og vente på nytt innsett i januar (ivf). Lykke til videre og håper du får babystrek og babyen sitter klistra frem til termin <3
 
Jeg fikk svar på blodprøven i dag. Hcg er nå på 90, som betyr at jeg ikke vil få oppfølging fra sykehuset. Får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente på at testen skal bli negativ.

Jeg har dermed hatt følgende utvikling i hcg:
16.10: cytotec
04.11: 675 i hcg
07.11: 490 i hcg
26.11: 90 i hcg
 
Hadde en MA i slutten av august, og tok godt og vel 6 uker før jeg fikk negativ test, denne ble negativ først etter at jeg hadde hatt mensen igjen. Og var i tillegg litt ymse streker på sensitive tester når jeg testet tidlig i PP'en rett etter, som jeg ikke vet om var pga kjemisk eller hcg-rester. Første "normale" syklus etter MA'en var mildt sagt ikke normalo_O
 
Hadde en MA i slutten av august, og tok godt og vel 6 uker før jeg fikk negativ test, denne ble negativ først etter at jeg hadde hatt mensen igjen. Og var i tillegg litt ymse streker på sensitive tester når jeg testet tidlig i PP'en rett etter, som jeg ikke vet om var pga kjemisk eller hcg-rester. Første "normale" syklus etter MA'en var mildt sagt ikke normalo_O

Jeg tok en ny test i går, men jeg har bare de tidlig-testene. Den slo også ut positiv, men ikke veldig tydelig strek. Første mens har derimot ikke kommet enda.
 

Vedlegg

  • 20191202_200337.jpg
    20191202_200337.jpg
    8,5 KB · Visninger: 64
Jeg tok en ny test i går, men jeg har bare de tidlig-testene. Den slo også ut positiv, men ikke veldig tydelig strek. Første mens har derimot ikke kommet enda.

Sånne så mine ut før mensen også:) Du får bare følge med og se om de snart blir negative. Det er jo de som blir gravide igjen før de får mensen, så er jo greit å følge med for å se om strekene blir sterkere igjen også.

Jeg ble overrasket over hvor lang tid det tok før de ble negative. Har brukt lenger tid på MA'en og å komme tilbake til normalt enn jeg var gravid:meh:
 
Nå har det gått 7 uker og 3 dager siden cytotec. Har fortsatt positiv test (se under). Tror nok jeg bestiller en ny time til legen og krever å få henvisning til gyn.
 

Vedlegg

  • 20191207_143237.jpg
    20191207_143237.jpg
    11,9 KB · Visninger: 54
Nå har det gått 7 uker og 3 dager siden cytotec. Har fortsatt positiv test (se under). Tror nok jeg bestiller en ny time til legen og krever å få henvisning til gyn.

Det syns jeg du skal gjøre! Veldig lenge å ha HCG enda. Håper du får svar/hjelp og at det blir fortgang i prosessen så du kan se fremover :Heartred
 
Nå har det gått 7 uker og 3 dager siden cytotec. Har fortsatt positiv test (se under). Tror nok jeg bestiller en ny time til legen og krever å få henvisning til gyn.
Sikker du at du ikke er gravid på nytt?
 
Sikker du at du ikke er gravid på nytt?

Vi har hatt ubeskyttet samleie, så det er mulig. Jeg håpet på ny graviditet selv, men HCG har gått nedover, så da må jeg få tatt enda en blodprøve og se om den har begynt å gå opp igjen.
 
Back
Topp