Negativ test etter MA

Liten update: Tok ny blodprøve som viste hcg på 68. Den er altså redusert, men jeg synes det går veldig sakte. Snakket med lege og fikk henne til å sende en henvisning til sykehuset, siden det har gått over 8 uker og jeg fortsatt spotter. Sykehuset ringer og nekter å sette opp time til meg. Herregud, så frustrerende dette er!
 
Liten update: Tok ny blodprøve som viste hcg på 68. Den er altså redusert, men jeg synes det går veldig sakte. Snakket med lege og fikk henne til å sende en henvisning til sykehuset, siden det har gått over 8 uker og jeg fortsatt spotter. Sykehuset ringer og nekter å sette opp time til meg. Herregud, så frustrerende dette er!
Du kan ikke bli henvist til en gyn som ikke er på sykehuset? Det gjorde min fastlege når jeg friket ut når kroppen holdt på å tulle etter MA i juni.
 
Liten update: Tok ny blodprøve som viste hcg på 68. Den er altså redusert, men jeg synes det går veldig sakte. Snakket med lege og fikk henne til å sende en henvisning til sykehuset, siden det har gått over 8 uker og jeg fortsatt spotter. Sykehuset ringer og nekter å sette opp time til meg. Herregud, så frustrerende dette er!

Nevn at du er bekymret for blæremola så burde det bli fortgang, for det er faren ved hcg som ikke går ordentlig ned. Sannsynligvis er det ikke dette, men noen burde ha vært innom tanken.
 
Vet det kan koste mye men tro meg det er verdt å ta en tur innom privat gyn for å sjekke alt og for at du skal føle deg bra ♥️
 
Jeg har nå bestilt meg time til privat gynekolog, så skal dit på tirsdag. Kjipe penger, men føler det er verdt det for å slippe å uroe seg sånn.

Jeg skjønner at helsevesenet sikkert har mange gravide og tidligere gravide som ringer dem med unødvendig panikk hver dag, men jeg synes at måten de behandler oss på er altfor dårlig.
 
Jeg fikk positive tester helt til jeg fikk TR igjen etter 5 uker. Positiv test helt til CD4.
 
Kan en få el og mens når vi har hcg i kroppen?
Usikker, men utifra det jeg googlet meg frem til vil ikke kroppen slippe egg dersom det er hCG i kroppen. Eller om det er progesteron..? Hmm husker ikke. men det tok ihvertfall en syklus for meg å "skylle" ut hormonene
 
Vært hos gynekolog nå, og han fant rester. Så han skulle sende ny henvisning til sykehuset.
 
Etter over 9 uker fikk jeg endelig utskrapning! :)
Wow, det der er virkelig ikke greit! Jeg fikk med meg et skriv fra sykehuset om å ta kontakt ved fortsatt positiv test etter 4 uker, men det er kanskje ikke samme prosedyre på alle sykehusene. Godt du endelig har fått gjort det i hvert fall!
 
Back
Topp