Leie på babyen

I dag lå han ned men med begge bena over hodet:hilarious: så han har gooood plass og bruker visst akkurat nå bare 1/4 av plassen fordi han liker å ha bena over hodet :hilarious:
 
Aha :) Jeg har alltid trodd at det er en fast som er 1 og 2, uavhengig av hvor de ligger :hilarious:
Litt vanskelig å forklare :smiley-ashamed004 I journalen står hu på venstre side som tvilling 1 siden hun stortsett har vært den som har ligget nederst gjennom hele svangerskapet. Så hun blir stående som det på papiret ut resten for at målingene skal være korrekt fra gang til gang. Men I praksis kan hun fortsatt ende opp med å bli tvilling 2 dersom søstra legger seg nederst og velger å komme ut først :p
 
Seteleie i dag, tramper goooodt nedover ! Håper hun snur seg snart for dette var en smule ubehagelig !
 
Akkurat vært på kontroll hos jordmor, lillebror ligger allerede fint i hodeleie med ryggen mot min venstre side, så da håper jeg han blir liggende slik når fødselen nærmer seg også :)
 
Var på ultralyd idag, ligger enda med hodet ned :)
 
Kjennes ut som den lille har lagt seg med hodet ned nå. Bevegelsesmønsteret er blitt litt annerledes og det har vært en del dager der det har vært stort press mot blæra, og beina sparker opp over navlen. Kjenner spakene litt mindre, som sikkert er fordi jeg har morkaken oppe foran. Kjente tydeligere spark når baby lå på tvers.
 
Seteleie hos jordmor i går. Forklarer hvorfor jeg får så mange harde spark rett i blæra om dagen.
 
Tverrleie eller litt på skrå her, ligget sånn den siste uken. Heldigvis lenge til termin, men det er ikke så behagelig å ha henne den veien når hun vrir og vender på seg, så hun kan gjerne snu seg med hodet ned. :rolleyes:
 
Jordmor sa i dag at hun ligger med hodet ned, men jeg tror hun snur seg innimellom her, ganske ubehagelig :happy7
 
På kontroll i dag (uke 32) sa legen at han ligger i tverrleie. Forklarer nok hvorfor magen nesten konstant stør i spenn.

Googla selvfølgelig (skulle aldri ha gjort..) tverrleie og det var jo helt katastrofe.

Flere som har dem liggende på tvers? Har jo lang tid å snu seg på, men kjenner jeg ble litt stressa. :(
 
Min ligger halvveis på tvers av og til men snur seg ofte. Hvor langt på vei er du? Venter ikke du nr. 3? De har vel litt plass enda, og god tid på og snu seg :)
Ja, det jeg betrygger meg med, at det er en stund igjen. :) uke 32, tredjegangs, begge de andre lå i hodeleie.

Fant dette på nett og det var jo ikke så oppløftende. «Tidlig vannavgang og navlesnorfremfall er aktuelle komplikasjoner. Hvis man ikke korrigerer et tverrleie («forsømt tverrleie»), kan det oppstå ristorm (hyppige og kraftige rier), livmorveggen kan revne og barnet bli dødfødt. «

Men skal jo ikke ta sorgene på forskudd, hehe :)
 
Back
Topp