Ting å finne på hjemme?

Elli<3

Forelsket i forumet
♡Julekulene 2021♡
Aprilspirene 2023
Hei! Jeg er hjemmeværende om dagen og skal være det frem til fødsel pga bekkenløsning(smerter og vansker med å gå, bruker krykker ute), og mye sliten (-er vanskelig med tilrettelegging på jobb):shifty:
Er 33+ 2 i dag, og har vært ute i god tid med planlegging og innkjøp til babyen, så alt er klart for at han skal komme nå egentlig. Fødebagen er også delvis pakket(har alt klart til babyen, men må vente litt med noe av mitt).
Jeg er veldig glad for at jeg har fått så mye unnagjort tidlig, siden jeg ikke klarer drive å dra rundt på senter og slikt noe særlig nå, men da sitter jeg litt her hjemme om dagen og vet ikke helt hva jeg skal finne på:p Blir litt kjedelig og lange dager til tider, så jeg lurte bare på om noen har noen ideer på ting å holde på med/ett tidsfordriv av noe slag, som kan være litt artig?:shy:
 
Har du skrevet fødebrev? :)

Jeg bruker tiden til å sortere skuffer og skap :) også er jo tiden inne for juleforberedelser :) så kan være hyggelig å lage litt candy, krydder og pålegg :) en annen ting jeg har gjort er å meldt meg på og tatt noen nettkurs :)
 
Du kan jo starte på en eller flere serier? Netflix: "Working moms", "The let down og "Grace and Frankie" o.l er skikkelig underholdende :) Ellers hvis jeg hadde vært deg og hatt badekar, ville jeg bare ligget oppi der og bli marinert med en glitrende badebombe. Evt lakkere negler, ta på ansiktsmasker, meditere eller noe sånt. Self care <3
 
Lese bøker, strikke, juleforberedelser, husarbeid ... :)
 
Bake og lage mat som kan varmes opp etter fødsel. Det kan gå i ett en stund etterpå, da kan det være godt å ha noe lettvindt og godt å ta opp fra fryseren.
 
Mine planer fremover mot fødsel er: (Det jeg rekker og orker vel å merkexsmile9).
- Se serier (The Crown, Watchmen, His dark Materials).
- Gå turer
- hjemme Yoga
- bekken øvelser
- Lage foto album
- bestille inn ting jeg mangler
- Bake å fryse ned litt til besøk etter fødsel
- Bestille Julegaver
- skrive fødebrev
- Rydde å vaske igjennom klær fra eldste mann
- Lese meg opp på fødsel igjen
- Gjøre klar fødebag
- Begynne å skrive i Baby Journal
- Sette samboer i sving med diverse planer for huset.
- Planlegge sommerferie 2020
- Gå en aller siste gang til frisøren
- Middager med venninner
 
Akkurat det er ikke min sterkeste side:p
Skulle gjerne gjort det, men får det ikke så bra til og synes det er så kjedelig, hehe. Men er kjempebra for de som har tålmodigheten til det!:shy:
Jeg kan heller ikke strikke. Men nå i høst strikket jeg sitteunderlag. De er jeg ganske stolt av selv om de ikke er verdens peneste. :D
 
Jeg kan heller ikke strikke. Men nå i høst strikket jeg sitteunderlag. De er jeg ganske stolt av selv om de ikke er verdens peneste. :D

Herlig! :happy: Har begynt med å fargelegge med tusjer i sånn bok med ulike havmønstre, og funnet ut at det er ett veldig avslappende og koselig tidsfordriv som passer for meg! Fått helt dilla:p
 
Anbefaler deg virkelig å nyte dagene frem mot fødsel som best du kan, og da gjerne fylt med mye avslapping. Jeg fant ut da jeg fikk min første at disse søte små krever mye i starten, selv om de bare sover, spiser og skifter bleier ;) Men nå hører det til i historien at han kom en måned før tiden, så jeg jobber 100% til fødsel. Rakk ikke noe "egentid" til å trappe ned og lade batteriene.
For å unngå å kjede seg henger jeg meg nok på noen av rådene du har fått før. Som lese en god bok eller tre, se en god serie på tv. Lære deg noe nytt, som strikking for eksempel. Eller ta en online kurs i fototeknikk som du kanskje kan ha nytte av når du nå får en liten som du ønsker å ta masse bilder av. Har selv en plan om å bli en flinkere fotograf, men har ikke nådd å ta noen kurs enda... Håper denne i magen holder seg inne til termin, så skal jeg sette av litt av "egentiden" til et sånn kurs når storebror er i barnehagen :)
Håper du finner på noe kjekt, men samtidig ikke energislukende å fylle tiden med fremover :)
 
Back
Topp