Hva ligger blodtrykket deres på?

Jøss, det hørtes veldig spesielt ut! Det er jo ikke skyhøyt nei, men det bør jo likevel følges med på :wideyed: Enkelte leger ass :shifty:



Jeg har litt hevelser her og der, og en del hodepine, så det er jo ikke spesielt gode tegn. Heldigvis skal jeg inn til ny kontroll neste uke, så får vi håpe det har stabilisert seg :nailbiting:

Fastlegen min er i permisjon, så jeg har hatt 4 forskjellige leger dette svangerskapet. Hvis fastlegen min ikke skulle kommet tilbake så hadde jeg bytta, men er så fornøyd med fastlegen min så jeg prøver å holde ut i 2 mnd til.

Krysser virkelig fingrene for at det har stabilisert seg for deg og at du unngår sf!!
 
Frem til tvillingene kom lå jeg på 100/60 hele graviditeten. Har alltid litt lavere trykk når jeg er gravid. Var nede i 90/50 døgnet før fødsel og noen dager etter.
 
135/65 i går, så ligger jevnt høyt :(
 
Mitt gikk opp til 110/70, men er nå nede i 100/60 igjen.
 
Mitt låg på 110/67 no på 28-vekerskontrollen for to dagar sidan, og det er fint, sa legen.

Tips til de som slit med lite jern/å ta jerntablettar: Spør etter Aminojern på helsekosten! Den påverkar ikkje tarmen :D
Eg hadde hb på 11,5 på første kontroll i veke 10, så eg byrja med Aminojern rundt veke 18. No har hb auka til 12,3!
 
Mitt låg på 110/67 no på 28-vekerskontrollen for to dagar sidan, og det er fint, sa legen.

Tips til de som slit med lite jern/å ta jerntablettar: Spør etter Aminojern på helsekosten! Den påverkar ikkje tarmen :D
Eg hadde hb på 11,5 på første kontroll i veke 10, så eg byrja med Aminojern rundt veke 18. No har hb auka til 12,3!

Jeg har alltid fått aminojern når jeg gir blod (fire ganger i året), men fastlegen har vært veldig spesifikk på at jeg først skulle ta 65 mg Ferromax og så 100 mg Duroferon, så jeg har ikke turt å gjøre noe annet enn følge hans råd. Med tilsvarende flere bivirkninger. :(
 
Jeg har alltid fått aminojern når jeg gir blod (fire ganger i året), men fastlegen har vært veldig spesifikk på at jeg først skulle ta 65 mg Ferromax og så 100 mg Duroferon, så jeg har ikke turt å gjøre noe annet enn følge hans råd. Med tilsvarende flere bivirkninger. :(


Ja, det er jo som regel lurt å følge legen sine råd.. Min fastlege hadde aldri høyrd om aminojern, og ho var skeptisk då eg sa at eg ynskte å ta det i staden for vanlege jerntablettar. Ho sa at ho som lege må forholde seg til medisin, så får andre halde på med helsekost. Og det skjønar eg godt. Men eg byrja likevel med aminojern, og sidan eg opplever at den har så god effekt, fortsett eg med det.
 
140/80 denne uken, men har hatt flere målinger med overtrykk på 150 (undertrykk har vært greit hittil). Skal til jordmor for ny sjekk neste uke. Ingen proteiner i urinen, men noen hevelser og har tidvis hatt en del hodepine. Fikk beskjed nå sist at dersom jeg får pannehodepine igjen må jeg ringe med én gang til jordmor hvis det er en ukedag, ellers til sykehuset...
 
130/60 merkelig nok idag, så da er det heldigvis ingen fare lenger. Men hodepinen og hevelsene osv er like mye tilstede enda, så sånn sett er det ingen forandring..
 
131/65 idag så fortsatt innenfor normalen heldigvis :)
 
Jøss, det hørtes veldig spesielt ut! Det er jo ikke skyhøyt nei, men det bør jo likevel følges med på :wideyed: Enkelte leger ass :shifty:



Jeg har litt hevelser her og der, og en del hodepine, så det er jo ikke spesielt gode tegn. Heldigvis skal jeg inn til ny kontroll neste uke, så får vi håpe det har stabilisert seg :nailbiting:

Hvordan er det med deg??
Fikk målt blodtrykket mitt igjen på fredag hos jordmor, det har steget til 140-145/90-95, så skal på sykehuset på mandag for ekstra sjekk :(
 
Hvordan er det med deg??
Fikk målt blodtrykket mitt igjen på fredag hos jordmor, det har steget til 140-145/90-95, så skal på sykehuset på mandag for ekstra sjekk :(
Her har blodtrykket plutselig normalisert seg, iallefall på kontrollen for to uker siden, men jeg har fått mye mer vann i kroppen bare siden da, og er enda mer plaget med hodepine, så veldig spent på jordmortime neste fredag! Usj, har du andre tegn på svangerskapsforgiftning?
 
Her har blodtrykket plutselig normalisert seg, iallefall på kontrollen for to uker siden, men jeg har fått mye mer vann i kroppen bare siden da, og er enda mer plaget med hodepine, så veldig spent på jordmortime neste fredag! Usj, har du andre tegn på svangerskapsforgiftning?

Så bra blodtrykket i allefall har normalisert seg da, men kjipt med vann i krpppen og hodepine. Håper det gir seg og holder seg unna... Nei, har igrunn ikke noen andre tegn, kanskje en smule vann i beina (litt merker etter sokkene liksom, men ikke merkbart)
 
Så bra blodtrykket i allefall har normalisert seg da, men kjipt med vann i krpppen og hodepine. Håper det gir seg og holder seg unna... Nei, har igrunn ikke noen andre tegn, kanskje en smule vann i beina (litt merker etter sokkene liksom, men ikke merkbart)
Får håpe vi slipper unna både det ene og det andre :nailbiting:
 
Back
Topp