Akutt kløe på hender og føtter ! Svangerskapskløe?

*Pink Sugar*

Betatt av forumet
Har klødd med så i søvne at de svir og brenner noe sykt nå. Får ikke sove. Ville dere gått til legen? Tips til kløestillende krem? :chicken:
 
Om det er kløe i håndflatene og under fotsålen du opplever er det viktig å ta kontakt med lege. Du bør få målt nivåene av gallesyrer i blodet for å utelukke/følges opp iht intrahepatisk koleostase (ICP).
 
Jeg har hatt det samme to ganger over de siste to ukene. Mest under føttene. For meg hjalp det å ta allergitablett :) jeg har ikke tatt det opp med lege enda, men skal dit på mandag så da hører jeg om hvorille det skal være før jeg må gjøre noe med det
 
Dersom man får kløe inni hendene og/eller under føttene skal man kontakte lege og kontrollere gallesyrenivåene umiddelbart.
Intrahepatisk kolestase er potensielt svært farlig for fosteret, og kan føre til fosterdød.

Jeg ble akutt indusert i uke 37 pga høye nivåer av gallesyre.
 
Hei, jordmor mente så lenge de ikke klødde under føttene så var det nok ikke noe farlig :(
Da syntes du bør dra innom legen for å få de til å ta blodprøver på gallesyre der. Min kløe begynte forsiktig på lårene og nedover leggene. Hadde ingenting i hendene, under føttene og på magen sånn en skal være obs på, og min gallesyre var på 31 for snart tre uker siden.
 
Back
Topp