Kosthold etter antibiotikakur

Spinnelill

Forumet er livet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
JuniJubel2021
Juligull2021
Septemberlykke 2024
Både jeg og ungene er nylig ferdig med en 14 dagers nokså hard antibiotikakur, og merker at alles mager er nokså i ulage etter kuren. Noen som har noen gode tips til matvarer som kan hjelpe til å få systemet på riktig spor igjen?
 
Haha, da vil jeg ikke anbefale Biola til yngste.

Bananer, tilskudd som tilfører melkesyrebakterier evt. :)
Ooo, bananer har jeg ikke hørt om som mageregulerende før :) det må testes :D var så fornøyd etter kuren, for da så jeg liksom for meg å sprette rett tilbake i normaltistand :p men er klart, den kuren har vel fort tatt knekken på mange av de bakteriene man helst skulle ha beholdt også :meh:
 
Ooo, bananer har jeg ikke hørt om som mageregulerende før :) det må testes :D var så fornøyd etter kuren, for da så jeg liksom for meg å sprette rett tilbake i normaltistand :p men er klart, den kuren har vel fort tatt knekken på mange av de bakteriene man helst skulle ha beholdt også :meh:

Ja, der er lett for :( har lært at poteter, pasta, loff også kan funke. Tørr ikke garantere det 100% da, kommer vell litt ann på hvor gale det er. Immodium tbl er sikkert at har effekt, men det er mer for akutt diaré og ikke sikker på om barn kan ta :happy:
 
Blåbærsaft :p det var alltid mammas løsning på løs mage :)
 
Blåbærsaft :p det var alltid mammas løsning på løs mage :)
Er det noe dagligvarebutikkene har? (som du forstår ikke noe vi har hatt i oss så mye av før :p)
 
Er det noe dagligvarebutikkene har? (som du forstår ikke noe vi har hatt i oss så mye av før :p)
Ja, de fleste litt assorterte skal ha det (type ofte ikke de minste matkroken, men har sett på både rema og kiwi :) )
 
Back
Topp