Kosthold etter antibiotikakur

En tråd i 'Helse og velvære' startet av Spinnelill, 20 Nov 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Spinnelill Elsker forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Både jeg og ungene er nylig ferdig med en 14 dagers nokså hard antibiotikakur, og merker at alles mager er nokså i ulage etter kuren. Noen som har noen gode tips til matvarer som kan hjelpe til å få systemet på riktig spor igjen?

2. Nøtteliiten Flørter med forumet

Forstoppet eller løs mage? Biola kan funke

• Liker Liker x 1
  3. Spinnelill Elsker forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Løst for hele gjengen :depressed: jeg og eldste drikker litt biola, mens minsten tåler ikke kumjølk :/

4. Nøtteliiten Flørter med forumet

Haha, da vil jeg ikke anbefale Biola til yngste.

Bananer, tilskudd som tilfører melkesyrebakterier evt. :)

5. Spinnelill Elsker forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Ooo, bananer har jeg ikke hørt om som mageregulerende før :) det må testes :D var så fornøyd etter kuren, for da så jeg liksom for meg å sprette rett tilbake i normaltistand :p men er klart, den kuren har vel fort tatt knekken på mange av de bakteriene man helst skulle ha beholdt også :meh:

6. Nøtteliiten Flørter med forumet

Ja, der er lett for :( har lært at poteter, pasta, loff også kan funke. Tørr ikke garantere det 100% da, kommer vell litt ann på hvor gale det er. Immodium tbl er sikkert at har effekt, men det er mer for akutt diaré og ikke sikker på om barn kan ta :happy:

7. Kitty2019 Gift med forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 19 Julegavene 2019

Blåbærsaft :p det var alltid mammas løsning på løs mage :)

• Liker Liker x 1
  8. Spinnelill Elsker forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Er det noe dagligvarebutikkene har? (som du forstår ikke noe vi har hatt i oss så mye av før :p)

9. Kitty2019 Gift med forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 19 Julegavene 2019

Ja, de fleste litt assorterte skal ha det (type ofte ikke de minste matkroken, men har sett på både rema og kiwi :) )

• Liker Liker x 1
  10. Spinnelill Elsker forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Tusen takk for tips :)

Del denne siden