Flere som ikke har startet med forberedelser?

Cookiemonster!

Flørter med forumet
Hei dere :)

Jeg koser meg med å lese om alle som gjør ting klart for den lille, men innser samtidig at vi ikke har gjort noe av det ennå! :dead: Vi får vårt andre barn og har sannsynligvis det meste allerede, men jeg har ikke funnet frem noe, ikke sjekket hva vi har, ikke forberedt noe, har ikke noe rom klart, ikke noe til meg selv og hvertfall ingen fødebag! Har ikke en gang søkt permisjon, men har det heldigvis klart for oss i hodet.

Noen flere? Burde jeg kanskje komme i gang? :nailbiting:
 
:hello Kjenner meg veldig igjen...
Sånn bortsett fra at me har kvitta oss med mykje av babytinga. Har kjøpt bilstol då, så me skal nok komme oss heim. Men seng, vugge og vogn som virker hadde vore kjekt å ha etterkvart? Har eg dyner? Trur eg tok vare på favorittplagga av babyklær, har heilt sikkert nok. Men gjerne ein idé å sjå etter. Og bare det å rydde plass på soverommet til babyen?
Burde nok heilt sikkert komt i gang, er redd det blir katastrofe om ungen melder sin ankomst før termin! Men godt å sjå eg ikkje er aleine :smiley-ashamed008
 
Fint å se at det er flere i samme båt :rolleyes: Vi har forsåvidt kjøpt inn stellebord som vi manglet, og ellers er vi på plass på utstyrsfronten fra før av. Men angående klær er det ikke like bra..:p Vi solgte unna ganske mye sist, og vi har heller ikke funnet frem noe av det gamle eller fått oversikt på hva vi har.. Har ikke vasket eller klargjort vognposer eller sengetøy, ikke søkt permisjon, har ikke engang ryddet opp i rotet jeg må ha bort før jeg kan ta frem babytingene... snart er det desember og jul og vipps er vi der, så burde kanskje henge i snart :rolleyes:
 
Henger meg på her! Begynner å kjenne litt på stresset. Sist jeg var gravid, var det meste klart på denne tiden. Denne gangen er ingenting kjøpt, alt fra førstemann ligger nedpakket i boden, fødebaggen eksisterer ikke, permisjon må søkes.... Fikk ånden over meg for et par uker siden, og gikk gjennom alle klærne fra førstemann, og kan i alle fall slå fast at vi har nok klær de første månedene.

Mannen har faktisk forberedt mer enn meg! Han har montert barneseng som han fikk brukt, og i løpet av de siste ukene har han vasket over halvparten av klærne jeg sorterte frem. I tillegg har han lest seg opp på vogn og bilstol, så nå vet vi hva vi skal kjøpe. Mens jeg bare jobber og sover. Og om et par uker er det jula som er i fokus, og så er det jammen rett i permisjon!
 
Har kjøpt de store tingene, men mangler fortsatt en del klær, mangler å vaske dem, har ikke gjort klart barnerom eller eget rom slik at Lillemor får plass der. Har ikke avklart permisjonen med jobb eller søkt om permisjon... Så akkurat på nedtellingen min at det er 34 dager til jeg skal ut i perm, så må vel får opp farta!

Har hatt et par dager med null energi nå, så alt jeg tenkte å gjøre i helga blir nok en gang utsatt.. tror jeg kjenner nestingfølelsen kommer snikende, så kjenner både på lett stress og en lettelse for at jeg kanskje får gjort mer enn å bare tenke på alt som burde blitt gjort.

Alle møblene som er kjøpt er forresten fortsatt i flatpakker, så har da litt å ta for oss i adventstiden ..
 
Last edited:
:hello Jeg har gjort litt småting (kjøpt ammepute og bæresjal, gått igjennom de minste klærne etter førstemann, og nesten bestilt nytt stellebord), men er veeeeldig laidback i forhold til sist. Har ikke søkt permisjon ennå (det er litt av taktiske grunner ettersom jeg vil ha med novemberlønningen på utregningen av permisjonspenger, men også mye pga treghet), er ikke i nærheten av å ha pakket fødebag, har ikke klargjort vogn eller seng, rommet til lillesøster er fortsatt fullt av diverse rot, og jeg har masse greier som skal vaskes (vognposer, klær, tepper etc.). Det hjelper liksom at det meste er i hus fra før, for da er det jo bare å fikse det litt etter litt - men så må man jo faktisk gjøre det da :p

Planlegger å ta det roligere på jobb i desember, så regner med å få gjort en del da. Det er noen ting jeg ikke stresser med overhodet, sånn som å pakke fødebag - vi bor så nær sykehuset, så hvis noe mot formodning skulle skje før jul så er det ikke noe problem å sende mannen hjem for å hente ting. Men å få orden på klærne kunne jeg tenke meg å komme i gang med snart!
 
Har funnet frem klær i 50 og 56,men ikke lagt de på plass. Seng er kjøpt men står nedpakka, og jeg har tenkt at jeg må ha en fødebag og ca hva som skal være med. Ja, og søkt permisjon. Den starter 5. desember, og det er ikke så lenge siden jeg søkte.

Vi bruker enda stellebordet til kommende storebror, så det står på plass.

Ellers gjort fint lite klart. Mannen er særdeles lite engasjert denne gangen, og det smitter over kjenner jeg. Termin er 26 desember så nærmer seg jo bare en måned til.

Ja, og har kjøpt vugge men ikke madrass. Bilstolen står nedpakka enda etter forrige, og det gjør øvrig utstyr også.
 
Har funnet frem klær i 50 og 56,men ikke lagt de på plass. Seng er kjøpt men står nedpakka, og jeg har tenkt at jeg må ha en fødebag og ca hva som skal være med. Ja, og søkt permisjon. Den starter 5. desember, og det er ikke så lenge siden jeg søkte.

Vi bruker enda stellebordet til kommende storebror, så det står på plass.

Ellers gjort fint lite klart. Mannen er særdeles lite engasjert denne gangen, og det smitter over kjenner jeg. Termin er 26 desember så nærmer seg jo bare en måned til.

Ja, og har kjøpt vugge men ikke madrass. Bilstolen står nedpakka enda etter forrige, og det gjør øvrig utstyr også.

Hva er greia med at mannen er så lite engasjert denne gangen? :p Det er akkurat samme her, må tvinges til å kjenne spark (det er visst ekkelt for han å kjenne liv i magen) og må konstant minne på at jeg faktisk er gravid og det er slitsomt å bøye seg flere ganger for å tømme oppvaskmaskinen o.l arbeidsoppgaver.
Her om dagen lagde han middag og dekket bordet, og var så klar til å dele den nye vinflasken han hadde funnet frem. Haha, han ble litt lei seg da han så vinglasset mitt bli fylt med vann istedet :p
 
Har veldig lite klart. Er litt stressa me jobb og søsken så dagene går i ett. Tenkte bruke de 3 ukene før termin på å ordne og lage til:) får bare krysse fingrene for at den lille ikke vil ut før tiden:p
 
Hva er greia med at mannen er så lite engasjert denne gangen? :p Det er akkurat samme her, må tvinges til å kjenne spark (det er visst ekkelt for han å kjenne liv i magen) og må konstant minne på at jeg faktisk er gravid og det er slitsomt å bøye seg flere ganger for å tømme oppvaskmaskinen o.l arbeidsoppgaver.
Her om dagen lagde han middag og dekket bordet, og var så klar til å dele den nye vinflasken han hadde funnet frem. Haha, han ble litt lei seg da han så vinglasset mitt bli fylt med vann istedet :p


Ikke godt å si, virker ikke uvanlig iallefall. :hilarious: Min mener han ikke klarer å kjenne liv uansett, så han gir opp før han har prøvd. :hilarious:

Jeg kom litt igang, og virker som det smitta over, for da jeg gikk opp på soverommet ikveld så var bedsiden skrudd sammen. :) Og jeg har fått lagt på plass nyvaska klær, og tatt unna litt babyklær som skal i fødebagen. Begynner å skje litt nå, heldigvis.

Fikk et lite piff på søndag da jeg endelig fikk napp på en tripp trapp på finn.no (lite i området her gitt), og fant nyfødtsete på tilbud på en butikk her igår.
 
Ikke godt å si, virker ikke uvanlig iallefall. :hilarious: Min mener han ikke klarer å kjenne liv uansett, så han gir opp før han har prøvd. :hilarious:

Jeg kom litt igang, og virker som det smitta over, for da jeg gikk opp på soverommet ikveld så var bedsiden skrudd sammen. :) Og jeg har fått lagt på plass nyvaska klær, og tatt unna litt babyklær som skal i fødebagen. Begynner å skje litt nå, heldigvis.

Fikk et lite piff på søndag da jeg endelig fikk napp på en tripp trapp på finn.no (lite i området her gitt), og fant nyfødtsete på tilbud på en butikk her igår.
Så bra! Da er du jo godt i gang.. Må skru opp tempoet jeg også. Har kjent kynnere ganske ofte nå. Plutselig skjer det noe :p
 
I dag kjøpte jeg endelig det første settet med klær til lillebror! Har jo det meste fra før, men det er jo stas med noe nytt. I tillegg har jeg hentet babypakken fra REMA 1000. Kanskje jeg endelig er i gang med å flytte fokuset over på babyen?
 
Takk til dere alle sammen for godt selskap og bittelitt lavere skuldre :happy: Jeg må innrømme at jeg ble litt stresset, så nå har jeg kommet i gang med forberedelser ;)

Jeg har sett gjennom det vi har av klær i de minste størrelsene og skrevet opp de klærne som mangler. Har også søkt permisjon og startet på en liten huskeliste :Heartpink
 
Så bra! Da er du jo godt i gang.. Må skru opp tempoet jeg også. Har kjent kynnere ganske ofte nå. Plutselig skjer det noe :p

Jeg har ikke kjent noe tegn på modning, men det gjorde jeg ikke sist heller. :p

Fikk henta ut 3 babypakker idag, skoringen, apotek 1 og rema 1000. Syns det er synd rema har endra på sin, men kjekt med gratis produkter!
 
Jeg har ikke kjent noe tegn på modning, men det gjorde jeg ikke sist heller. :p

Fikk henta ut 3 babypakker idag, skoringen, apotek 1 og rema 1000. Syns det er synd rema har endra på sin, men kjekt med gratis produkter!
Omg! Sant det, elsker gratis ting! :D Nå vet jeg hva jeg skal gjøre i helgen...
 
Back
Topp