Julemat?

Ctrl

Gift med forumet
Januar 2017
Julikulene 2020
Ååååå, klarer ikke slutte å tenke på pinnekjøtt!! Har så sykt lyst på!

Ser det er mange som blir kvalme av lukta av julemat. Håper jeg slipper det :P Bruker forøvrig å ha ribbe til julaften da. Hva pleier dere å ha?

Her har vi masse forskjellige tradisjoner. Storfamilien vil ha steik med julepølser og medisterkaker, poteter, saus rødkål og surkål, men personlig foretrekker jeg pinnekjøtt. Samboeren sin familie har helt andre tradisjoner (annet land), så her blir det en god blanding. På julaften skal vi i år være hos oss, så da lager vi nok pinnekjøtt som vi kjøper lokalt (med klassisk tilbehør).

Ribbe, medisterkaker og medisterpølser. Yammis!!!<3

Er oppvokst med ribbe på julaften men måtte endre den tradisjonen etter jeg traff sambo :playful:
I hans familie er det tradisjon med ribbe på 1 dagen og da samles alle hos hans mor :happy:
Så for ikke å spise ribbe 3 dager på rad har vi startet en tradisjon med pinnekjøtt på julaften og det er helt nydelig :happy::Heartred

Hos oss så blir det ribbe, pinnekjøtt, vossakorv, julepølse, medisterkaker osv Jeg må ha ribbe og samboer må ha pinnekjøtt ☺️

Ribbe på julaften, men masse pinnekjøtt ellers i jula :happy:

Pinnekjøtt på julebord og julaften og jeg gleder meg så mye :nailbiting: Men liiitt kjipt å være gravid i jula for jeg prøver å passe på vekten.. :shifty:

Vi spiser alltid ribbe på julaften og så pinnekjøtt 1. juledag :D gleder meg alltid mest til pinnekjøttet :happy::happy:

Back
Topp