Ramzi- metoden

Er de bildene fra utvendig eller innvendig ultralyd? Står jo i artikkelen at ved innvendig ligger morkake til høyre på gutter og venstre på jenter, og motsatt på utvendig ultralyd.
Hvis bildene her er fra utvendig så stemmer det jo med teksten.

vet ikke, bare googlet. Men vil tro innvendig når det er så tidlig?
 
vet ikke, bare googlet. Men vil tro innvendig når det er så tidlig?
Ja, jeg ville jo tro at det var innvendig. Men da stemmer liksom ikke illustrasjonen overens med teksten i artikkelen:
  • Når chorionvilli er funnet til venstre, har embryoet XX kromosomer. Dette betyr at det blir en jente. Påliteligheten til denne metoden er 97,5%.
  • Hvis placenta eller chorionvilli vises til høyre under ultralydet, har embryoet XY kromosomer. Dette betyr at det blir en gutt. Påliteligheten av denne teknikken er 97,2%
..og videre:
  • I tilfelle du finner din første vaginale ultralyd; Hvis fosteret er implantert til venstre, er det en jente. I tilfelle fosteret er funnet til høyre så blir det en gutt.
  • Hvis du finner en abdominal ultralyd, bør resultatene leses som et speil. Derfor, hvis du ser at placenta er til høyre (det betyr at den faktisk er til venstre), bør du forvente en liten jente. Hvis du finner placenta til venstre (det betyr at det er til høyre) er det på tide å forberede seg på den lille gutten din.
 
4286B776-D087-4A8A-A4B9-1F7599E9F5B3.png
CBA1AB07-10B7-45FB-B6C8-84CCC94C2783.png
får det ikke til å stemme.. Blir bare forvirra :eek:
 
Skjønner ikke en dritt jeg :p kan noen se noe på dette bildet? :p innvendig 8+5 :)
 

Vedlegg

  • Snapchat-1522711530.jpg
    Snapchat-1522711530.jpg
    18 KB · Visninger: 76
Hva med min? Forstår ikke noe av linken og aner ikke hvor venstre og høyre er.
631B662B-DBDB-4B36-98A1-950C2CB3F9F2.jpeg
 
Skal tro om det da blir samme med dopler? Jeg finner hjertelyden helt til høyre. Ergo gutt?

Jente isåfall? :) Metoden er litt forvirrende, siden det noen stedet står for vanlig ul (som viser speilvendt bilde). Men er relativt sikker på at metoden mener jente til høyre og gutt til venstre i livmor :)
 
Jente isåfall? :) Metoden er litt forvirrende, siden det noen stedet står for vanlig ul (som viser speilvendt bilde). Men er relativt sikker på at metoden mener jente til høyre og gutt til venstre i livmor :)
Njaaa men lyden speilvendes vel ikke Hvis hjertelyden er til høyre er vel baby til høyre. Hvis babyen fester seg til høyre tyder det vel på gutt. Men på utvendig ultralyd speilvendes høyre til venstre og venstre vil sa si egentlig høyre=gutt hvis det gir mening
 
Skal tro om det da blir samme med dopler? Jeg finner hjertelyden helt til høyre. Ergo gutt?
Men gjelder ikke Ramzi-metoden plassering av morkaken? Og ikke fosteret?
Fosteret ligger jo ikke nødvendigvis rett ved morkaken. På min TUL ser man anlegget for morkaken oppe til høyre, mens fosteret ligger nede til venstre (og så ser man navlestrengen mellom de to).
 
Back
Topp