Ramzi- metoden

RosaGull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
FebbisBebbis2021 ❄️
Litt gøy...Noen som har peiling på om dette stemmer?
 
Satt nettopp å Google dette selv, og sjekka gamle ultralyd bilder :hilarious: og det stemte med den første jenta mi. Sist med guttungen så hadde jeg ikke tidlig ultralyd så der kan jeg ikke si noe. Og denne gangen sier det jente igjen, noe jeg også egentlig har litt følelsen på selv. Men det er vell kun pga ømme pupper som jeg hadde når jeg gikk gravid med jenta og ikke gutten.
Så er veldig spent på dette, håper at vi ser noe den 17.desember:D
 
Så moro om det stemmer!:)
 
Jeg likte den litt, følte på en måte at den hadde mer for seg enn "hvis håret vokser fortere på leggene får du jente"-antagelsene man kan finne på nett :p Hvis Ramzi stemmer for meg, så er det en jente :)
 
Satt nettopp å Google dette selv, og sjekka gamle ultralyd bilder :hilarious: og det stemte med den første jenta mi. Sist med guttungen så hadde jeg ikke tidlig ultralyd så der kan jeg ikke si noe. Og denne gangen sier det jente igjen, noe jeg også egentlig har litt følelsen på selv. Men det er vell kun pga ømme pupper som jeg hadde når jeg gikk gravid med jenta og ikke gutten.
Så er veldig spent på dette, håper at vi ser noe den 17.desember:D

Så morsomt du sier det med ømme pupper, det hadde jeg også når jeg fikk jenta vår. Nå er det ingen ting :hilarious:
Det stemmer med UL bilde av jenta vår også.
 
Blir vel gutt igjen her da
 
Eller, er dette jente? Hva tenker dere? 76B0A335-FF33-4845-89E3-EABC9F4E2930.jpeg

Med gutta så har de ligget mer midt på.
 
Spennende :) Klarte ikke helt å tolke mitt bilde, noen som vil prøve seg? :anyone
Ligger helt oppe, vanskelig å si om det er venstre eller høyre. Bildet (profilbildet) er tatt med innvendig ul.
 
Noen som vil prøve seg her? Er helt grønn på dette:angelic: utvendig ultralyd!
 

Vedlegg

  • IMG_20191031_120401.jpg
    IMG_20191031_120401.jpg
    23,9 KB · Visninger: 91
Plommesekken som blir morkake etterhvert, skal ligge til venstre her, det er innvendig ul. Blir det gutt da i følge Ramzi?
 

Vedlegg

  • received_1260094460829233.jpeg
    received_1260094460829233.jpeg
    15,5 KB · Visninger: 55
Jeg skjønner jo at det er en høyre og en venstre side når man tar ultralyd. Men vet man helt sikkert at det er standardisert hvordan de holder ultralydproben? Trenger jo ikke vri den mer enn 180 grader og så er det som er venstre i kroppen plutselig høyre på skjermen.

Måtte sjekke TUL-bildene med førstemann, men der tror jeg at jeg er for langt på vei, for der dekker morkaken egentlig store deler av "toppen", og jeg ser ikke om den er mer til høyre eller til venstre.

Med TUL på nåværende foster (innvendig UL), og så sant at ultralydproben holdes slik at høyre på skjermen er høyre i virkeligheten, så ser jeg tydelig at navlestrenger går opp mot høyre, og det er der morkaken vil dannes. Så i følge Ramzi-metoden skal det da være en gutt :) Blir spennende å se etterhvert.
 
Plommesekken som blir morkake etterhvert, skal ligge til venstre her, det er innvendig ul. Blir det gutt da i følge Ramzi?
Jeg tror ikke det er plommesekken i seg selv som blir til morkaken. Slik jeg har forstått det så dannes morkaken mens plommesekken enda ernærer fosteret, og når plommesekken er "tom" så overtar morkaken. Altså er begge tilstede en viss periode. Og i mitt tilfelle med TUL så så vi siste rest av plommesekken til venstre i bildet, mens navlestrengen gikk opp mot høyre hvor det etterhvert ville komme en ordentlig morkake.

Men uansett; i følge Ramzi-metoden, så står det at hvis morkaken er til venstre på innvendig UL så er det jente. Ligger den til høyre så er det gutt :) Se artikkelen som det er linket til over.
 
Kjenner jeg blir forvirra.

879C25CB-2ADD-4A09-BFD6-3FB847140FFF.jpeg

Ut i fra den der skal jeg vel ha jente?
 
Kjenner jeg blir forvirra.

Vis vedlegget 312073

Ut i fra den der skal jeg vel ha jente?
Er de bildene fra utvendig eller innvendig ultralyd? Står jo i artikkelen at ved innvendig ligger morkake til høyre på gutter og venstre på jenter, og motsatt på utvendig ultralyd.
Hvis bildene her er fra utvendig så stemmer det jo med teksten.
 
Back
Topp