Vinterbarn og hva trenger vi ekstra?

Men etter alle svarene her, så forstår jeg ikke helt. Kjøper dere både vintervognpose og vinterbilpose ? Eller bruker dere bilposen til vognpose? Det er ho ganske dyrt med begge. Ønsket egentlig å kjøpe easygrow nord som vognpose, men det blir dyrt om jeg må ha begge. Har som sagt easygrow light fra før av, den passer i bilsete, men kjøpte den jo til en vår/sommerbaby, så skjønner jeg kanskje må ha noe tykkere i bilen. Og ja jeg må kjøre over alt, kommer ikke til å ta trilleturer til helsestasjonen, det er for langt. Og ja jeg har innendørsgarasje men bilen blir jo kaldt fordet. Akkurat det med pose til vogn og bil er greit å ha klart før man drar hjem fra føden føler jeg. Men ble veldig usikker på hva som er best her?
 
Men etter alle svarene her, så forstår jeg ikke helt. Kjøper dere både vintervognpose og vinterbilpose ? Eller bruker dere bilposen til vognpose? Det er ho ganske dyrt med begge. Ønsket egentlig å kjøpe easygrow nord som vognpose, men det blir dyrt om jeg må ha begge. Har som sagt easygrow light fra før av, den passer i bilsete, men kjøpte den jo til en vår/sommerbaby, så skjønner jeg kanskje må ha noe tykkere i bilen. Og ja jeg må kjøre over alt, kommer ikke til å ta trilleturer til helsestasjonen, det er for langt. Og ja jeg har innendørsgarasje men bilen blir jo kaldt fordet. Akkurat det med pose til vogn og bil er greit å ha klart før man drar hjem fra føden føler jeg. Men ble veldig usikker på hva som er best her?
Har vinterpose (easygrow nature) i vogna, og vårpose (lite/lite+) til vogn, men bare lite som bilstolpose. Så lenge babyen har fin plass i bilstolposen kan du bruke den i vogna og for å spre kostnadene
 
Men etter alle svarene her, så forstår jeg ikke helt. Kjøper dere både vintervognpose og vinterbilpose ? Eller bruker dere bilposen til vognpose? Det er ho ganske dyrt med begge. Ønsket egentlig å kjøpe easygrow nord som vognpose, men det blir dyrt om jeg må ha begge. Har som sagt easygrow light fra før av, den passer i bilsete, men kjøpte den jo til en vår/sommerbaby, så skjønner jeg kanskje må ha noe tykkere i bilen. Og ja jeg må kjøre over alt, kommer ikke til å ta trilleturer til helsestasjonen, det er for langt. Og ja jeg har innendørsgarasje men bilen blir jo kaldt fordet. Akkurat det med pose til vogn og bil er greit å ha klart før man drar hjem fra føden føler jeg. Men ble veldig usikker på hva som er best her?

Du får pent brukte bilstolposer fra voksi på finn :)
Også er det smak og behag. Noen synes bilstolpose er unødvendig, jeg brukte å bære i bilstol frem og tilbake så mye at det var helt nødvendig. I tillegg brukte jeg den som vognpose i vogna, så sånn sett behøvde jeg ikke en stor vognpose før neste høst igjen.
 
Ikke så stor forskjell på hva man trenger tenker jeg. Behøver i all hovedsak gode klær (ulltøy om barnet tåler det). Hjemmestrikkede klær er godt å ha synes jeg. Både heldresser og sett med jakke og bukse. Vi har både vinterpose til bilstol og vogn. Når det blir varmere bruker jeg bare ullteppe i bilstolen i stedet for en tynnere bilstolpose. Gode luer både tynn og litt tykkere.
 
Egen bilstolpose ja. Vi har bare lånt, men du får på Finn til 400-500kr. Hadde ikke med første som er født i februar og lånte til nr 2. Trengte da vi gikk på babysvømming på høsten og måtte ut i kald bil. Vi har oppvarmet garasje og webastio i bilen nå så det er nok ikke like stort behov denne gangen. Men får lånt en så da gjør vi det, hvis ikke kjøper jeg en på Finn når jeg ser hvordan været blir når termin nærmer seg. Blir vinteren mild så er det ikke så påkrevet føler jeg.

I vogna har vi skinnfellpose som mormor har laget og dundyne. Det har holdt til alle. Bugaboo har «lokk» på bagen så nedi der er det lunt og godt:)
 
Men etter alle svarene her, så forstår jeg ikke helt. Kjøper dere både vintervognpose og vinterbilpose ? Eller bruker dere bilposen til vognpose? Det er ho ganske dyrt med begge. Ønsket egentlig å kjøpe easygrow nord som vognpose, men det blir dyrt om jeg må ha begge. Har som sagt easygrow light fra før av, den passer i bilsete, men kjøpte den jo til en vår/sommerbaby, så skjønner jeg kanskje må ha noe tykkere i bilen. Og ja jeg må kjøre over alt, kommer ikke til å ta trilleturer til helsestasjonen, det er for langt. Og ja jeg har innendørsgarasje men bilen blir jo kaldt fordet. Akkurat det med pose til vogn og bil er greit å ha klart før man drar hjem fra føden føler jeg. Men ble veldig usikker på hva som er best her?
Kommer helt an på hvor mye du kjører tenker jeg. Vi kommer ikke til å kjøpe bilpose, men så bor vi også slik til at vi ikke trenger bil i hverdagen (hadde ikke en gang bil da de første to ble født og selv nå kan det gå ukesvis mellom hver gang ungene er med i bilen), så da holder det fint med klær og pledd når vi skal ut i bilen en sjelden gang :)
 
Kommer helt an på hvor mye du kjører tenker jeg. Vi kommer ikke til å kjøpe bilpose, men så bor vi også slik til at vi ikke trenger bil i hverdagen (hadde ikke en gang bil da de første to ble født og selv nå kan det gå ukesvis mellom hver gang ungene er med i bilen), så da holder det fint med klær og pledd når vi skal ut i bilen en sjelden gang :)
Det er et godt poeng :) Vi bruker bilen mye, nesten alltid daglig.

jeg bruker bilen daglig, og flere ganger i løpet av dagen. Levd med bekkenløsning med gangvanskeligheter i to år så kjører til døra nesten over alt dor å komme meg steder. Håper selvfølgelig det får vekk til slutt men tviler at det forsvinner rett etter fødsel og jeg bor kjøreavstand til det meste. Så bil må jeg bruke.
 
jeg bruker bilen daglig, og flere ganger i løpet av dagen. Levd med bekkenløsning med gangvanskeligheter i to år så kjører til døra nesten over alt dor å komme meg steder. Håper selvfølgelig det får vekk til slutt men tviler at det forsvinner rett etter fødsel og jeg bor kjøreavstand til det meste. Så bil må jeg bruke.
Da hadde jeg sett meg om etter en bilstolpose på finn, mye pent brukt til salgs for en rimelig penge :)
 
Vi må nesten ha bilstolpose. Parkerer på gårdsplass, og den tida mens man graver ut bilen/får den varm tar fort litt tid.
Dessuten er det vesentlig mer trafikksikkert å ikke måtte ha like mye tykke klær under beltene i stolen.
+ bonus, storebror sov supergodt i bilstolpose, den hindra han i å vifte mye med armene, så han holdt seg rolig, og snorka raskt :)
 
Har kjøpt bilstolpose fra Voksi. Fant den veldig pent brukt på finn til 500 kr. Har planer om å bruke den i vogna i begynnelsen også, syns det virker så voldsomt med en nyfødt oppi vanlig vognpose. Regner ikke med at det blir så mange og lange trilleturer i februar/tidlig mars, så da utsetter jeg kjøpet av stor vognpose til neste høst.

Skal kjøpe lammeskinn til å ha i bunn av bagen, gjerne et som kan brukes i sittedelen senere.

Driver av å strikker ulltepper. Tenker han skal ha ett i vugga, ett i vogna og ett som flyttes rundt. Tenker at tepper er veldig kjekt når han er helt liten og sover mye på forskjellige steder.
 
Jeg kjøpte en kjempefin vinterdun Easygrow bilstolpose på finn til 300 kr. Tenker jeg får solgt den for 150-200 kr etterpå , og da er det jo ikke mange kroner det koster. Verdt de pengene for trafikksikkerheten og varmen :happy: Selv om vi sjeldent bruker bil.
 
Back
Topp