Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har bare gått på det siden fredag så har leeenge igjener det noe man skal fortsette med etter positiv test?
måtte sette i en tampong for å prøve å holde det der lenger en et par minutter
![]()
Husk at det som kommer ut mest sannsynlig er etter forrige dose Lutinus, ikke den du nettopp har tatt. Den bruker god tid til å komme i flytende formJeg ville heller ikke puttet inn tampong ved bruk av lutinus. Selv om det er fristende. Dytt den lenger opp ja. Huff, det er ikke bare bare.![]()
Jeg bruker bind uansett. Etter all romstering etter uttak har jeg nesten blitt allergisk mot å putte noe som helst inn der, så dette er ikke en problemstilling fra min side, men du tenker altså det er innafor å bruke tampong?Husk at det som kommer ut mest sannsynlig er etter forrige dose Lutinus, ikke den du nettopp har tatt. Den bruker god tid til å komme i flytende form![]()

Bruker tynne inkontinenstruseinleggAng lutinus, altså litt ekkelthar dere opplevd at når tabletten går i oppløsning så kommer det liksom ut igjen om du hoster eller går?
![]()

Jeg bruker bind uansett. Etter all romstering etter uttak har jeg nesten blitt allergisk mot å putte noe som helst inn der, så dette er ikke en problemstilling fra min side, men du tenker altså det er innafor å bruke tampong?
Jeg la forresten en tablett ved en feiltakelse ved vasken en gang, der det var vått, den gikk i oppløsning med en gang.![]()
Oi. Løser den seg opp så fort? Jeg kunne som regel gå 3-4 timer etter innsett av en tablett før det begynte å renne ut. Om jeg gikk på do da så rant mesteparten i do. Da holdt det med truseinnlegg for min del.
Godt å høre at det er flere her som sliter med at det "lekker" etter Lutinusen. - at ikke det kun var meg!
Jeg gjorde noe litt dumt i morges, jeg tok den eneste babyplan g-testen jeg hadde liggende, men glemte å ta det på morgenurin, så tok den på neste dobesøk. Testen ble blenda, selv om jeg lot som at jeg kunne skimte noe i enkelte vinkler.. Sikkert bare innbilning.
Har kjøpt en rfsu tidligtest nå som jeg skal ta i morgen tidlig. Så får jeg se...
Er 10DPO i dag. Så burde vel sikkert sett noe på testene nå...?
Var det tidligtest? 10dpo er jo fortsatt tidlig.Jeg har ikke hatt innsett endaJeg er ingen ekspert, men har fått det for meg at man ikke skal bruke tampong under graviditet, og da kanskje heller ikke i rugetid? Jeg var også rett for at tampongen ville absorbert noe av lutinusen før alt rekker å trekke inn i slimhinnene. Går det kanskje an å legge seg ned litt etter at du har satt det inn for å holde det på plass? Evnt dytte den enda litt lenger opp?
Det kom ut etter den første jeg tok i dag morgesHusk at det som kommer ut mest sannsynlig er etter forrige dose Lutinus, ikke den du nettopp har tatt. Den bruker god tid til å komme i flytende form![]()
Jeg bruker bind uansett. Etter all romstering etter uttak har jeg nesten blitt allergisk mot å putte noe som helst inn der, så dette er ikke en problemstilling fra min side, men du tenker altså det er innafor å bruke tampong?
Jeg la forresten en tablett ved en feiltakelse ved vasken en gang, der det var vått, den gikk i oppløsning med en gang.![]()
Cyclogest er i hvert fall ett av de vanligste progesterontilskuddene ved fryseforsøk i styrt syklus. Det er 2x400 mg, en morgen og en kveld. Tror det er ganske individuelt hvordan de vurderer hvor lenge man skal ta progesteron. Det kommer vel an på diagnose og om man har mistet. Standard er 2 uker på fersk, og et godt stykke ut i første trimester på styrt frys. Men mange får også progesteron i fryseforsøk i naturlig syklus. Mange bruker det forebyggende hvis man mistenker at man for eksempel mister tidlig pga manglende progesteron. Hadde progesteronstøtte hele 1. trimesteret med sønnen min, pga flere spontanaborter selv om han ble unnfanget naturlig.Det er vel i fryseforsøk i styrt syklus at man må gå på progesterontilskudd lenger. Har lest at mange da får en annen type enn lutinus, som bare skal tas to ganger daglig.
Det som kommer hos meg er ikke vannaktig hvertfallJa, men jeg er ikke plaget med at det kommer ut noe rett etter. Sa meg bare enig i å dytte den lengre opp hvis dette skjer ved hosting/nysing. Har heller ikke vært bekymret for at det renner ut, og ikke tas opp, da jeg har skjønt at det som kommer ut er mer «vannaktige» rester. Når det ble løst opp i vann, ble det jo ikke tyntflytende på den måten. Hehe, ble mye lutinus-snakk her nå.
Cyclogest er i hvert fall ett av de vanligste progesterontilskuddene ved fryseforsøk i styrt syklus. Det er 2x400 mg, en morgen og en kveld. Tror det er ganske individuelt hvordan de vurderer hvor lenge man skal ta progesteron. Det kommer vel an på diagnose og om man har mistet. Standard er 2 uker på fersk, og et godt stykke ut i første trimester på styrt frys. Men mange får også progesteron i fryseforsøk i naturlig syklus. Mange bruker det forebyggende hvis man mistenker at man for eksempel mister tidlig pga manglende progesteron. Hadde progesteronstøtte hele 1. trimesteret med sønnen min, pga flere spontanaborter selv om han ble unnfanget naturlig.
Fikk også ekstra progesteron på ferskforsøkene mine da jeg ikke har følt meg komfortabel med å slutte før testdato.
Angående gris og søl med Lutinus trenger man ikke å bekymre seg for at kroppen ikke tar opp nok. Det absorberes av slimhinnene med en gang, så man får i seg nok selv om det føles som alt lekker ut igjen. Anbefaler som noen andre her inkontonens-truseinnlegg. Personlig ville jeg tenkt at tampong er en dårlig ide.
Håper du bare er tidlig ute.Var det tidligtest? 10dpo er jo fortsatt tidlig.

Har ikke testet mer nå, ville la det gå litt tid for å se etter stigningHvordan går det med testene? Hvilken dag etter innsett testet du positivt?
For å være helt ærlig så aner jeg ikke. Første gang jeg har prøvd det, så venter på beskjed fra Medicus om hva jeg skal gjøre videre. Haha, ja har tenkt tanken selv, men er så redd for at det blir for tett oppi HufsaHar bare gått på det siden fredag så har leeenge igjener det noe man skal fortsette med etter positiv test?
måtte sette i en tampong for å prøve å holde det der lenger en et par minutter
![]()