OKTOBER

Jeg krysser fingrene for dere og har trua! Jeg var i en lignende situasjon, hadde fått ut 9 egg, men bare 2 som hang med på dag 3. Jeg ble gravid med tredagersegget og det siste egget utviklet seg fint til dag 5 og ble fryst ned.

Håper du får en fin positiv test om en ukes tid. Og gratulerer som ruger forresten :)
Du har jo hatt litt av en tøff runde denne gangen, så bare det kan jeg tenke meg er nok til at man blir sliten og motløs. Mange heiarop fra meg iallefall! :)

Takk, søte dere :Heartred
Noen ganger er det bare vanskelig å være positiv. Har liksom følt meg litt glad og oppstemt på innsettdagen de andre gangene, så dette var litt uvant. Ny følelse.

Takk, søte dere :Heartred
Noen ganger er det bare vanskelig å være positiv. Har liksom følt meg litt glad og oppstemt på innsettdagen de andre gangene, så dette var litt uvant. Ny følelse.
Akkurat sånn hadde jeg det ved sist innsett også, veldig rar følelse, og overraskende. Kanskje det er et forsvar, at man ikke helt makter å slippe inn de fine følelsene, etter flere skuffelser. Jeg kjente at jeg ikke orket knytte meg til det, og skape et «forhold» til det, før jeg visste mer... Ønsker deg lykke til! Plutselig er det akkurat dette som er gullegget, en gang må det jo skje. :Heartred

Akkurat sånn hadde jeg det ved sist innsett også, veldig rar følelse, og overraskende. Kanskje det er et forsvar, at man ikke helt makter å slippe inn de fine følelsene, etter flere skuffelser. Jeg kjente at jeg ikke orket knytte meg til det, og skape et «forhold» til det, før jeg visste mer... Ønsker deg lykke til! Plutselig er det akkurat dette som er gullegget, en gang må det jo skje. :Heartred
Ja, det var litt nytt for meg. Har liksom vært glad og oppstemt rundt innsett og noen dager i hvert fall før jeg har begynt å innta forsvar og tenke at det går selvfølgelig ikke denne gangen heller. Men å ha den følelsen allerede ved innsett føles ganske trist og rart. Eller generelt å ikke klare å være positiv føles rart, siden jeg egentlig er en positiv type. Men jeg må bare prøve å la det være som det er. Og det er klart at jeg har et bittelite håp der langt inne i hjertet. Orker bare ikke å la det komme fram for jeg orker heller ikke å bli så lei meg. Da føles det bedre å gå rundt med den tristheten hele tiden enn å være veldig glad og håpefull for så å bli veldig lei seg. Orker ikke de svingende følelsene.

Gratulerer så mye som ruger!! :)
Og for er helt fantastisk fryseresultat! Her må det være baby blandt noen av dem, og forhåpentligvis allerede den du ruger på :Heartbigred
Tusen takk ❤️ Ja, det er helt utrolig med så mange på frys, men håper vi slipper å bruke de. Hihi. Hvordan går det med deg? Du hadde innsett i dag? :)

Tusen takk ❤️ Ja, det er helt utrolig med så mange på frys, men håper vi slipper å bruke de. Hihi. Hvordan går det med deg? Du hadde innsett i dag? :)
Ja, innsett i dag. Føler meg ikke så positiv akkurat nå. Har ikke veldig tro på 3-dagers og bare ett til embryo hang med, så det er faktisk en mulighet for at det ikke blir frys denne gangen. Det føles skummelt og skuffende.

Ja, innsett i dag. Føler meg ikke så positiv akkurat nå. Har ikke veldig tro på 3-dagers og bare ett til embryo hang med, så det er faktisk en mulighet for at det ikke blir frys denne gangen. Det føles skummelt og skuffende.
Så dumt du sitter igjen med en dårlig følelse ❤️ Håper den snur til testdato og du får positiv test :) er det en grunn for de ikke dyrket til blasto? Blir det egget som enda henger med dyrket videre?

Så dumt du sitter igjen med en dårlig følelse ❤️ Håper den snur til testdato og du får positiv test :) er det en grunn for de ikke dyrket til blasto? Blir det egget som enda henger med dyrket videre?
De dyrker ikke vanligvis til blasto med mindre det er helg i «veien» for innsett, Standard prosedyre er 3-dagers. Frys dyrker de heldigvis til blasto :)
Jeg er veldig negativ akkurat nå, og jeg vet at ikke alt håp er ute. Ruger på et 8-cellers, som så veldig bra ut ifølge embryologen (ikke at det klinger noen musikk i mine ører av den grunn-har hørt det før) har en blasto på frys fra forrige uttak, og kanskje en til fra dette. Får vi en på frys nå blir det totalt 9 innsett på 3 uttak, og det vet jeg jo er bra. Klarer allikevel ikke å la være å føle meg litt nedstemt og motløs. Har ikke følt meg veldig positiv de siste forsøkene sånn generelt, men i hvert fall innsett-dagen har vært en litt fin dag hvor jeg har kjent på litt håp og forventning. Men denne gangen føler jeg meg bare trist egentlig. Det henger nok sammen med at jo færre forsøk vi har i reserve jo nærmere kommer vi til det punktet hvor jeg kanskje må innse at det blir med det ene barnet, og det er så uendelig mye vondere og vanskeligere enn jeg har kunnet forestille meg.

Ja, stemmer det. Har personlig liten tro på 3-dagers, men jeg vet at det absolutt ikke er umulig. Føler meg bare ikke spesielt positiv nå.
Men det har sikkert med hele situasjonen gjøre, ikke kun at jeg helt har troa på 3-dagers.
Kan jeg spørre hvorfor du ikie har troen på 3 dagers?

Kan jeg spørre hvorfor du ikie har troen på 3 dagers?
De lærde strides jo, men etter å ha lest meg opp grundig og mye har jeg kommet til at jeg ikke har særlig tro på å sette inn før dag 5.
Blandt annet pga at man vet mer om embryoet på bladtocyst-stadiet, og mange faller naturlig bort mellom dag 3 og 5. I tillegg skal egentlig ikke et 3-dagers embryo befinne seg i livmoren enda. Det skal fortsatt være på vei ned egglederen, og er dermed ikke egentlig klart for å befinne seg i livmorens miljø før rundt dag 5. I tillegg har jeg kun fått positiv test ved innsett av blasto.
Her er link til en artikkel fra Medicus.
https://medicus.no/blastocystdyrkning-vs-dag-2-3-best/
Jeg tror ikke St. Olavs ikke har tro på 3-dagers ellers hadde de sikkert ikke satt det inn. Jeg vet at det absolutt er mulig-det er jo mange inne her bevis på, men jeg er skeptisk.

Da var uttaket over:) fikk bare ut 5 egg:/ men man trenger jo bare 1 tenker jeg:)
Uttaket gikk fort og uten smerter så overraskende bra :) litt støl og vondt nå da :p gleder meg veldig til tlf fra sykesøster i morgen om hvordan befruktningen gikk, og har innsett på mandag:D

Da er jeg ENDELIG ruger av en begynnende hatching blastocyst:love017 så jeg kan settes på ruger. Testdato 8. November!

Da var uttaket over:) fikk bare ut 5 egg:/ men man trenger jo bare 1 tenker jeg:)
Uttaket gikk fort og uten smerter så overraskende bra :) litt støl og vondt nå da :p gleder meg veldig til tlf fra sykesøster i morgen om hvordan befruktningen gikk, og har innsett på mandag:D
Jeg fikk bare ut 5 på uttak 2, men det var det uttaket jeg fikk flest embryoer ut av. 1 fersk og 3 på frys. Så det kan jo hende du får god uttelling allikevel, men det føles jo ut som mer står på spill med få egg å ta av. Kjenner følelsen. Masse lykke til, og håper det blir bra befruktning og utvikling videre :)

Jeg fikk bare ut 5 på uttak 2, men det var det uttaket jeg fikk flest embryoer ut av. 1 fersk og 3 på frys. Så det kan jo hende du får god uttelling allikevel, men det føles jo ut som mer står på spill med få egg å ta av. Kjenner følelsen. Masse lykke til, og håper det blir bra befruktning og utvikling videre :)
Å så gøy da:) ja krysser fingrene for at vi hvertfall får 1 befruktet og klar til innsetting :D tusen takk:D

Hadde bare ett embryo på frys så var ikke så håpefull, men det overlevde tining og ble satt inn i dag. Testdato 6/11. Kjenner meg igjen med andre her inne er som ikke føler seg så positive etter innsett. Jeg hadde så velig troen forrige gang (ferskforsøk), og ble helt knust da det ikke gikk. Nå må jeg bare huske alle medisiner (Progynova og Crinone) og holde ut ventinga. Og det med å "spise og leve som du er gravid" når jeg har liten tror på det er det som blir resultatet er litt hardt kjenner jeg. Beklage negativ tone i dag til tross for at jeg jo ett steg nermere..

Kveldens tester❤️Jeg tør ikke å tro det!

Vedlegg

• 10FAE8B7-393E-42D0-B0B8-FF969B2510AD.jpeg
    10FAE8B7-393E-42D0-B0B8-FF969B2510AD.jpeg
    25,1 KB · Visninger: 109
  • C3818F24-E77B-4DC2-8A6E-6DFAB4F19189.jpeg
    C3818F24-E77B-4DC2-8A6E-6DFAB4F19189.jpeg
    35,7 KB · Visninger: 107

Har hatt uttak i dag, jeg også!! :) fikk bare ut 3 egg så vet ikke om jeg tør å håpe! Nå er det bare å vente på telefon i morgen og forhåpentligvis innsett på mandag for oss også :sign17

Masse lykke til!! :rolleyes:

Hvor lang tid tar innsett forresten? Fikk time så seint på dagen, og må hente i barnehagen :confused:

Har hatt uttak i dag, jeg også!! :) fikk bare ut 3 egg så vet ikke om jeg tør å håpe! Nå er det bare å vente på telefon i morgen og forhåpentligvis innsett på mandag for oss også :sign17

Masse lykke til!! :rolleyes:

Hvor lang tid tar innsett forresten? Fikk time så seint på dagen, og må hente i barnehagen :confused:
Så spennende! Satser på en kjekk telefoni morgen :) jeg har hatt 4 innsett, og gjennomsnittstiden er vel på ca 15 minutt. Går veldig raskt:-)

Back
Topp