Influensavaksine?

Fixa

Andre møte med forumet
Det er flere som anbefaler gravide å ta influensavaksine. Er dette noe du har gjort? Jeg pleier ikke å få influensa, men ble veldig usikker på om dette er noe jeg bør ta?
 
Tok den på mandag.
Tenker det er godt å slippe influensa høygravid eller rett etter fødsel.
Baby er beskyttet noen måneder etter fødsel også.
Et lite stikk i armen så er man jo ferdig og for meg er det verdt det.
 
Jeg pleier aldri å ta den ellers, men i år har jeg gjort det :) Har ikke hatt influensa siden 2006, men man vet aldri når den plutselig slår til :wideyed:
 
Jeg tok den i dag. Gjorde det sist jeg var gravid og.
 
Sniker fra februar ... jeg tok den forrige uke. Tenker det er en god grunn til at gravide er blant de prioriterte målgruppene som helsevesenet ønsker å nå med influensavaksinen.
 
Det er flere som anbefaler gravide å ta influensavaksine. Er dette noe du har gjort? Jeg pleier ikke å få influensa, men ble veldig usikker på om dette er noe jeg bør ta?
Ja, det er noe du bør ta. De aller fleste får influensa kun med flere års mellomrom, det er ikke sånn at man har mindre risiko for å få influensa som gravid fordi det er lenge siden sist.
 
Jeg har allerede tatt den. Den er anbefalt til gravide i andre og tredje trimester og det er god nok grunn for meg. Ønsker ikke at verken jeg eller babyen skal få influensa, og med termin i januar, er det midt i influensasesongen. Det tok fem minutter og kostet 200 kr på vårt lokale vaksinasjonskontor.
 
Jeg får den gjennom jobben, så skal ta den neste uke. Hadde nok tatt den uansett siden det er anbefalt oss gravide :)
 
Rakk dessverre ikke ta den, skulle til lege neste uke, så nå ligger jeg med influensa og feber og føler meg helt elendig. Fått beskjed av jordmor om å kontakte fastlegen dersom formen blir verre (!?)
 
Jeg skal ta den neste uke. Har desverre opplevd hvordan det er for oss begge å ligge med influensa og det er noe som ikke funker med for oss når mini kommer. Og er greit å beskytte mini og, siden han kommer midt i sesongen. Og gubben kan ikke få influensa pga sin sykdom, så i år, skal vi begge ta..
 
Jeg tok den i år selv om jeg ikke har gjort det før. Blir generelt sjelden syk men i graviditeten har jeg både hatt omgangssyke og en vanlig forkjølelse som føltes helt forferdelig selv om det ikke var noe feber. Kjennes ekstra ille ut å være syk som gravid synes jeg. Immunforsvaret er jo nedsatt og plutselig har man mer å bekymre seg for.
 
Har aldri tatt den før, men gjør det nok i år. Skal på kontroll neste uke, så tenker å ta det opp da. Prøver å overtale mannen også, men han «blir aldri syk», sier han...
 
Takk for svar. Jeg får kontakte fastlegen min og sjekke det opp. Er dårlig timing å bli syk nå ja.
 
Jeg har heller aldri tatt den, men lurer på om jeg skal gjøre det denne gangen. Har hørt at man kan føle seg ganske dårlig etter vaksinen, er det noen som har fått bivirkninger av den?
 
Jeg har heller aldri tatt den, men lurer på om jeg skal gjøre det denne gangen. Har hørt at man kan føle seg ganske dårlig etter vaksinen, er det noen som har fått bivirkninger av den?

Jeg har tatt den to ganger, i 2015 (gravid med storebror) og i år. Jeg har ikke fått noen bivirkninger. Jeg får generelt aldri det av vaksiner, det eneste jeg kan huske er at jeg en gang ble litt stiv i armen en dags tid. Jeg tenker at uansett så blir du adskillig mer dårlig av influensa enn av bivirkningene fra vaksinen, men du må jo veie det opp og bestemme hva som blir riktig for deg. :)
 
Back
Topp