Bevegelser innvendig

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
I dag kjente jeg for første gang med sikkerhet at babyen snudde på seg inni magen (og strekte seg ut på en funky ikke helt behagelig måte).

Flere som begynner å kjenne mer på ulike bevegelser?
Noe dere gleder/gruer dere til?

Selv gleder jeg meg til hikking :D
 
Ja, her og har jeg merket hun snur seg. Merkelig følelse, hele magen forandrer form når hun gjør det og brått er det kun en hard kul på ene siden før det blir normalt igjen. Mannen rakk også å se det her om dagen, så det var stas. :)
 
Jeg har også begynt å kjenne mer bevegelse den siste uken :happy: ikke alltid like behagelig når han snur på seg:p Gleder meg til samboeren kan kjenne det på utsiden. Han har ikke fått gjort det enda :)
 
Jeg har også begynt å merke at hun snur og beveger seg der inne! Jeg synes det er litt rart :p Spark er bare koselig, men er litt freaky når magen flytter på seg :p
 
Jeg har også begynt å kjenne mer bevegelse den siste uken :happy: ikke alltid like behagelig når han snur på seg:p Gleder meg til samboeren kan kjenne det på utsiden. Han har ikke fått gjort det enda :)
Er så koselig å kunne dele det. Har fått samboeren min til å sitte med hånda på magen når vi ser serie om dagen. Drikker jeg noe kaldt bruker det vanligvis å bli liv i magen (må bare ha litt flaks og sparke utover).
 
Jeg har også begynt å merke at hun snur og beveger seg der inne! Jeg synes det er litt rart :p Spark er bare koselig, men er litt freaky når magen flytter på seg :p
Gruer meg litt til når det blir dårligere plass på slutten, nå er det bare rart, etterhvert når den kommer opp under ribbeina blir det værre :D
 
Ja, det er kjemperart! Kjenner han snur hele seg inni der av og til :hilarious: Da buler hele magen utover! Det er så herlig å kjenne alle bevegelsene, men litt merkelig, ja :hilarious:
 
Merker ikke så mye strekking, men rulling som jeg kaller det. Kjenner forskjell på rullingen og spark.
Har ei superaktiv frøken der inne. Særlig når jeg slapper av. Mannen har begynt å sovne med hånda på magen når vi legger oss <3
 
Last edited:
Er så koselig å kunne dele det. Har fått samboeren min til å sitte med hånda på magen når vi ser serie om dagen. Drikker jeg noe kaldt bruker det vanligvis å bli liv i magen (må bare ha litt flaks og sparke utover).

Ja, har fått samboeren til å gjøre det samme her! Men virker som lillegutt ikke er helt klar for å dele med pappaen enda, stopper helt når han legge handa på magen:p Får bare smøre seg med litt tålmodighet :happy:
 
Kjenner av og til at den snur på seg. Det er koselig for det meste, men litt ubehagelig. Gleder meg ikke til sparkene blir enda hardere. Gjør så vondt. :)
 
Ja, kjenner det! Plutselig er sparkene på høyre side og så venstre og mye romestrering :p
 
Kjenner «kravling» som jeg kaller det, han kaver seg rundt omkring i magen, men ja han har jo fortsatt «god» plass, så det blir nok «verre» etterhvert. Men ja kjenner han forflytter seg rundt. Gruer meg eller har allerede skjedd, at jeg er på do (nr2) også får man ikke fred fra sparking når man helst vil være i fred på do:hilarious::bored: deg hatet jeg sist og hater fortsatt at jeg syntes det et ekkelt å gå på do mens han sparker så skal jeg samtidig trykke...:arghh: nei liker ikke! Og jeg gleder meg ikke til harde spark mot ribbena(håper jeg slipper så harde som sist), gleder meg vel til mer rutine så jeg kanskje kan bekymre meg mindre.

Flere som fortsatt kan ligge på magen uten at det er vondt selv om den er stor ?? Sist greiene jeg ikke fra uke 10, nå liker jeg fortsatt å ligge på magen og får ikke vondt:wideyed:
 
Her begynner jeg bli litt urolig for hvor mye rørelser det er. Hehe, kan ikke huske at det var så kraftige rørelser så her tidlig forrige gang. Mistenker at det er en sterk jente der inne. Håper det skal gå greit å være gravid helt til neste år, og litt dertil.
 
Kjenner «kravling» som jeg kaller det, han kaver seg rundt omkring i magen, men ja han har jo fortsatt «god» plass, så det blir nok «verre» etterhvert. Men ja kjenner han forflytter seg rundt. Gruer meg eller har allerede skjedd, at jeg er på do (nr2) også får man ikke fred fra sparking når man helst vil være i fred på do:hilarious::bored: deg hatet jeg sist og hater fortsatt at jeg syntes det et ekkelt å gå på do mens han sparker så skal jeg samtidig trykke...:arghh: nei liker ikke! Og jeg gleder meg ikke til harde spark mot ribbena(håper jeg slipper så harde som sist), gleder meg vel til mer rutine så jeg kanskje kan bekymre meg mindre.

Flere som fortsatt kan ligge på magen uten at det er vondt selv om den er stor ?? Sist greiene jeg ikke fra uke 10, nå liker jeg fortsatt å ligge på magen og får ikke vondt:wideyed:
Ligger ikke rett på magen, men på sida delvis på magen, og det går helt fint. Sist måtte jeg slutte med det ekstremt tidlig, nå går det fint. Weird.
 
Kjenner «kravling» som jeg kaller det, han kaver seg rundt omkring i magen, men ja han har jo fortsatt «god» plass, så det blir nok «verre» etterhvert. Men ja kjenner han forflytter seg rundt. Gruer meg eller har allerede skjedd, at jeg er på do (nr2) også får man ikke fred fra sparking når man helst vil være i fred på do:hilarious::bored: deg hatet jeg sist og hater fortsatt at jeg syntes det et ekkelt å gå på do mens han sparker så skal jeg samtidig trykke...:arghh: nei liker ikke! Og jeg gleder meg ikke til harde spark mot ribbena(håper jeg slipper så harde som sist), gleder meg vel til mer rutine så jeg kanskje kan bekymre meg mindre.

Flere som fortsatt kan ligge på magen uten at det er vondt selv om den er stor ?? Sist greiene jeg ikke fra uke 10, nå liker jeg fortsatt å ligge på magen og får ikke vondt:wideyed:


Haha, ja noen ganger kjennes det ut som jeg får litt ekstra hjelp på do :p

Jeg ligger noen ganger nesten helt på magen. Det går fint. Eller kjenner hvertfall ikke noe
 
Jeg tør ikke å ligge på magen, selv om det ikke er direkte vondt, men ubehagelig er det. Jeg er redd for at noe skal bli klemt som ikke bør klemmes liksom. Kan ikke det skje?
 
Jeg tør ikke å ligge på magen, selv om det ikke er direkte vondt, men ubehagelig er det. Jeg er redd for at noe skal bli klemt som ikke bør klemmes liksom. Kan ikke det skje?
Nei, ungen ligger ekstremt godt polstra, er nesten helt umulig å skade barnet ved normal aktivitet.
 
Er uke 25+5 i dag, og har siste 1-2 ukene kjent betydelig mindre liv, både i styrke og hvor mye.

Før var det «hele dagen», spesielt på kvelden og så kraftig at jeg skvatt til flere ganger. Nå er det så vidt jeg kjenner noe ila en dag.

Var på ul (vekstkontroll) mandag forrige uke, og alt var ok, men uansett ekkelt..

Flere som har opplevd lignende? Fra hvilken uke skal man ikke kjenne mindre liv?

Er tredjegangs men glemmer jo fra gang til gang :p
 
Back
Topp