Fnøsts dagbok på vei mot babydrømmen

Tror at det blir i magen på meg også. Har hørt at det er litt mindre vondt :) Satte du (han) dem rett inn 90° eller med vinkel på 45°? Ble litt usikker siden det står 45° i bruksanvisningen, men det står det jo at man skal ta den i låret også.
Han satte den 45°. Spiren anbefalte meg å sette den i magen :)
 
Så ekkel opplevelse. Sikkert lurt å ta de liggende/sittende og med litt bistand ja. Håper dere koste dere i bryllup :happy:
 
Bryllupet var nydelig, og formen var heldigvis bedre, så jeg klarte å kose meg skikkelig. Likevel er jeg nok litt redusert, og det var utrolig deilig å komme hjem til egen seng og trygge omgivelser i går kveld. Mye murringer i går, men i dag har jeg ikke merket noen ting. Håper at eggstokkene fortsatt jobber. Jeg kjenner at jeg er veldig øm i magen etter noen av stikkene de siste dagene, og måtte bruke litt tid på å lete etter et passende sted å stikke i dag morges. Virker som om det er stor forskjell avhengig av hvordan jeg treffer. Jeg er fortsatt øm der jeg satt Menopuren i går, mens stikket fra i dag kjenner jeg ingen ting til. Ble også skikkelig rød og hoven etter Fyremadelen i dag, som et stort myggstikk, men det har roet seg nå. Har lagt opp til fullt program på ettermiddags- og kveldstid de neste dagene, så regner med at tiden fram mot første kontroll på fredag flyr forbi.
 
Eggstokkene jobber nok som bare rakkern inni der! Når skal du skannes igjen?
 
Nå så jeg jo at det var fredag. Surrehue. Det går fort!
 
Eggstokkene jobber nok som bare rakkern inni der! Når skal du skannes igjen?
Håper det! Den store frykten er jo at det ikke har skjedd noe særlig der inne når vi kommer på fredag, men det er ikke noe annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet og håpe på det beste:)
 
Håper det! Den store frykten er jo at det ikke har skjedd noe særlig der inne når vi kommer på fredag, men det er ikke noe annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet og håpe på det beste:)

Jeg har funnet ut at det ikke går an å kjenne så godt hvordan det ligger an med eggstokkene. I første runde kjente jeg mye press på eggstokkene dagen før første ultralydkontroll, og på kontroll (på en fredag) ble det bestemt å ha egguttak allerede på mandagen. I helga mellom syntes jeg at alt press hadde forsvunnet og jeg ble redd for tidlig eggløsning. Men på egguttaket var alle eggene der fortsatt.

I runde to syntes jeg det var akkurat like mye press på eggstokkene dagen før første ultralydkontroll, men denne gangen ble egguttak en hel uke etterpå. Begge gangene synes jeg det var mest "liv" i eggstokkene like etter de første sprøytene og like før første ultralydkontroll, så ville ikke bekymret meg for at du kjenner litt mindre nå.

Du må nok bare satse på at de har funnet medisiner som stimulerer dine eggstokker akkurat passe mye! Og om de ikke vokser helt så mye som de hadde planlagt frem til første kontroll så øker de sikkert de daglige dosene slik at det forhåpentligvis blir bra til slutt likevel :) Krysser fingrene for mange fine eggposer!
 
Jeg har funnet ut at det ikke går an å kjenne så godt hvordan det ligger an med eggstokkene. I første runde kjente jeg mye press på eggstokkene dagen før første ultralydkontroll, og på kontroll (på en fredag) ble det bestemt å ha egguttak allerede på mandagen. I helga mellom syntes jeg at alt press hadde forsvunnet og jeg ble redd for tidlig eggløsning. Men på egguttaket var alle eggene der fortsatt.

I runde to syntes jeg det var akkurat like mye press på eggstokkene dagen før første ultralydkontroll, men denne gangen ble egguttak en hel uke etterpå. Begge gangene synes jeg det var mest "liv" i eggstokkene like etter de første sprøytene og like før første ultralydkontroll, så ville ikke bekymret meg for at du kjenner litt mindre nå.

Du må nok bare satse på at de har funnet medisiner som stimulerer dine eggstokker akkurat passe mye! Og om de ikke vokser helt så mye som de hadde planlagt frem til første kontroll så øker de sikkert de daglige dosene slik at det forhåpentligvis blir bra til slutt likevel :) Krysser fingrene for mange fine eggposer!
Spennende å høre om dine erfaringer! Får bare krysse fingrene og stole på at kroppen responderer bra på medisinene, ja:)
 
Spennende å høre om dine erfaringer! Får bare krysse fingrene og stole på at kroppen responderer bra på medisinene, ja:)

Masse lykke til på kontroll i dag! Håper du får se mange fine eggposer :)
 
Nå har vi vært på ultralyd og stimuleringen har gått over alle forventninger! Selv med ganske kraftige doser hormoner fikk vi forespeilet å få ut 2-3 egg med tanke på min lave amh og veldig få synlige (to?) follikler på ultralyd da vi var på utredningstime. Nå mente gyn at vi kunne forvente kanskje 5-6 egg ut. Helt utrolig lettet og glad nå! Vet at det er mye som skal klaffe fra nå, og at vi på ingen måte er i mål, men det er en god start i hvert fall. Egguttak på tirsdag neste uke.
 
Last edited:
Nå har vi vært på ultralyd og stimuleringen har gått over alle forventninger! Selv med ganske kraftige doser hormoner fikk vi forespeilet å få ut 2-3 egg med tanke på min lave amh og veldig få synlige (to?) follikler på ultralyd da vi var på utredningstime. Nå mente gyn at vi kunne forvente kanskje 5-6 egg ut. Helt utrolig lettet og glad nå! Vet at det er mye som skal klaffe fra nå, og at vi på ingen måte er i mål, men det er en god start i hvert fall. Egguttak på tirsdag neste uke.

Åh så fantastisk! Lykke til på egguttak på tirsdag :)
 
Også hadde jeg visstnok en helt perfekt slimhinne for innsett nå, men det blir jo ikke det denne runden. :)
 
Nå har vi vært på ultralyd og stimuleringen har gått over alle forventninger! Selv med ganske kraftige doser hormoner fikk vi forespeilet å få ut 2-3 egg med tanke på min lave amh og veldig få synlige (to?) follikler på ultralyd da vi var på utredningstime. Nå mente gyn at vi kunne forvente kanskje 5-6 egg ut. Helt utrolig lettet og glad nå! Vet at det er mye som skal klaffe fra nå, og at vi på ingen måte er i mål, men det er en god start i hvert fall. Egguttak på tirsdag neste uke.

Hurra for eggposer, krysser fingrene for en hel drøss ut på tirsdag!
 
Nå har jeg lest litt gjennom de siste sidene her, og her var det mye nytt! Trist å høre om den lave amh'en din, men så bra at de tilbyr høsting av eggene dine, og gøy å lese at du er i gang og at behandlingen har gitt resultater! :) Ang den episoden hvor du besvimte, så har dagsform alt å si. Som du selv nevner hadde du reist, det var dårlig luft, du var kanskje ikke skikkelig uthvilt osv. Kanskje lenge siden sist du spiste da også? Da kommer slike reaksjoner litt fortere når man ikke er så vant med å stikke seg selv. Det går seg nok til, er godt å se at du har mestret dette når du har gruet seg :happy: Masse lykke til med egguttak på tirsdag!! :Heartred
 
Nå har jeg lest litt gjennom de siste sidene her, og her var det mye nytt! Trist å høre om den lave amh'en din, men så bra at de tilbyr høsting av eggene dine, og gøy å lese at du er i gang og at behandlingen har gitt resultater! :) Ang den episoden hvor du besvimte, så har dagsform alt å si. Som du selv nevner hadde du reist, det var dårlig luft, du var kanskje ikke skikkelig uthvilt osv. Kanskje lenge siden sist du spiste da også? Da kommer slike reaksjoner litt fortere når man ikke er så vant med å stikke seg selv. Det går seg nok til, er godt å se at du har mestret dette når du har gruet seg :happy: Masse lykke til med egguttak på tirsdag!! :Heartred
Så hyggelig at du følger med:) Det var litt av et sjokk å få beskjeden, men veldig deilig at vi nå ser ut til å ha bedre prognoser enn fryktet. Tillater meg å være litt optimistisk nå, selv om det også er skummelt.

Tror også at dagsform har mye å si, så jeg har lagt den episoden bak meg, og tenker at det handler mer om tingene rundt enn selve sprøytestikkingen. Takk for lykkeønskninger før egguttak:HeartredDet blir veldig spennende!
 
Vi er på familiebesøk denne helgen. Tror ikke at vi har hatt én dag uten program i denne stimuleringsperioden. Alt skal liksom skje nå på høsten. Dagene er fylt opp de to neste ukene også. Litt slitsomt, men tiden går i det minste veldig fort.:) Snart er vi gjennom første runde og har forhåpentligvis noen blastoer på frys. :HeartredSkikkelig murring og press i eggstokkene i går ettermiddag og kveld. Det hjalp ikke akkurat å sitte i bil i noen timer. Jeg kjenner at det er best å være i litt lett bevegelse, så skal komme meg opp av sofaen snart. God helg til alle som titter innom!
 
Hvordan gikk det på uttak i dag?
Vi fikk ut hele åtte fine egg.:joyful: Vi er overlykkelige, og synes at dette lover veldig bra. Det blir noen utrolig spennende dager fremover nå da. Jeg synes at uttaket var ganske ubehagelig, men ville glatt gjort det igjen selv om det ble litt smerte og noen tårer underveis.
 
Vi fikk ut hele åtte fine egg.:joyful: Vi er overlykkelige, og synes at dette lover veldig bra. Det blir noen utrolig spennende dager fremover nå da. Jeg synes at uttaket var ganske ubehagelig, men ville glatt gjort det igjen selv om det ble litt smerte og noen tårer underveis.

Så flott, håper alle åtte utvikler seg fint og kan fryses ned! Nei egguttak er ikke det mest behagelige man begir seg ut på, men premien gjør jo at det er verdt det likevel. Håper du ikke har noe særlig smerter nå etterpå?

Blir det færre høstesykluser nå som egguttak gikk over all forventning?
 
Back
Topp