Fnøsts dagbok på vei mot babydrømmen

Så flott, håper alle åtte utvikler seg fint og kan fryses ned! Nei egguttak er ikke det mest behagelige man begir seg ut på, men premien gjør jo at det er verdt det likevel. Håper du ikke har noe særlig smerter nå etterpå?

Blir det færre høstesykluser nå som egguttak gikk over all forventning?
Ja, nå krysser vi fingrene for at vi har like flaks framover også. Har ikke noe særlig vondt foreløpig, bare litt ømt. Har mest ligget på sofaen, så vi får se hvordan det blir når jeg begynner å bevege meg litt mer. Jeg fikk med meg smertestillende, men har ikke hatt noe bruk for dem i dag i hvert fall. Ang planen videre må vi jo først se hvor mange vi får i fryseren. Har uansett avtalt å ikke sette inn nå, og det blir minst en runde til med egguthenting, men kanskje det blir innsett allerede neste gang dersom vi er heldige:)
 
Ja, nå krysser vi fingrene for at vi har like flaks framover også. Har ikke noe særlig vondt foreløpig, bare litt ømt. Har mest ligget på sofaen, så vi får se hvordan det blir når jeg begynner å bevege meg litt mer. Jeg fikk med meg smertestillende, men har ikke hatt noe bruk for dem i dag i hvert fall. Ang planen videre må vi jo først se hvor mange vi får i fryseren. Har uansett avtalt å ikke sette inn nå, og det blir minst en runde til med egguthenting, men kanskje det blir innsett allerede neste gang dersom vi er heldige:)

Krysser fingrene for at hellet deres fortsetter hele veien til en liten terminspire :)
 
I dag morges fikk vi melding om at alle de seks som så modne/fine ut i går er befruktet. Nå må de bare utvikle seg fint og henge med til dag fem:Heartred
 
Det ble tre fine blastoer på frys og vi trekker et lettelsens sukk. En ny milepæl er nådd og vi er ett skritt nærmere målet:Heartred Denne første runden har gått så mye bedre enn vi hadde fryktet.
 
Last edited:
Det ble tre fine blastoer på frys og vi trekker et lettelsens sukk. En ny milepæl er nådd og vi er ett skritt nærmere målet:Heartred Denne første runden har gått så mye bedre enn vi hadde fryktet.
Det var jo et kjempebra resultat :happy:
 
Hurra for blastoer i fryseren!
 
Et lite hei fra ventesyklusen. Jeg var uheldig og ble skikkelig syk for ca en og en halv uke siden. Synes liksom at kroppen hadde fått gjennomgå nok nå med ivf, og at jeg kunne bruke denne pausen til å komme meg litt igjen, men den gang ei...:pHar vært i helt elendig form og sykemeldt helt til nå, men begynner jeg å komme litt til hektene igjen. Tror at det blir jobb igjen på mandag. Kjenner at hodet er veldig klar for å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen i hvert fall.
 
CD22. Positiv EL-test og masse fruktbart slim i dag. Har gått og ventet en stund nå, så fint at noe skjer. Om to uker er vi kanskje i gang med ny runde IVF! Er ganske utålmodig på å gå i gang, så det kunne gjerne vært i morgen for min del:p
 
CD22. Positiv EL-test og masse fruktbart slim i dag. Har gått og ventet en stund nå, så fint at noe skjer. Om to uker er vi kanskje i gang med ny runde IVF! Er ganske utålmodig på å gå i gang, så det kunne gjerne vært i morgen for min del:p

Kjenner følelsen! Krysser fingrene for nytt forsøk før jul!
 
Ble plutselig syklusstart i dag. Kort lutealfase denne gangen også (7 dager:confused:), men på den positive siden kommer vi i gang med ny runde raskere enn planlagt. Lutealfasen har kanskje ikke så mye å si ved IVF siden man uansett får progesterontilskudd?

Samme medisiner og dosering som forrige gang, så får håpe at det er suksessoppskriften og ikke bare at vi hadde flaks i første runde. :)
 
To dager til ultralyd og jeg holder på å gå på veggen av spenning:nailbiting: Kjenner definitivt at noe er på gang i eggstokkene, men kommer det til å være like mange follikler som forrige gang? Jeg håper så inderlig at kroppen har respondert godt på medisinene denne gangen også. Tenk om vi er så heldige at vi får sette inn da! Tankene mine er på alle andre steder enn jobb akkurat nå for å si det sånn.
 
Blir spennende å se da. Tenker så lenge du kjenner det jobbes så er det positivt :happy:
 
Da var kontrollen gjennomført, og vi fikk en god og en ganske dårlig nyhet. Den gode; stimuleringen har fungert bra denne gangen også. Vi så flere fine follikler som vokste jevnt, og det ser minst like lovende ut som ved tilsvarende tidspunkt forrige gang. Gyn var veldig fornøyd. De bestemte seg for å kjøre meg litt ekstra med medisiner denne gangen siden det uansett ikke blir innsett. Uttaket blir på mandag. Så til den dårlige nyheten. Den ene egglederen min er helt ødelagt og må fjernes. Den var full av væske. Den andre er kanskje også skadet, men var ikke så lett å se på ultralyd. Det blir ikke innsett før jeg har gjennomgått operasjonen, så vi får smøre oss med enda litt mer tålmodighet. Fint at vi fant ut av det, men denne min kroppen altså! Trenger ingen flere overraskelser nå kjenner jeg.
 
Oj, hvorfor er de ødelagte? :arghh:
Jeg tror ikke at man vet helt hvorfor. Den er visst betent og full av væske. Det kan skje hvis man har hatt infeksjoner, kjønnssykdommer osv, men det har ikke jeg så vidt jeg vet. Mulig at den andre fungerer, men den fjernes også dersom de oppdager skader på den også ved operasjonen. Det skal visst ikke ha noe å si for våre prognoser for å få barn da. Vi er jo i gang med ivf uansett.
 
Hurra for mange egg, men så synd med eggledertrøbbel. Sa de noe om tidsperspektiv for operasjon? Hvis den er full av væske og irritert bør det kanskje ikke vente så lenge? Krysser fingrene for at du får innsett snart uansett! Og at det blir masse fine egg på mandag!
 
Hurra for mange egg, men så synd med eggledertrøbbel. Sa de noe om tidsperspektiv for operasjon? Hvis den er full av væske og irritert bør det kanskje ikke vente så lenge? Krysser fingrene for at du får innsett snart uansett! Og at det blir masse fine egg på mandag!
Gyn sendte henvisning til St Olavs. Vi kan evt ringe dit og høre om ventetiden. Jeg har også satt i gang en prosess for å høre om jeg kan få gjort det privat og dekket via jobbens helseforsikring. Regner med at det går fortere der dersom jeg får det dekket. Håper at det uansett tilfelle ikke blir så alt for lenge å vente. Virket ikke som om det var så akutt, mer en kronisk betennelse, så det haster ikke veldig å fjerne den sånn rent medisinsk. Men, vi vil jo gjerne snart bli gravid da, så fint om det skjer fortest mulig.
 
Last edited:
Gyn sendte henvisning til St Olavs. Vi kan evt ringe dit og høre om ventetiden. Jeg har også satt i gang en prosess for å høre om jeg kan få gjort det privat og dekket via jobbens helseforsikring. Regner med at det går fortere der dersom jeg får det dekket. Håper at det uansett tilfelle ikke blir så alt for lenge å vente. Virket ikke som om det var så akutt, mer en kronisk betennelse, så det haster ikke veldig å fjerne den sånn rent medisinsk. Men, vi vil jo gjerne snart bli gravid da, så fint om det skjer fortest mulig.
Går tilbake til fingerkryssing!
 
Back
Topp