Fnøsts dagbok på vei mot babydrømmen

Fnøst

Glad i forumet
Assistert-jentene
Velkommen til min dagbok! Hyggelig at du titter innom og følger meg på min reise mot å få oppfylt mitt aller høyeste ønske; å bli mamma:Heartred

Ettersom situasjonen vår tok en ny vending i august 2019 og denne dagboken ble flyttet til Assistert har jeg redigert resten av dette første innlegget litt.


Vår prøvehistore i korte trekk:
  • August 2018: Prøvestart
  • Oktober 2018: Gravid - Mistet 30. nov (9+0)
  • Desember 2018 - August 2019: 9 prøveperioder uten resultat (s.1-5)
  • August 2019: Utredning - konstatert lav eggstokkreserve - anbefalt å komme i gang med ivf så fort som mulig. (Fra s. 5 og utover)
  • September/Oktober 2019: Første høstesyklus. 8 egg ut - 6 modne - 6 befruktet - 3 blastoer på frys :Heartpink:Heartpink:Heartpink
  • November/Desember 2019: Andre høstesyklus. 12 egg ut - 8 befruktet - 4 blastoer på frys :Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink
  • Desember 2019: Laparoskopi, fjernet skadet eggleder
  • Januar/Februar 2020: FER#1 - Gravid :Heartred
 
Last edited:
Litt om min prøvehistorie:
Vi begynte å prøve september 2018. Ble gravid på PP2 i slutten av oktober. Vi var så lykkelige for at vi skulle bli foreldre, og følte oss heldige fordi det klaffet så fort. Vi skulle få en liten julibaby! Fikk et slag i trynet på tul 8+6 da det ble oppdaget MA. Var på sykehuset dagen etterpå og fikk med meg cytotec hjem, men spontanaborterte samme dag før jeg fikk tatt pillene. Opplevde aborten som smertefull og ganske traumatisk, men i ettertid tenker jeg at jeg var heldig at kroppen ordnet opp selv og at jeg var hjemme og ikke f.eks. på jobb da det skjedde. Veldig veldig glad for at aborten ikke skjedde uten forvarsel på jobb. Tør nesten ikke å tenke på hvordan det hadde vært å gå gjennom det.

PP3: Deretter fulgte en uvanlig lang syklus. Graviditetstestene var negative da jeg sluttet å blø etter SA, så regner med at hcg var ute av kroppen. Hodet var veldig klar for å bli gravid på nytt, men tydeligvis ikke kroppen. Ventet og ventet på EL som drøyde med å komme. I følge FF og temping hadde jeg EL på CD36, men usikker på om det stemmer siden jeg fikk TR CD43. Mulig at jeg ikke hadde EL i det hele tatt.

PP4: Lengre og kraftigere blødning enn jeg er vant til. Pleier å ligge på fem-seks dager, men det ble 16 dager inkludert dagene med spotting. Ha forstått at dette kan være normalt etter SA, men det føltes i overkant lenge. Er nå på CD31 og pleier å ha syklus på 28, maks 30 dager. Tror kanskje at jeg kan ha hatt EL med tanke på noe som lignet eggløsningsslim her for noen dager siden. Hadde vært godt å få bekreftet det med tempstigning, men tempingen gikk i vasken da jeg fikk forkjølelse med feber i midten av denne uka. Får nesten vente i spenning på TR eller positiv test de neste ukene da:joyful: Begge deler tas i mot med åpne armer akkurat nå.
 
Last edited:
Her skjer det lite. Begynner å bli litt friskere av forkjølelsen. Har begynt å tempe igjen, og hvis jeg ikke har feber kan det virke som om tempen er forhøyet. Kanskje jeg har hatt EL? Krysser fingrene for det. Mindre utflod også, så det kan stemme.
 
Tempen holder seg høy. Har kanskje littegrann ømme pupper, men mulig at det er ønsketenkning:rolleyes: Pleier å være et sikkert tegn på at jeg har hatt EL for meg, så håper på at det tar seg opp de neste dagene.
 
Kan være alt mellom 5 og 12 dpo i dag. Misset en del dager med temping da jeg var syk. Litt spotting nå i ettermiddag. Også litt mer ømme pupper, men må kjenne ganske godt etter:p Enten er det festeblødning eller så er det TR som kommer. Hvis det er sistnevnte tar jeg ikke det så tungt. Ikke helt tilbake til normal sykluslengde, men i tilfelle bare én og ikke to uker på overtid sånn som sist.
 
CD1 PP5. Det var nok TR som kom. 35 dager syklus var bedre enn fryktet, men håper at den kryper enda lengre ned mot normalen :)
 
CD5 PP5. Virker som om TR er på retur og tipper at det bare blir litt spotting i morgen. I så fall har denne menstruasjonen vært 100% normal og etter boka både med tanke på lengde og forløp. Det lover veldig bra. Jeg er rett og slett ganske optimistisk for at kroppen har kommet til seg selv igjen nå. Blir spennende å se om EL dukker opp til normal tid, men det er enda en stund til.
 
CD12 PP5. Lite som skjer i første halvdel av syklusen for min del, derav få oppdateringer. EL pleier å komme rundt CD18, så har ikke vært så påpasselig med temping hver dag til nå. Nå er jeg i hvert fall i gang igjen!

b_tRQsXe.png
 
CD16 PP5. Tempen har holdt seg stabil de siste dagene og tror at det kan begynne å nærme seg EL ut i fra endring i utflod. Har også begynt med eggløsningstester, men foreløpig har jeg bare fått svake streker. Kanskje litt sterkere i dag, men langt fra positiv. Håper veldig at jeg er i rute denne pp! EL er ventet på mandag, og det hadde vært perfekt siden mannen skal på en ukes lang jobbreise fra tirsdag ettermiddag.
 
CD17 PP5. Nå skjer det ting! Nesten positiv EL-test i går ettermiddag og i dag var den positiv! En del EL-slim i går, men lite i dag. Baby dance (som FF kaller det:p) i går morges og i dag. Får nok lagt inn aksjer i morgen også før mannen drar på jobbreise, så da skal det ikke stå på det i hvert fall. Vi håper veldig på novemberbaby nå:Heartred
 
CD17 PP5. Nå skjer det ting! Nesten positiv EL-test i går ettermiddag og i dag var den positiv! En del EL-slim i går, men lite i dag. Baby dance (som FF kaller det:p) i går morges og i dag. Får nok lagt inn aksjer i morgen også før mannen drar på jobbreise, så da skal det ikke stå på det i hvert fall. Vi håper veldig på novemberbaby nå:Heartred
Happy humping! :woot:
 
CD18 PP5. Mannen har fått omgangssyken, så ytterligere aksjelegging utgår... Prøver å holde meg lengst mulig unna for å unngå å bli smittet. Ble såpass dårlig med søvn i natt at jeg droppet å tempe. Har heller ikke fått tatt EL-test, men tenkte å ta en i kveld. Dermed vet jeg ikke om EL har vært ennå, men holder en knapp på at det var i går. :)Det blir spennende å se tempen i morgen!
 
CD19 PP5. Hurra! Negativ EL-test i går kveld og i dag fikk jeg et tydelig temphopp etter en god natts søvn.:)Med tanke på temperaturen tror jeg at jeg er 2 dpo i dag.

b_9BEBCI.png
 
Hurra for dpo land!
 
PP5 CD21. Har sammenlignet med tidligere chart, og er ganske sikker på at jeg er 4 dpo i dag. Tempøkningen jeg fikk CD19 er alt for høy for å være 1dpo når jeg ser på mitt typiske mønster. Har derfor lagt inn en passende juksetemp for CD18. Uansett er jeg enten 3 eller 4 dpo i dag. Ingen tvil om at jeg har hatt EL i hvert fall! Jeg synes at det ser ganske lovende ut foreløpig, så det blir noen spennende dager fremover. Jeg liker dpo-land ganske mye bedre enn tiden før EL. Deilig å en konkret dag å telle ned mot. Blir litt mer håndfast enn å gå og vente på EL.

b_SKGRGh.png
 
CD22 PP5. Tempen holdt seg høy i dag tidlig. Utrolig deilig med helg nå etter en litt slitsom uke. Er alene hjemme i helgen, og har bare tenkt til å slappe av. Når jeg ligger her på sofaen for meg selv får jeg god til til å tenke og kjenne etter symptomer (og google:p). Har de siste dagene hatt en slags krampeaktig smerte i den ene hofta som kommer og går. Den sitter både bak i korsryggen og nedover mot lysken foran. Kan det være et tidlig tegn, tro? Det er jo lov å håpe, men det er vel strengt tatt litt tidlig å kjenne på symptomer ennå :p IKM om seks eller sju dager. Håper at det går fort!
 
Ååå jeg håper denne uka flyr forbi for deg og du slipper TR i 9 måneder!! <3
 
Ååå jeg håper denne uka flyr forbi for deg og du slipper TR i 9 måneder!! <3
Så hyggelig at du følger med på dagboken min:Heartred Krysser fingrene for at dagene mot ikm flyr av gårde og at jeg sitter med en positiv test om en uke.
 
CD24 PP5. Det ser jo lovende ut foreløpig. Uansett hvordan det går, er det veldig deilig å føle at kroppen er tilbake på plass igjen, og dette ser ut som en helt normal syklus. Var ganske bekymret for at noe var galt med meg siden omtrent alle jeg leste om hadde glidd inn i normal syklus nærmest umiddelbart etter SA. Merker at jeg er ganske optimistisk denne pp, og det gjør at jeg er ekstra spent. Den virkelige spenningen slår nok likevel ikke inn om før et par-tre dager. Grugleder meg til den neste uka:nailbiting: Jeg tror at jeg kommer til å teste 10 dpo eller 11 dpo (som også er IKM). Kommer nok i hvert fall ikke til å holde meg helt til anbefalt testdato fra FF som er på fredag. Får se an tempen litt. Den pleier jo å gi signaler om at TR er på vei én dag i forkant.

b_yF6rmV.png
 
Back
Topp