Såre brystvorter :(

Kompresser, salve, ikke gnisse mot klær, brystskjold reddet meg, og fikk også til bedre amming av det. Lettere for baby å få godt tak med skjold. Synes ikke det var noe problem å gjøre dette noen dager, før jeg droppet skjoldet igjen når sårene ble bedre
 
Jeg er satt på kur for sopp nå for å se om det hjelper. Også har jeg måttet gi en del mme på kvelden, fordi da vil baby amme hele tiden og det orker jeg ikke når det er så vondt. Ene puppen ble ganske bra etter en stund ( brukte masse salver etc men tror det var tid som skulle til), mens den andre fortsatt er vond og sår. Er til å bli sprø av. Men gir meg ikke enda.
 
Jeg er satt på kur for sopp nå for å se om det hjelper. Også har jeg måttet gi en del mme på kvelden, fordi da vil baby amme hele tiden og det orker jeg ikke når det er så vondt. Ene puppen ble ganske bra etter en stund ( brukte masse salver etc men tror det var tid som skulle til), mens den andre fortsatt er vond og sår. Er til å bli sprø av. Men gir meg ikke enda.
Hei! Jeg er på tredje pakken med penicillin nå!
Ofte gir leger 10 dager med penicillin mens jordmoren jeg hadde på ammepoliklinikk sa at man må gå lengre med sår på bryst.
Jeg hadde blod, smerter og kremme/hygiene regime i ukesvis. Er nå når jeg går lenger på penicillin at det endelig gror.

Men, nå vet ikke jeg om du har kjøttsår el bare er sår?
Jordmoren sa og at hun ofte tenkte sopp når hun hørte "klikkelyd" når babyen drikker melk.
 
Hei! Jeg er på tredje pakken med penicillin nå!
Ofte gir leger 10 dager med penicillin mens jordmoren jeg hadde på ammepoliklinikk sa at man må gå lengre med sår på bryst.
Jeg hadde blod, smerter og kremme/hygiene regime i ukesvis. Er nå når jeg går lenger på penicillin at det endelig gror.

Men, nå vet ikke jeg om du har kjøttsår el bare er sår?
Jordmoren sa og at hun ofte tenkte sopp når hun hørte "klikkelyd" når babyen drikker melk.
Jeg hadde kjøttsår på begge to og her i Trondheim ammepoliklinik de ville ikke gi noe ting selv om jeg hadde bakterier fordi det var ingen brystbetennelse. Men ser ut at jeg var heldig og klarte uten antibiotika. Min lager klikkelyd,spiser veldig ofte og har andre symptomer på overproduksjon så prøver hva jeg har lest på ammehjelpen:shifty:
 
Jeg er satt på kur for sopp nå for å se om det hjelper. Også har jeg måttet gi en del mme på kvelden, fordi da vil baby amme hele tiden og det orker jeg ikke når det er så vondt. Ene puppen ble ganske bra etter en stund ( brukte masse salver etc men tror det var tid som skulle til), mens den andre fortsatt er vond og sår. Er til å bli sprø av. Men gir meg ikke enda.
Stakkars! Jeg tror du sikkert har sjekket men hva med sugetak og ammestilling?
 
Stakkars! Jeg tror du sikkert har sjekket men hva med sugetak og ammestilling?

Har sjekket ammestilling mange ganger, og de sier det ser greit ut. Men mistenker at den kunne vært bedre. Bare så rart at det funker på den ene puppen. Hvis det er ammestilllingen håper jeg det går seg litt til når baby får større munn. Hyggelig å høre at du er bedre - det gir håp!
 
Hei! Jeg er på tredje pakken med penicillin nå!
Ofte gir leger 10 dager med penicillin mens jordmoren jeg hadde på ammepoliklinikk sa at man må gå lengre med sår på bryst.
Jeg hadde blod, smerter og kremme/hygiene regime i ukesvis. Er nå når jeg går lenger på penicillin at det endelig gror.

Men, nå vet ikke jeg om du har kjøttsår el bare er sår?
Jordmoren sa og at hun ofte tenkte sopp når hun hørte "klikkelyd" når babyen drikker melk.

Har bare et vanlig sår nå, som av og til blør når baby suger av skorpen. Brystvortene ser mye bedre ut, men fortsatt vondt når hun suger også når jeg bruker skjold. Og svir/brenner i ca et kvarter etterpå. Så litt derfor legen trodde det var sopp, i tillegg til at hun har masse hvitt belegg i munnen (men det kan også være melkebelegg). Ingen klikkelyd tror jeg. Har tatt prøver, men tar så lang tid å få svar at vi uansett behandlet i mellomtiden. Heldigvis elsker baby soppmedisinen :) ikke lett med denne ammingen - så bra at du har funnet noe som funker!
 
Back
Topp