Hvordan gikk det eventuelt med dere?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg hadde det. Har hatt flere avbrutte forsøk etter uttak, pga eggene ikke delte seg som de skulle/var bare ett skall. Og flere forsøk med negativ test.
Men til slutt traff vi på gullegget og ble foreldre![]()
Det gikk på det sjette forsøketTok det mange runder?
Det gikk på det sjette forsøketDet var også første positive test noensinne.
Hvordan har prosessen vært for deg så langt?
Når skal du ha neste forsøk? Og skal de gjøre noe annerledes med medisinene da?Første runde fikk vi ut 18egg. Hvis hukommelsen min stemmer, så ble 8 egg befrukta. Tror det var 3 eller 4 som fremdeles var med på dag 2 og ble frosset.
2 egg overlevde tining og ble satt inn. 1 ble satt inn som 2 dagers og 1 som tredagers. Mener jeg.
Ingen av de festet seg.
Ble overstimulert, så fikk ikke fersk forsøk.
Jeg har bedt om å få de dyrket til blasto neste runde.
Når skal du ha neste forsøk? Og skal de gjøre noe annerledes med medisinene da?
Jeg ble også alltid overstimulert og fikk ikke innsett på fersk før det sjette forsøket. Bare frys ellers.
Det blir spennende å prøve menopur denne gangen da.Starter på prgynova i november. Sprøyter i desember. Uttak i januar.
Sist gang var det progynova, gonal-f, fyremadel, ovitrelle og lutinus. Denne gangen er det progynova, Menopur, fyremadel, ovitrelle og lutinus.
Starter også med en lavere dose denne gangen.
Hvordan varierte de hos deg?
Det blir spennende å prøve menopur denne gangen da.Kanskje lavere dose kan gi ferre men bedre egg!
Hadde to eller tre ganger progynova i forkant, og ett par ganger primolut i forkant
Jeg hadde gonal f på alle forsøk, bortsett fra ett hvor jeg prøvde menopur. Jeg hadde også veldig lave doser for å forsøke å unngå OHSS.
Ovitrelle eller gonapeptyl som el-sprøyte.
Brukte orgalutran, det er vel det samme som fyremadel? Og lutinus som progesteron støtte.
Hvor lav dose skal du ha nå?
OkeiDe tre første dagene er det 112,5 og da 150 de neste dagene. Menopur![]()
OkeiHåper det går veien for deg dette forsøket, lykke til
![]()
Hvordan gikk det eventuelt med dere?
Det gikk på det sjette forsøketDet var også første positive test noensinne.
Hvordan har prosessen vært for deg så langt?
Offentlig klinikk. Men var også innom privat i Norge for ekstra utredning og for å få tilbud om behandlings forløp. De hadde i mitt tilfelle ikke noe å tilby som jeg ikke også fikk tilbud om/argumenterte meg til offentlig.Kan jeg spørre om det er offentlig eller privat du hadde forsøk og evt. hvilke fungerte best for deg?
Offentlig klinikk. Men var også innom privat i Norge for ekstra utredning og for å få tilbud om behandlings forløp. De hadde i mitt tilfelle ikke noe å tilby som jeg ikke også fikk tilbud om/argumenterte meg til offentlig.
Hadde det ikke gått offentlig så var vi enige om å gjøre ett forsøk med egne egg i utlandet, hadde sannsynligvis landet på en klinikk i Spania.
Hvor i prosessen er dere?

Jeg har heller ikke tidenes eggkvalitet. På første forsøk fikk de ur 16 egg, 7 ble befruktet, 5 delte seg, men på dag 3 var det bare ett igjen. Det ble satt inn, og er nå en 4 år gammel gutt
Holder på med søskeforsøk. Fikk ut 14 sist, bare 3 ble befruktet og kun ett klart for innsett dag to. Ble ikke gravid. Går nå på en skikkelig cocktail av vitaminer og tilskudd, og håper det er det som skal til![]()
Min cocktail: 1200 mg Q10, 3mg Melatonin, 100 mg DHEA, 180 mg E vitamin, 500 mg magnesium pluss omega 3.Har også startet med en skikkelig vitamin og tilskudd cocktail for å bedre eggkvalitetenLeste meg litt opp på melatonin og det var litt blandede meninger, men leste om flere her på forumet som har hatt gode erfaringer med det. Q10 også, men i doser på 300-400 mg. Kan jeg spørre hva du tar?