Flere med dårlig kvalitet på eggene?

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Hvordan gikk det eventuelt med dere?
 
Jeg hadde det. Har hatt flere avbrutte forsøk etter uttak, pga eggene ikke delte seg som de skulle/var bare ett skall. Og flere forsøk med negativ test.
Men til slutt traff vi på gullegget og ble foreldre ♥️
 
Jeg hadde det. Har hatt flere avbrutte forsøk etter uttak, pga eggene ikke delte seg som de skulle/var bare ett skall. Og flere forsøk med negativ test.
Men til slutt traff vi på gullegget og ble foreldre ♥️

Tok det mange runder?
 
Det gikk på det sjette forsøket ♥️ Det var også første positive test noensinne.

Hvordan har prosessen vært for deg så langt?


Første runde fikk vi ut 18egg. Hvis hukommelsen min stemmer, så ble 8 egg befrukta. Tror det var 3 eller 4 som fremdeles var med på dag 2 og ble frosset.
2 egg overlevde tining og ble satt inn. 1 ble satt inn som 2 dagers og 1 som tredagers. Mener jeg.
Ingen av de festet seg.
Ble overstimulert, så fikk ikke fersk forsøk.
Jeg har bedt om å få de dyrket til blasto neste runde.
 
Første runde fikk vi ut 18egg. Hvis hukommelsen min stemmer, så ble 8 egg befrukta. Tror det var 3 eller 4 som fremdeles var med på dag 2 og ble frosset.
2 egg overlevde tining og ble satt inn. 1 ble satt inn som 2 dagers og 1 som tredagers. Mener jeg.
Ingen av de festet seg.
Ble overstimulert, så fikk ikke fersk forsøk.
Jeg har bedt om å få de dyrket til blasto neste runde.
Når skal du ha neste forsøk? Og skal de gjøre noe annerledes med medisinene da?

Jeg ble også alltid overstimulert og fikk ikke innsett på fersk før det sjette forsøket. Bare frys ellers.
 
Når skal du ha neste forsøk? Og skal de gjøre noe annerledes med medisinene da?

Jeg ble også alltid overstimulert og fikk ikke innsett på fersk før det sjette forsøket. Bare frys ellers.

Starter på prgynova i november. Sprøyter i desember. Uttak i januar.
Sist gang var det progynova, gonal-f, fyremadel, ovitrelle og lutinus. Denne gangen er det progynova, Menopur, fyremadel, ovitrelle og lutinus.
Starter også med en lavere dose denne gangen.

Hvordan varierte de hos deg?
 
Starter på prgynova i november. Sprøyter i desember. Uttak i januar.
Sist gang var det progynova, gonal-f, fyremadel, ovitrelle og lutinus. Denne gangen er det progynova, Menopur, fyremadel, ovitrelle og lutinus.
Starter også med en lavere dose denne gangen.

Hvordan varierte de hos deg?
Det blir spennende å prøve menopur denne gangen da. :) Kanskje lavere dose kan gi ferre men bedre egg!

Hadde to eller tre ganger progynova i forkant, og ett par ganger primolut i forkant
Jeg hadde gonal f på alle forsøk, bortsett fra ett hvor jeg prøvde menopur. Jeg hadde også veldig lave doser for å forsøke å unngå OHSS.
Ovitrelle eller gonapeptyl som el-sprøyte.
Brukte orgalutran, det er vel det samme som fyremadel? Og lutinus som progesteron støtte.

Hvor lav dose skal du ha nå?
 
Det blir spennende å prøve menopur denne gangen da. :) Kanskje lavere dose kan gi ferre men bedre egg!

Hadde to eller tre ganger progynova i forkant, og ett par ganger primolut i forkant
Jeg hadde gonal f på alle forsøk, bortsett fra ett hvor jeg prøvde menopur. Jeg hadde også veldig lave doser for å forsøke å unngå OHSS.
Ovitrelle eller gonapeptyl som el-sprøyte.
Brukte orgalutran, det er vel det samme som fyremadel? Og lutinus som progesteron støtte.

Hvor lav dose skal du ha nå?


De tre første dagene er det 112,5 og da 150 de neste dagene. Menopur :)
 
Jeg hadde bra egg første uttak og bare små andre, men de sa at mest sannsynlig ble egga tatt for tidlig, og at det ikke sikkert var kvaliteten. Men kjenner at det er ekstra skummelt med neste forsøk nå. Etter at forrige var så dårlig.
 
Hvordan gikk det eventuelt med dere?

Hei! Jeg er ny på forum og håper å kunne dele erfaringer og lytte til gode råd på forumet. Vi har hatt andre forsøk nå. Begge gikk dårlig. 1 forsøk gikk eggene «til grunne» og ingen befruktet (hadde 10 folikler, 5 egg ut). 2. forsøk - 8 egg ut, 3 modne og disse ble det utført ICSI på. To egg stoppet å utvikle seg, mens det tredje utviklet seg feil.

Forklaring er dårlig eggkvalitet. Ble stimulert med Menopur 75iu i tillegg til Bemfola 225/300. Veldig usikker på om det hjalp.

Kan en økning i dosering på Menopur hjelpe til neste runde? Er det noen som har erfaring med dette?

*Håper*
 
Det gikk på det sjette forsøket ♥️ Det var også første positive test noensinne.

Hvordan har prosessen vært for deg så langt?

Kan jeg spørre om det er offentlig eller privat du hadde forsøk og evt. hvilke fungerte best for deg?
 
Kan jeg spørre om det er offentlig eller privat du hadde forsøk og evt. hvilke fungerte best for deg?
Offentlig klinikk. Men var også innom privat i Norge for ekstra utredning og for å få tilbud om behandlings forløp. De hadde i mitt tilfelle ikke noe å tilby som jeg ikke også fikk tilbud om/argumenterte meg til offentlig.

Hadde det ikke gått offentlig så var vi enige om å gjøre ett forsøk med egne egg i utlandet, hadde sannsynligvis landet på en klinikk i Spania.

Hvor i prosessen er dere?
 
Offentlig klinikk. Men var også innom privat i Norge for ekstra utredning og for å få tilbud om behandlings forløp. De hadde i mitt tilfelle ikke noe å tilby som jeg ikke også fikk tilbud om/argumenterte meg til offentlig.

Hadde det ikke gått offentlig så var vi enige om å gjøre ett forsøk med egne egg i utlandet, hadde sannsynligvis landet på en klinikk i Spania.

Hvor i prosessen er dere?

Vi er nå ferdig med 2 forsøk (offentlig). Sist ble det iCSI som ikke gikk bra. Eggene delte seg feil/sluttet å utvikle seg. Dårlig eggkvalitet. Hvilke medisiner fikk du til stimulering? Er så godt å høre når det har gått bra med de som også har hatt problemer i begynnelsen. Føler at prognosen min ikke er topp og St. olavs er noe pessimistisk også..... Men har fortsatt håp!:rolleyes::smiley-bounce016
 
Jeg har heller ikke tidenes eggkvalitet. På første forsøk fikk de ur 16 egg, 7 ble befruktet, 5 delte seg, men på dag 3 var det bare ett igjen. Det ble satt inn, og er nå en 4 år gammel gutt :Heartblue

Holder på med søskeforsøk. Fikk ut 14 sist, bare 3 ble befruktet og kun ett klart for innsett dag to. Ble ikke gravid. Går nå på en skikkelig cocktail av vitaminer og tilskudd, og håper det er det som skal til :smug:
 
Dårlig kvalitet her.

Mistet jo 22 av 22 egg ene runden. Ellers kun hatt 4 av 43 egg (en dårlig 3 dagers og 3 supre blasto).

Men fikk Leah etter 4 uttak ❤️
 
Jeg har heller ikke tidenes eggkvalitet. På første forsøk fikk de ur 16 egg, 7 ble befruktet, 5 delte seg, men på dag 3 var det bare ett igjen. Det ble satt inn, og er nå en 4 år gammel gutt :Heartblue

Holder på med søskeforsøk. Fikk ut 14 sist, bare 3 ble befruktet og kun ett klart for innsett dag to. Ble ikke gravid. Går nå på en skikkelig cocktail av vitaminer og tilskudd, og håper det er det som skal til :smug:

Har også startet med en skikkelig vitamin og tilskudd cocktail for å bedre eggkvaliteten:) Leste meg litt opp på melatonin og det var litt blandede meninger, men leste om flere her på forumet som har hatt gode erfaringer med det. Q10 også, men i doser på 300-400 mg. Kan jeg spørre hva du tar?
 
Har også startet med en skikkelig vitamin og tilskudd cocktail for å bedre eggkvaliteten:) Leste meg litt opp på melatonin og det var litt blandede meninger, men leste om flere her på forumet som har hatt gode erfaringer med det. Q10 også, men i doser på 300-400 mg. Kan jeg spørre hva du tar?
Min cocktail: 1200 mg Q10, 3mg Melatonin, 100 mg DHEA, 180 mg E vitamin, 500 mg magnesium pluss omega 3.
 
Back
Topp