Skravletråd

Siden jeg ikke kommer meg hjem fra et kurs i helgen før på mandag, så rekker jeg ikke legetimen :yuck: ringte idag for å få endret den, og da har de ikke tid før på fredag neste uke. Så da blir det enda flere dager å vente:shifty:
 
Siden jeg ikke kommer meg hjem fra et kurs i helgen før på mandag, så rekker jeg ikke legetimen :yuck: ringte idag for å få endret den, og da har de ikke tid før på fredag neste uke. Så da blir det enda flere dager å vente:shifty:
Åånei så kjedelig :( Ventetiden i et svangerskap er så lang, uansett hva en venter på..
 
Jeg har en rar følelse til denne spiren i magen. Bekymret, redd for at noe er galt eller skal gå galt. Er alene med barna i en uke til før samboeren kommer hjem, da får jeg sikkert litt mer ro tenker jeg .

Men jeg har bestemt meg for å ringe jordmor for å få time litt tidligere, slik at jeg får luftet meg litt.

Så skal vi ta tidlig ultralyd før samboeren dra på 2 uker jobb igjen, da er jeg i uke 9. Det gleder jeg med til. 4 uker igjen.
 
Åånei så kjedelig :( Ventetiden i et svangerskap er så lang, uansett hva en venter på..
Ja, det kan du si. Og jeg som gjerne vil ha TUL for å finne ut hvor langt jeg er påvei. Og få tatt blodprøver for å se om det er en nytt antistoff svangerskap
 
Ja, det kan du si. Og jeg som gjerne vil ha TUL for å finne ut hvor langt jeg er påvei. Og få tatt blodprøver for å se om det er en nytt antistoff svangerskap
Får håpe tiden går fort, og du får time raskt til TUL :) Kan man se antistoffer så tidlig??
 
Tenkte kanskje vi kunne hatt en skravletråd.:happy:, så skravl i vei:hilarious:

Hva er sjansen... Jeg fikk positiv test i dag, og første navnet jeg ser på termingruppa var veldig kjent gitt! Hei fra Oktober 2017! :)
 
Og hei til alle dere andre også! *vinke*

Her har det vært en omveltende dag... Fra en helt vanlig morgen til å brått ha positive tester, så nå har jeg booket TUL og legetime allerede :p Har også tenkt å ta NIPT, så har funnet ønsket klinikk og sjekket opp det. Flere som tenker seg til Sverige/Danmark for å teste? :)
 
Og hei til alle dere andre også! *vinke*

Her har det vært en omveltende dag... Fra en helt vanlig morgen til å brått ha positive tester, så nå har jeg booket TUL og legetime allerede :p Har også tenkt å ta NIPT, så har funnet ønsket klinikk og sjekket opp det. Flere som tenker seg til Sverige/Danmark for å teste? :)

Teste mot hva?
 
Og hei til alle dere andre også! *vinke*

Her har det vært en omveltende dag... Fra en helt vanlig morgen til å brått ha positive tester, så nå har jeg booket TUL og legetime allerede :p Har også tenkt å ta NIPT, så har funnet ønsket klinikk og sjekket opp det. Flere som tenker seg til Sverige/Danmark for å teste? :)

Googlet.

Jeg er ikke i risikogruppen så kommer nok ikke til å teste for det nei. Det er vel dyrt? Eller hvor gjør man det? Kan man det?
 
Googlet.

Jeg er ikke i risikogruppen så kommer nok ikke til å teste for det nei. Det er vel dyrt? Eller hvor gjør man det? Kan man det?

Ca 5500 SEK for full pakke, altså både test og UL. Det er ikke tillatt i Norge (vel, kun for noen grupper), så man må ut av landet for å få gjort det. Vi gjør det rett og slett for å slippe en bekymring - livet vårt passer dårlig sammen med et barn med nedsatt funksjonsevne, og da synes jeg det er greit å vite hva man eventuelt må forberede seg på. Ikke minst for storesøsters del :)

Det er jo aldri gitt at verken svangerskap eller fødsel ender i frisk unge, men da har vi i alle fall tatt noen ekstra forhåndsregler. Ei venninne måtte akkurat abortere 2 veldig syke foster i uke 11 - skulle hun ventet på norsk helsevesen hadde hun ikke funnet ut verken at det var 2 eller at de var syke før tidligst uke 18...
 
Får håpe tiden går fort, og du får time raskt til TUL :) Kan man se antistoffer så tidlig??
Vet ikke. Sist så hadde jeg høye verdier i uke 12. Så vil kanskje tro de kan se det tidligere nå om det er det samme.
 
Hva er sjansen... Jeg fikk positiv test i dag, og første navnet jeg ser på termingruppa var veldig kjent gitt! Hei fra Oktober 2017! :)
Så utrolig koselig :) gratulerer så mye med positiv test. Blir gøy å følge hverandre igjen:happy:
 
Oii såpass! Da skal jeg også være ekstra obs.. :) Håper du ikke danner antistoffer denne gangen!
Hadde du antistoff sist svangerskap?
Håper det jeg kan for et normalt svangerskap
 
Hadde du antistoff sist svangerskap?
Håper det jeg kan for et normalt svangerskap
Alle mine svangerskap har endt i abort dessverre. Men har rhesus-, og etter min flaks er jeg sikkert en av få som danner antistoffer :p når fikk du sprøyte, i og med at det ble oppdaget såpass tidlig sist? De burde ihvertfall kontrollere ekstra denne gangen :)
 
Alle mine svangerskap har endt i abort dessverre. Men har rhesus-, og etter min flaks er jeg sikkert en av få som danner antistoffer :p når fikk du sprøyte, i og med at det ble oppdaget såpass tidlig sist? De burde ihvertfall kontrollere ekstra denne gangen :)
Jeg fikk antistoffer allerede i mitt første svangerskap før hun ble født. Så da hjelper det desverre ikke med noen sprøyte. Så med nr 2 så fikk jeg heller ingen sprøyte. Ble fulgt opp annenhver uke sist svangerskap med ultralyd og blodprøver. Så de hadde kontroll, samt at jeg ble satt igang i uke 35 da han ikke hadde det bra lenger.
 
Jeg fikk antistoffer allerede i mitt første svangerskap før hun ble født. Så da hjelper det desverre ikke med noen sprøyte. Så med nr 2 så fikk jeg heller ingen sprøyte. Ble fulgt opp annenhver uke sist svangerskap med ultralyd og blodprøver. Så de hadde kontroll, samt at jeg ble satt igang i uke 35 da han ikke hadde det bra lenger.
Skumle greier!!
 
Back
Topp