Misdannelser... oppfølging riksen

Ønskeomentil♡

Flørter med forumet
Er det flere som har opplevd misdannelse hos fosteret og svangerskapsavbrudd som følge av dette? Vil gjerne komme i kontakt med deg da!
Spesielt de som er fulgt opp på riksen...

Selv har vi opplevd dette både i 2017 og i år. (Fikk et friskt barn imellom disse i 2018)
Samme misdannelse hos fosteret var det den andre gangen også..
Ennå det er en sjelden misdannelse!
Det ble ikke funnet genetiske avvik ved gentesting av oss og heller ikke kromosom eller alvorlige avvik i testing av morkake på de to vi mistet.

Så de kaller det for tilfeldig og at sjansen er 25% for gjentakelse uansett ettersom vi nå har opplevd det to ganger.

Jeg er nå gravid igjen med svært skrekkblandet fryd. Må vente til uke 8 før de evt ser den samme misdannelsen igjen.
 
Lykke til!
 
Hvordan går det med deg? Sender en klem og krysser alt jeg har for at det skal gå bra❤️
 
Er det flere som har opplevd misdannelse hos fosteret og svangerskapsavbrudd som følge av dette? Vil gjerne komme i kontakt med deg da!
Spesielt de som er fulgt opp på riksen...

Selv har vi opplevd dette både i 2017 og i år. (Fikk et friskt barn imellom disse i 2018)
Samme misdannelse hos fosteret var det den andre gangen også..
Ennå det er en sjelden misdannelse!
Det ble ikke funnet genetiske avvik ved gentesting av oss og heller ikke kromosom eller alvorlige avvik i testing av morkake på de to vi mistet.

Så de kaller det for tilfeldig og at sjansen er 25% for gjentakelse uansett ettersom vi nå har opplevd det to ganger.

Jeg er nå gravid igjen med svært skrekkblandet fryd. Må vente til uke 8 før de evt ser den samme misdannelsen igjen.

Hvordan går det?

Vi avbrøt et svangerskap på grunn av misdannelser i 2017. Ingen kromosomavvik, og det var mest sannsynlig en sjelden tilfeldighet. Svangerskapet etter dette gikk heldigvis fint.
 
Er det flere som har opplevd misdannelse hos fosteret og svangerskapsavbrudd som følge av dette? Vil gjerne komme i kontakt med deg da!
Spesielt de som er fulgt opp på riksen...

Selv har vi opplevd dette både i 2017 og i år. (Fikk et friskt barn imellom disse i 2018)
Samme misdannelse hos fosteret var det den andre gangen også..
Ennå det er en sjelden misdannelse!
Det ble ikke funnet genetiske avvik ved gentesting av oss og heller ikke kromosom eller alvorlige avvik i testing av morkake på de to vi mistet.

Så de kaller det for tilfeldig og at sjansen er 25% for gjentakelse uansett ettersom vi nå har opplevd det to ganger.

Jeg er nå gravid igjen med svært skrekkblandet fryd. Må vente til uke 8 før de evt ser den samme misdannelsen igjen.
 
Vi var i samme situasjon for en mnd siden, tidlig UL på riksen(uke12+3) og fikk beskjed om at det var så mange alvorlige feil med fosteret at det ikke ville overleve frem til fødselen.. Men fikk ikke tilbud om noe ettersamtale. Vi har ikke tatt noen blodprøve for å avdekke noe genfeil hos oss. Jeg tenkte ikke så langt når vi satt der og ingen tilbød noe heller annet enn å ringe ahus for å avtale aborten for oss..
Jeg venter på at vi kan prøve igjen nå men har ikke hatt noe mens og ikke sikker på om eggløsning har vært heller
Krysser fingre for at det går bra for dere denne gangen
 
Back
Topp