Misdannelser... oppfølging riksen

En tråd i 'Vi som har mistet etter uke 12' startet av Ønskeomentil♡, 28 Sep 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Ønskeomentil♡ Flørter med forumet

Er det flere som har opplevd misdannelse hos fosteret og svangerskapsavbrudd som følge av dette? Vil gjerne komme i kontakt med deg da!
    Spesielt de som er fulgt opp på riksen...

Selv har vi opplevd dette både i 2017 og i år. (Fikk et friskt barn imellom disse i 2018)
    Samme misdannelse hos fosteret var det den andre gangen også..
    Ennå det er en sjelden misdannelse!
    Det ble ikke funnet genetiske avvik ved gentesting av oss og heller ikke kromosom eller alvorlige avvik i testing av morkake på de to vi mistet.

Så de kaller det for tilfeldig og at sjansen er 25% for gjentakelse uansett ettersom vi nå har opplevd det to ganger.

Jeg er nå gravid igjen med svært skrekkblandet fryd. Må vente til uke 8 før de evt ser den samme misdannelsen igjen.

• Hjertelig Hjertelig x 2
  2. Moderator Astrid Gift med forumet Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️ VIP

Har ikke noen råd eller erfaringer til deg her dessverre, men vil bare ønske deg masse lykke til og sender deg en god klem :)

3. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 VIP Himmelbarn August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Lykke til!

4. Myrlapp Glad i forumet Maiblomstene 2017 Himmelbarn Assistert-jentene

Hvordan går det med deg? Sender en klem og krysser alt jeg har for at det skal gå bra❤️

5. Igloo Elsker forumet Himmelbarn ❤ Aprilbarna19 ❤

Hvordan går det?

Vi avbrøt et svangerskap på grunn av misdannelser i 2017. Ingen kromosomavvik, og det var mest sannsynlig en sjelden tilfeldighet. Svangerskapet etter dette gikk heldigvis fint.

6. minibaby Andre møte med forumet

7. minibaby Andre møte med forumet

Vi var i samme situasjon for en mnd siden, tidlig UL på riksen(uke12+3) og fikk beskjed om at det var så mange alvorlige feil med fosteret at det ikke ville overleve frem til fødselen.. Men fikk ikke tilbud om noe ettersamtale. Vi har ikke tatt noen blodprøve for å avdekke noe genfeil hos oss. Jeg tenkte ikke så langt når vi satt der og ingen tilbød noe heller annet enn å ringe ahus for å avtale aborten for oss..
    Jeg venter på at vi kan prøve igjen nå men har ikke hatt noe mens og ikke sikker på om eggløsning har vært heller
    Krysser fingre for at det går bra for dere denne gangen

Del denne siden