Ventetid ED

Kan jeg bare forberede deg på noe? Ikke for at du skal grue deg eller noe, men jeg har ikke brukt Progynova tidligere og jeg ble overrasket over bivirkningene. Ikke alle reagerer altså! Jeg har gått gjennom mange forskjellige IVF protokoller, uten problemer overhodet. På progynova ble jeg fryktelig nedstemt, særlig 1.uken. Gråt for ALT. Og kvalm...det ble heldigvis bedre med progesteron. Bare så du er oppmerksom på det. Jeg var ikke forberedt, men hadde heldigvis kontakt med andre i prosessen og fikk snakket med legen om dette.

Blir glad for alle tips :) Har nok dessverre gått på progynova allerede før et IVF forsøk så har kjent på de bivirkningene ja :( Heldigvis ble jeg ikke så nedstemt, men fikk mye hjertebank og anklene var dobbelt så store på grunn av vannansamling :S

Hvor lenge gikk du på Progynova?

Gruer meg også til evt å måtte gå på prednisolon. Ser noen bruker det ved forsøk. Jeg ble veldig dårlig når jeg gikk på det sist. Antydning til måneansikt, svimmel, synsforstyrrelser og diverse.
 
Det blir sikkert veldig bra! Og tiden går jo så fort! Kjenner at jeg syns det er spennende jeg. Tror jeg var så langt nede og lei da jeg gjorde det at jeg nå nyter spenningen med andres prosess:D

Det er noen tråder, Eggdonasjon og Eggdonasjon 2018 (søk på eggdonasjon), men de er ikke så veldig aktive. Kanskje du kan speede de litt opp igjen?

Ellers er mitt tips å IKKE brenne inne med ting. Finnes masse kontoer på Insta som går gjennom det samme, der er folk mer aktive siden dette er betydelig mer vanlig i utlandet. Insta hjalp meg masse. Finnes også noen fb grupper i Sverige, Danmark etc.

Har du mange forsøk bak deg med egne egg?
Har vært inne og sneket i IB tråden og så du ble gravid på første ED. Det må være en fantastisk følelse. Hvor langt er du på vei?

Har ellers lest det meste som er på norske forum :D Vi er nok ikke veldig mange som går denne veien så er nok derfor det er så lite aktivitet.

Samboeren min er positiv til forsøket, men har ikke samme behov for informasjon eller til å snakke om det. Jeg må derfor porsjonere det litt ut til han for å ikke snakke i hel emnet ;)
 
Blir glad for alle tips :) Har nok dessverre gått på progynova allerede før et IVF forsøk så har kjent på de bivirkningene ja :( Heldigvis ble jeg ikke så nedstemt, men fikk mye hjertebank og anklene var dobbelt så store på grunn av vannansamling :S

Hvor lenge gikk du på Progynova?

Gruer meg også til evt å måtte gå på prednisolon. Ser noen bruker det ved forsøk. Jeg ble veldig dårlig når jeg gikk på det sist. Antydning til måneansikt, svimmel, synsforstyrrelser og diverse.
Har du mange forsøk bak deg med egne egg?
Har vært inne og sneket i IB tråden og så du ble gravid på første ED. Det må være en fantastisk følelse. Hvor langt er du på vei?

Har ellers lest det meste som er på norske forum :D Vi er nok ikke veldig mange som går denne veien så er nok derfor det er så lite aktivitet.

Samboeren min er positiv til forsøket, men har ikke samme behov for informasjon eller til å snakke om det. Jeg må derfor porsjonere det litt ut til han for å ikke snakke i hel emnet ;)
Jeg hadde mock cycle først så hadde 2 runder med Progynova. Lurer på om det var 3 uker i mock, deretter 3mnd i treatment cycle. Jeg har brukt Prednisolon under flere forsøk og aldri reagert på det annet enn at jeg blir veldig lett solbrent mens jeg står på det.

Jeg lyktes (så langt iallefall!) på 1.forsøk ja, er nå snart 16 uker:happy: Har 8 forsøk bak meg med egne egg, gravid, men MA.

Jeg har inntrykk av at flere enn jeg trodde går denne veien, men at færre snakker om det. Men nei, kan virkelig anbefale utenlandske fb grupper og instakontoer framfor norske. I og med at det er veldig vanlig utenfor Norge, er det også mye mer kunnskap der. Selv om det naturligvis er mye synsing der også.
 
Back
Topp