Flere som måler HCG?

Lykketrollet123

Betatt av forumet
Himmelbarn
Maiblomstene 2020
Er det flere her som måler hcg nå i begynnelsen av svangerskapet? Jeg målte 3+5 til 112 og 4+5 til 3400.
 
Var hos legen på mandag og igår, får svar sikkert i morgen om det har steget. Det beroliger meg hvertfall om det stiger som det skal.
 
Ja, der er derfor jeg tar også. Etter to MA siste året har jeg hjertet i halsen...
Jeg hadde i mars i uke 9. Verste jeg har opplevd. Også måten jeg behandlet på av bestevenninna mi og jeg takla alt ganske fælt i ettertid. Så går jo rundt og er redd konstant. Merker jeg har tatt litt avstand fra hele greia nå. Og jeg vil jo ikke det heller :sad010:sad010
 
Er det bare å dra til legen å be om å ta en hcg prøve? :)
Jeg gikk til legen og sa jeg var så beskymret og redd for å miste igjen. Så jeg lurte på om jeg kunne få ta det. Da sa han (vikar) at om det skulle til for å berolige meg, så var det helt i orden. Jeg fikk jo også time fordi jeg har epilepsi, og må ha hendivisning til nevrologen på sykehuset. Så kanskje mitt tilfelle er spesielt? Men jeg tror man kan få det om man spør!? :p
 
Jeg gikk til legen og sa jeg var så beskymret og redd for å miste igjen. Så jeg lurte på om jeg kunne få ta det. Da sa han (vikar) at om det skulle til for å berolige meg, så var det helt i orden. Jeg fikk jo også time fordi jeg har epilepsi, og må ha hendivisning til nevrologen på sykehuset. Så kanskje mitt tilfelle er spesielt? Men jeg tror man kan få det om man spør!? :p

Ok :) Da forstår jeg hvorfor det er greit å måle det! :) Åååja, jeg må ha henvisning selv, pga diabetes, men lurer på om jeg egentlig bare kan ta direkte kontakt med endokrinologisk poliklinikk :S
 
Jeg oppdaget MA på ultralyd i uke 12 første svangerskap. Neste svangerskap fikk jeg tilbud om TUL ved fødesykehuset pga MA forrige gang, men neste svangerskap fikk jeg ingenting. Jeg var jo ikke noe mindre nervøs da, selv om det var 2 år siden MA. Måtte kjøpe TUL selv. HCG-målinger visste jeg ikke at fantes en gang. Nå, med assistert befruktning får jeg TUL ved uke 7, men nå er jeg ikke noe særlig nervøs for nå har jeg jo sett at det har vært bra utvikling fram til blastocyst. Virker litt rart hvem som får og hvem som ikke får TUL for meg.
 
Har ikke starta enda, men var hos legen idag. Er 6+0 og han tok en utvendig ultralyd. Fant selvfølgelig ingen knøtt så tidlig, men hørte en hjertelyd som han sa at 100% ikke var min egen puls. Skal på TUL hos gyn mandag 23. Etter det skal jeg få veldig tett oppfølging av både gyn og fastlege pga sa og ma tidligere dette året
 
Fått nytt svar i dag, hadde altså følgende hcg nivåer:
3+5: 112
4+5: 3400
5+1: 9100

Regner med det er ok stigning? Skal tilbake på torsdag og måle igjen, da er jeg 6+1.
 
Fått nytt svar i dag, hadde altså følgende hcg nivåer:
3+5: 112
4+5: 3400
5+1: 9100

Regner med det er ok stigning? Skal tilbake på torsdag og måle igjen, da er jeg 6+1.


*sniker*

Så flott stigning!

Jeg målte :

4+0 = 79
4+2 = 207
5+0 = 3034

Så vil si du har supre tall!

Jeg er 8+5 I dag og har sett liv og aktivitet på UL for ett par dager siden.
 
*sniker*

Så flott stigning!

Jeg målte :

4+0 = 79
4+2 = 207
5+0 = 3034

Så vil si du har supre tall!

Jeg er 8+5 I dag og har sett liv og aktivitet på UL for ett par dager siden.

Så herlig! skal på første ul på fredag, da er jeg 6+2
 
Tok ny måling i går 6+1, da var hcg 39880, opp fra 9100 for en uke siden. Vet at hcg dobler seg saktere etterhvert som den blir høyere, så regner fortsatt med at stigningen er god:)
 
Jeg målte hcg i går, den ligger på 84000 å jeg ble målt til 6+3 på ultralyd i går, egne beregninger sier en uke lenger. Skal måle på mandag også :)
 
Back
Topp