Babyhåp ruger på søsken

Så deilig å kjenne liv!
 
17+3

Jeg vet ikke helt om det jeg kjente for et par uker siden var bevegelser, for jeg har ikke klart å kjenne noe etter det.
Men nå i kveld kjente jeg et tydelig lite dult fra innsiden!❤ Ingen tvil lenger! Håper jeg får kjenne det igjen snart!

Nå er det bare en uke til oul. Veldig spent!
 
18+6 (? Litt usikker.. får høre med jordmor neste time)

Denne uka har vi vært på ultralyd. Alt så fint ut, og det er en liten gutt som turner rundt i magen.❤
 
18+6 (? Litt usikker.. får høre med jordmor neste time)

Denne uka har vi vært på ultralyd. Alt så fint ut, og det er en liten gutt som turner rundt i magen.❤
Ååå, gratulere så mye med en liten gutt på tur ❤️ Godt å høre at alt sto bra til!
 
20+2

Tenk at jeg er halvveis allerede!
Magen har poppet fram siste uka og mammaklærne er funnet frem. Plutselig ble jeg veldig gravid! Jeg har kjent bevegelser en stund nå. Har ikke helt funnet noe mønster i bevegelsene ennå, for når jeg er på jobb rekker jeg ikke å legge merke til det. Men når jeg legger meg på sofaene på kvelden pleier det å bli litt liv inni der. Og i går kunne også samboer kjenne det! Det er stas ❤
 
Gratulerer med halvgått og tydelige livstegn for dere begge
 
24+2

Kjenner mye liv hver dag og nyter det. ❤ Er stort sett i god form, men blir innimellom sliten og kvalm. Kjenner også litt i bekkenet og nedover i det ene beinet. Skal få bestilt meg en time hos fysio for å forebygge.
 
25+2

I dag ble det en dag på sofaen. Begynner vel å komme dit at kropp og hodet er litt uenige om hvor god form jeg er i. Trengte en hviledag i dag i alle fall. Merker at jeg er flinkere til å lytte til kroppen denne gangen, og at jeg ikke får dårlig samvittighet av å være borte fra jobb. Jeg og baby kommer først.;):Heartblue
 
26+2

Nå er det bare 99 dager til termin! :woot: Synes tiden går så fort nå! Ikke lenge til jeg er over i tredje trimester.

Var hos fysio i dag. Ingen bekkenløsning heldigvis, men en nerve som kommer i klem pga en stram muskel. Håper tøying løser problemet.:)

Neste uke er det kontroll hos jordmor. Gleder meg til å få høre hjertelyden igjen.:Heartblue
 
27+2

3 måneder til termindato! :Heartblue

Ble en dag på sofaen i dag. Sliten, forkjøla og litt kvalm i dag. Kvalmen er nok bare at det ble litt lenge mellom middag og kvelds.

I helgen fikk vi kjøpt oss ny (brukt) vogn. Ble en bugaboo donkey duo. Tror vi kommer til å bli veldig fornøyd! Veldig praktisk å ha plass til begge barna og at rammen kan skyves sammen når man bare har med seg ett av barna.

Gleder meg sånn til ny runde med permisjon!:Heartbigred
 
29+4

Ble en 100% sykemelding et par uker på meg, for å få henta meg inn og bli frisk nok til å få tatt influensavaksine.

Det har hjulpet veldig! Nå har jeg fått tatt vaksinen og hvilt meg godt. Skal tilbake til legen på mandag for å finne en prosent som kan fungere resten av svangerskapet. Blir fint å få vært litt innom jobb igjen også. Men har merkbart mer energi når jeg får hvilt nok i løpet av dagen.:happy:
 
32+0

Ble 70% sykemelding videre etter et par uker med 100% sykemelding. Kjenner at det er godt å få mye tid til hvile. Men jeg er nok ikke så flink til å slappe av. Blir fort til at jeg vil få unna en del hjemme + juleforberedelser. Men jeg får hvilt også altså. Har fått sett noen julefilmer og sovet lur på sofaen noen dager!:)

I forgårs var jeg på kontroll hos jordmor igjen. Herlig å få høre hjertelyden til lillebror.❤ Alt så bra ut på kontrollen.

Ellers kjenner jeg mer kynnere og press i magen. I går hadde jeg også en del murring/ slitenhet i korsryggen og nederst i magen. Endte med at jeg tok en telefon til føden før jeg la meg i går kveld, for jeg klarte ikke la være å bli veldig bekymret. Ved første fødsel skjønte jeg jo aldri at ting var i ferd med å skje før like før hun kom. Så jeg er nok ekstra var for alt mulig denne gangen. Jeg fikk i allefall snakket med en hyggelig dame som beroliget meg om at dette var helt normalt, men at jeg måtte ringe hvis det ble noe mønster i kynnere. Jeg kviet meg veldig for å ringe, men er veldig glad jeg gjorde det.
 
Last edited:
33+0 ❤

Ny uke og bare fire uker til jeg er innenfor termin. På tirsdag skal jeg på journalskriving på sykehuset, så nå føler jeg virkelig det nærmer seg.

Kjenner mye bevegelser og merker godt at han er blitt større og har mindre plass å bevege seg på. Innimellom kjenner jeg en fot, hæl, hånd, albue eller et kne (?) bule ut på den ene siden av magen. Ganske sykt å kjenne på. Denne uken har jeg også lagt merke til hikking.

Gleder meg sånn til å få møte lillebror ❤
 
34+2

Det var godt å få vært på journalskriving i forrige uke. Fikk snakket om hvordan jeg opplevde det forrige gang, og jordmoren jeg snakket med la inn et notat på at jeg hadde født fort på korte rier, og at jeg måtte få komme inn på en sjekk allerede ved tegn som murringer eller blodslim. Betryggende! Hun sa jeg bare måtte si at jeg var på vei til sykehuset hvis jeg møtte på noen i telefonen som var litt rigide på tid og regelmessighet på rier. Jeg var visst litt utenfor normalen sist, og kunne forvente at det ville gå fort denne gangen også.

Ellers koser jeg meg nå med juleferie. Skal ikke jobbe noe mer før permisjonen nå, og er veldig fornøyd med det. Nå skal jeg bare nyte juledagene med familien.

God jul!
 
Back
Topp