Stelleveske

Novemberbamsen

Forelsket i forumet
Novemberbarna 19
Har du kjøpt eller sett deg ut en?

Jeg er et veskemenneske, og glor uforstående på maaange av stelleveskene folk bakser rundt med. Vet at mange tenker at funksjon trumfer form, men jeg er ikke sikker på at det gjelder for meg.

Har dere sett noen fine på markedet? :)
 
Til første kjøpte jeg bare en vanlig veske, fordi jeg ikke fant en stelleveske jeg syntes var fin nok eller romslig nok. Kjøpte kroker til vognen og hektet bare vesken på:happy:
Denne gangen skal vi bruke den som hører med vognen, syntes ikke den er spesielt fin, men den fulgte med vognen når vi kjøpte den og ser ikke vitsen med å kjøpe ny. Men syntes absolutt stelleveskemarkedet har blitt oppgradert siden sist jeg hadde baby!
 
Vi har gått for stellesekk, Kaos sin..den er dyr, men kjøpte den pent brukt på Finn så da funker det finfint. Liker veldig godt sekk istedenfor veske selvom samboer sier han kunne ha brukt en veske også..men den sekken er kul og passer oss begge så da ble det den:happy:
 
Med forrige så kjøpte jeg til slutt en veske som ikke var stelleveske. Den hadde flere rom, og så skaffet jeg små poser jeg kunne bruke til klesskift, stellesaker, stellematte o.l. Syns det fungerte veldig fint. Det finnes flere fine stellevesker, men er de fine er de ofte veldig dyre også, så jeg syns dette var en god løsning. Kommer nok ikke til å kjøpe ny veske, men bruke den jeg har fra før av denne gangen også.
 
Har stelleveska som hører til emmaljunga vogna vi har.
 
Jeg har arvet en stellveske, men syns Kaos sin stellesekk virket kjekk så jeg har også kjøpt en sånn pent brukt. Tenkte stellesekk kan være kjekt å ha på ryggen hvis baby skal bæres i bæresele foran. Og den kan brukes av både meg og mannen. Kommer nok til å bruke stelleveska også.
 
Jeg endte opp med bugaboo sin stelleveske. Den har ikke det mest spennende designet, men veldig greit at den bare kan klipses rett på vogna.
 
Har aldri skjønt greia med stelleveske. Bruker bre en vanlig veske eller sekk.
 
Jeg har litt lyst å sy selv, sånn at jeg får den akkurat slik jeg vil. Men synes det er umulig å finne stoff... Har funnet flere mønster. Og mange som ser romslig å fin ut. Bare de dumme stoffene som slår meg ut hver gang jeg tenker på de
 
Fulgte med vogna, så vi skal prøve den :) hvis ikke har vi masse vesker og sekker i hus, pluss at jeg nylig har kjøpt meg stor og fin veske
 
Har fra forrige gang, den fulgte med vogna og kommer til å bruke den denne gangen også. Ser virkelig ikke vitsen med å bruke masse penger på en stelleveske (men det er meg da). Trenger jeg mer plass hvis vi skal bort en dagstur eller slikt, så bruker jeg sekk.
 
Er ikke så mange som bryr seg så veldig oppi stelleveska, da, ser jeg! :anyone
Greit nok det. Husker bare jeg slepte rundt på den utrolig kjedelige stelleveska jeg fikk i gave i løpet av svangerskapet, og ble helt deprimert av at den ødela looken til både meg og barnevogna. Hehe. Ikke var den superpraktisk heller. Humøret letta betraktelig da jeg bestemte meg for å være så uøkonomisk at jeg kjøpte ei ny jeg likte bedre.

Jeg har sett på den stellesekken til Kaos da. Sist gang brukte jeg mye ryggsekk sjøl i forbindelse med bæring. Men jeg tenker at jeg heller kan bruke dagstursekken min heller enn å kjøpe en sekk til. Mulig jeg hadde tenkt annerledes, om jeg syntes den var finere og den var litt billigere. ;)

Har fra forrige gang, den fulgte med vogna og kommer til å bruke den denne gangen også. Ser virkelig ikke vitsen med å bruke masse penger på en stelleveske (men det er meg da). Trenger jeg mer plass hvis vi skal bort en dagstur eller slikt, så bruker jeg sekk.

Ser ikke poenget med å bruke penger på vesker generelt heller, kanskje?
Jeg er et veldig praktisk anlagt menneske.. Men akkurat vesker, det liker jeg er fint...
Jeg vurderer dog, om jeg ikke finner noen som er bedre, å bruke ei litt avdanka skinnveske jeg har brukt som weekendbag noen ganger. Må bare kjøpe kroker til å henge den på vogna.


Frøknaa :) skrev:
Jeg endte opp med bugaboo sin stelleveske. Den har ikke det mest spennende designet, men veldig greit at den bare kan klipses rett på vogna.

Synes ikke de behøver være så spennende i designet. Men "ikke stygge" og praktiske, og litt fine.
Har sett på Bugaboo sjøl.
Vurderer også Storksak Noa og tenkte jeg måtte se på SkipHop.
Så at Easygrow hadde stellevesker i skinn også.. Nesten litt frista, men usikker på om jeg synes det er litt for jålete. :p
 
Ser ikke poenget med å bruke penger på vesker generelt heller, kanskje?
Jeg er et veldig praktisk anlagt menneske.. Men akkurat vesker, det liker jeg er fint...
Jeg vurderer dog, om jeg ikke finner noen som er bedre, å bruke ei litt avdanka skinnveske jeg har brukt som weekendbag noen ganger. Må bare kjøpe kroker til å henge den på vogna.
Joda, vanlige vesker kan jeg skjønne til en grad. Men ei stelleveske ser jeg ikke grunn til å bruke mange tusen på (som enkelte faktisk koster). Det er klart, har man økonomien til det, så kjør på. Men det er mye annet jeg personlig heller vil bruke penger på enn ei fancy stelleveske.

Forøvrig så er stelleveska jeg har (som fulgte med vogna vi kjøpte til første) i stil med vogna, i denim. Så jeg så heller ikke behovet for ei penere veske som ikke ødela looken av vogna.
 
Altså, hvis jeg ikke likte utseendet eller funksjon på stelleveska hadde jeg nok ikke brukt den, og ikke mannen heller, vi er ganske enige om det. Finnes bra mye stygt der ute, det gjør det :hilarious:
 
Har en lysegrå camcam stelleveske fra sist, så kommer til å bruke den nå også.
Har en rosa petunia picklebottom, men kun brukt den med nr 2, i 2009. Da var alt rosa
 
Er den cam cam veska fin og praktisk i bruk? Oppdaga dem i helga. Likte det jeg har sett så langt..
 
Er den cam cam veska fin og praktisk i bruk? Oppdaga dem i helga. Likte det jeg har sett så langt..

Ja, jeg syns den er fin og praktisk. Men hadde nok gått for en mørkere farge hadde jeg skulle valgt nå :angelic: lysegrå er litt upraktisk lys liksom. Men er god plass i den, brukt daglig til han på 2 år. Og fremdeles plass til det vi trenger av skift, og utstyr om man skal ut av huset.
Følger ikke med stellematte da, så det måtte jeg kjøpe uteom.
Ellers er jeg jo litt camcam frelst :happy: så gikk for en stellematte i mint, i samme mønster.
 
Gull med den ekstra informasjonen om stellematta. Jeg har nemlig lurt på om den var med eller ikke.
 
Back
Topp