Har dere bestemt dere for navn?

Teliza

Betatt av forumet
Julegavene 2019
Noen som har navnevalget klart allerede eller debatterer dere med partneren over hvilke navn dere ønsker for det nye familiemedlemmet?

Noen som vil dele hvilke navn dere har på lista? Vi venter en gutt og strever med å finne noen vi liker og kan enes om å sette på blokka. Etternavnet har vi klart da
 
Ja vi har valgt et jentenavn vi begge liker.

Hadde det blitt gutt ville jeg valgt Olai men det vil ikke samboer o_O
 
Vi sliter helt ekstremt ! Er så vanskelig p finne et navn i mitt språk som også funker på norsk og internasjonalt pga alle de fine guttenavnene er tatt av en eller annen i familien min :(
 
Vi sliter helt ekstremt ! Er så vanskelig p finne et navn i mitt språk som også funker på norsk og internasjonalt pga alle de fine guttenavnene er tatt av en eller annen i familien min :(

Jeg ser den. Samboeren min er av annen nasjonalitet og jeg er svak for internasjonale navn, men han insisterer på noe helnorsk. Så vi sliter også fordi dette er hans første og jeg synes han skal få råde litt mer på navnevalget enn meg. Så jeg har ikke bare familie med oppbrukte guttenavn, men en hel venneflokk også.

Kanskje vi må finne opp noen nye?
 
Vi har bestemt oss foreløpig :p så får vi se om det fortsatt passer når han kommer ut.

Jeg var ganske bestemt på hvilke guttenavn jeg ønsket, ett av guttens bestefar på min side. Samboer foreslo mye annet, men vi landet på ett av mine ønsker.

Forslagene vi diskuterte var:
Fredrik
Georg
Joseph
Tor
Thorvald
Idar
Torbjørn

For å nevne noen. Vi skal bare ha ett fornavn, og det var vi også enige om :p
 
Nei vi er ikke i nærheten enda. Vi begynner nærme oss et jentenavn som kan funke.
Trur mannen er overbevist om at vi får ei jente, for han har ikke foreslått et eneste guttenavn. Kun avslått de to jeg hadde på min liste.
 
Nei vi er ikke i nærheten enda. Vi begynner nærme oss et jentenavn som kan funke.
Trur mannen er overbevist om at vi får ei jente, for han har ikke foreslått et eneste guttenavn. Kun avslått de to jeg hadde på min liste.

Samme her. Sambon var overbevist om at det var ei lita tulle, men det var ikke jeg. OUL viste gutt og da fungerte det ikke med jentenavn gitt :p Det er ingen guttevarianter av jentenavnene vi hadde heller.

Jeg synes det er så mye vanskeligere med guttenavn enn jentenavn av en eller annen grunn.
 
Vi har bestemt oss foreløpig :p så får vi se om det fortsatt passer når han kommer ut.

Jeg var ganske bestemt på hvilke guttenavn jeg ønsket, ett av guttens bestefar på min side. Samboer foreslo mye annet, men vi landet på ett av mine ønsker.

Forslagene vi diskuterte var:
Fredrik
Georg
Joseph
Tor
Thorvald
Idar
Torbjørn

For å nevne noen. Vi skal bare ha ett fornavn, og det var vi også enige om :p

Det er godt man er enige om noe :-D Vi har tradisjon både for doble fornavn og etternavn i min familie og det synes jeg har vært tungvint. Så jeg er også der at jeg ønsker bare ett navn til barnet.
 
Nei, veldig vanskelig denne gangen..
Heldigvis har litt tid igjen til babyen kommer. :smiley-ashamed008
 
Det er godt man er enige om noe :D Vi har tradisjon både for doble fornavn og etternavn i min familie og det synes jeg har vært tungvint. Så jeg er også der at jeg ønsker bare ett navn til barnet.
Her blir det ett fornavn og ett etternavn :p Det får holde :D Ser ikke helt poenget med 4 navn på en liten baby. Det blir så mye styr for alle parter!
 
Blir bindestrek-etternavn, så får holde oss til ett fornavn sånn som med søstrene. Vi tror vi er enige om navn alt :)
 
Jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare å bestemme meg for kun ETT navn her i verden?! Ønsker ikke to navn på jenta, så ett må det bli, men det føles bare som et helt utrolig viktig valg og alle fine navn er på en måte brukt av noen rundt meg føler jeg. Ikke at hun ikke kan få samme navn som noen andre altså, men så fort noen heter et navn klarer jeg ikke å se for meg at hun også skal hete det hvis dere skjønner..... hjelpes:schocked028
 
Jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare å bestemme meg for kun ETT navn her i verden?! Ønsker ikke to navn på jenta, så ett må det bli, men det føles bare som et helt utrolig viktig valg og alle fine navn er på en måte brukt av noen rundt meg føler jeg. Ikke at hun ikke kan få samme navn som noen andre altså, men så fort noen heter et navn klarer jeg ikke å se for meg at hun også skal hete det hvis dere skjønner..... hjelpes:schocked028

Det der med hva barnet skal hete er jo en ting, men hva det ser ut som det heter er jo en annen sak. Kjenner flere som har hatt navnet dundrende klart også ble barnet født og navnet føltes bare helt feil for det lille vesenet De måtte starte navnediskusjonen fra scratch stakkars. Så det er neimen ikke lett noen ganger.....

Så med de to andre har jeg hatt navn på papiret, men allikevel ventet til etter fødselen med å si navnevalget sånn i tilfelle det viste seg å bli helt skivebom :p

Her har nå sambon stadfestet at han har navnet under kontroll og at han skal gi meg det i overraskelse når gutten er født Tror jeg holder denne tråden og finner noen i backup
 
Det der med hva barnet skal hete er jo en ting, men hva det ser ut som det heter er jo en annen sak. Kjenner flere som har hatt navnet dundrende klart også ble barnet født og navnet føltes bare helt feil for det lille vesenet De måtte starte navnediskusjonen fra scratch stakkars. Så det er neimen ikke lett noen ganger.....

Så med de to andre har jeg hatt navn på papiret, men allikevel ventet til etter fødselen med å si navnevalget sånn i tilfelle det viste seg å bli helt skivebom :p

Her har nå sambon stadfestet at han har navnet under kontroll og at han skal gi meg det i overraskelse når gutten er født Tror jeg holder denne tråden og finner noen i backup

Du har et poeng, men samtidig - det er en pudding av en baby som fødes, hvordan barnet blir seende ut etter hvert vet jo ingen uansett:confused005
 
Jeg var veldig langt fra sikker på at navnet "var rett" på babyen sist gang. Det var bestemt på forhånd, men jeg husker jeg satt og kikka på babyen og sa navnet og rett og slett måtte "trøste" meg med at "jeg venner meg til det etterhvert." Og det har jeg jo gjort. Nå er det navnet, og det kan ikke være annerledes!

Mtp navn denne gangen. Det er mest trolig ei jente, og etter å ha lest ca alle online navnelister fra topp til bunn er det fremdeles ingen jentenavn som virker som en god idé å bruke. Ikke at det ikke er mange fine navn, men de er enten opptatt i nær slekt allerede, eller så har en av oss rare assosiasjoner til dem.

Vi har noen "joa, det kan kanskje gå"-navn. Går og fordøyer dem for tiden for å se om ikke det modnes en favoritt.

Guttenavn tror jeg hadde vært mye enklere.
 
Jeg var veldig langt fra sikker på at navnet "var rett" på babyen sist gang. Det var bestemt på forhånd, men jeg husker jeg satt og kikka på babyen og sa navnet og rett og slett måtte "trøste" meg med at "jeg venner meg til det etterhvert." Og det har jeg jo gjort. Nå er det navnet, og det kan ikke være annerledes!

Mtp navn denne gangen. Det er mest trolig ei jente, og etter å ha lest ca alle online navnelister fra topp til bunn er det fremdeles ingen jentenavn som virker som en god idé å bruke. Ikke at det ikke er mange fine navn, men de er enten opptatt i nær slekt allerede, eller så har en av oss rare assosiasjoner til dem.

Vi har noen "joa, det kan kanskje gå"-navn. Går og fordøyer dem for tiden for å se om ikke det modnes en favoritt.

Guttenavn tror jeg hadde vært mye enklere.

Helt enig med deg! Jeg leser også liste opp og liste ned, og ingen navn som stikker seg skikkelig ut. Må kanskje bare forberede meg på slik du sier, at man blir vant til navnet etter hvert etter at barnet har fått det.
 
Helt enig med deg! Jeg leser også liste opp og liste ned, og ingen navn som stikker seg skikkelig ut. Må kanskje bare forberede meg på slik du sier, at man blir vant til navnet etter hvert etter at barnet har fått det.

Skal sies at jeg alltid har syntes at det navnet førstemann fikk har vært en favoritt i årevis. I hvert fall på lista med "å, veldig fint navn!!" :)
Men så var det dette med å klemme ut en baby og begynne å kalle vedkommende ved det navnet. Det var helt absurd.
Men gikk seg til, som sagt.

Nå sliter jeg/vi mer med at vi ikke har noen forslag i utgangspunktet. :(
 
Back
Topp