Jobb

susy123

Betatt av forumet
Hvor lenge klarte eller klarer dere å jobbe 100% ?

Jeg har jobbet 100% hele veien og er uke 26 nå, men jeg begynner å kjenne at jeg er mye trøtt /sandpapir i øynene og litt generelt sliten etter å ha sovet dårlig..
 
Jeg er 28+0 i dag, har jobbet 100% helt til torsdag i forrige uke, da ble jeg sykmeldt pga vonde kynnere relatert til overbelastning og stress. Skulle uansett trappe ned snart som en forebygging ift svangerskapsforgiftning da jeg gikk det tidlig sist svangerskap. Er sykmeldt nå i 2 uker, håper på å jobbe 30-40% etter det.
 
Jeg jobbet fult frem til 22+3. Siden da har jeg vært 60% sykemeldt, er nå 26+6... Men om det ikke blir bedre på jobb og med rygg/bekken så må jeg ut i 100% sykemelding:( Legen ville egentlig at jeg skulle vært 100 allerede, men orker ikke tanken på å bare loke rundt hjemme i flere mnd
 
25+0 nå. Er i 100% og har ingen grunn til å tro at det vil endre seg med det første.
 
Jeg er 100% ufør fra før av, så har ikke jobbet noe i svangerskapet
 
Jobbet 100% frem til jeg måtte ut i permisjon 3 uker før termin med datteren min. Var i kjempeform hele svangerskapet:)

Nå denne gangen er jeg snart i uke 29, kjenner det litt i bekkenet, men går greit foreløpig. Lite plager ellers. Jobber fremdeles 100% og om det ikke skjer noe spesielt, jobber jeg nok 100% helt ut denne gangen også:)
 
Har trappet ned i 2 omganger. Jobbet først 40% i 6 uker, deretter 50% i 3 uker og nå er jeg sykemeldt 100% i 3 uker (2 av de skal jeg egentlig ha ferie) håper på å kunne gå tilbake til 50% i september og ut svangerskapet. Men vi får se hva kroppen sier i slutten av august.
Føler det som et skikkelig nederlag. Men har en meget stressende jobb med mye press, kombinere det med medfødt defekt i ryggen og utmattelse så har jeg ikke hatt så mye valg egentlig
 
Er 27+5, jobber fortsatt 100%. Men det begynner å bli tungt. Har ofte vondt i ryggen nå, selv med behandling hos manuellterapeut.
 
Har trappet ned i 2 omganger. Jobbet først 40% i 6 uker, deretter 50% i 3 uker og nå er jeg sykemeldt 100% i 3 uker (2 av de skal jeg egentlig ha ferie) håper på å kunne gå tilbake til 50% i september og ut svangerskapet. Men vi får se hva kroppen sier i slutten av august.
Føler det som et skikkelig nederlag. Men har en meget stressende jobb med mye press, kombinere det med medfødt defekt i ryggen og utmattelse så har jeg ikke hatt så mye valg egentlig

Forstår deg godt, men som alle andre jeg har snakket med også sier: Du må ta vare på deg selv også! Ingen som takker deg for å slite deg fullstendig ut ved å være i jobb når kroppen ikke tåler det! Og det er ikke bare bare å bære frem et nytt menneske, spesielt ikke om man allerede er utsatt fra før av <3 Du og babyen kommer først!
 
Skal jobbe 100% enn så lenge, men nå har det vært en lang sommerferie hvor jeg har kunnet ta noe hensyn til bekkenplager og slikt også da.. Begynner for fullt i jobb igjen i morgen, men er optimistisk og håper at det går fint. Forrige svangerskap var jeg jo ikke i jobb, da jeg studerte, men da var formen ganske god og jeg var i studiene helt til jeg fødte.
 
Jobber 100% og tror ikke det vil endre seg. Kroppen er sliten, men jeg forsøker å senke tempoet for å bøte på det. For meg hjelper det også å jobbe hjemmefra - det løser mye for meg.
 
Er det noen av dere som føler seg utrolig trøtt?
Jeg sliter veldig med å våkne opp om mårran, i tillegg til at det føles ut som sandpapir i øynene.

Er det vits å sjekke blodprosenten? Vil den være nøyaktig? Eller kan det være noe annet, eller bare så enkelt at sånn er det bare.
 
Er det noen av dere som føler seg utrolig trøtt?
Jeg sliter veldig med å våkne opp om mårran, i tillegg til at det føles ut som sandpapir i øynene.

Er det vits å sjekke blodprosenten? Vil den være nøyaktig? Eller kan det være noe annet, eller bare så enkelt at sånn er det bare.
Jeg har følt meg sinnsykt trøtt for en uke siden ca., følte meg totalt tappet for energi. Begynte å ta jerntabletter annenhver dag og nå har det blitt mye bedre :) burde kanskje ha sjekket blodprosenten først, men forrige gang jeg gjorde det lå den i nedre sjikte så regnet liksom med at den ikke akkurat hadde steget siden sist.. men prøv noen dager med jern og se om det hjelper :)
 
Er det vits å sjekke blodprosenten? Vil den være nøyaktig? Eller kan det være noe annet, eller bare så enkelt at sånn er det bare.
blodprosent og jernlager kan være greit å sjekke
 
Jeg har følt meg sinnsykt trøtt for en uke siden ca., følte meg totalt tappet for energi. Begynte å ta jerntabletter annenhver dag og nå har det blitt mye bedre :) burde kanskje ha sjekket blodprosenten først, men forrige gang jeg gjorde det lå den i nedre sjikte så regnet liksom med at den ikke akkurat hadde steget siden sist.. men prøv noen dager med jern og se om det hjelper :)
Jeg tar ekstra jern annehver dag pluss de vanlige vitaminene hver dag (med jern)..
Men ja kanskje bare ta en legetime å høre med de.
 
I morgen er jeg 28 uker, og jeg jobber 100% foreløpig. Men! Har blitt ufrivillig faset ut av prosjekter og kundeforhold for lengst, og har få oppgaver på jobben nå. Kontorstolen har blitt min verste fiende og jeg har hatt hjemmekontor noen dager for å overleve. Skal høre om sykemelding på tirsdag, når jeg har neste kontroll. Jeg har nesten blitt litt deprimert av å føle meg så ubrukelig på jobben (og jeg burde nok ha sagt fra tydeligere, men jeg ønsker i grunn å søke nye jobbmuligheter etter permisjonen). Føler at jeg like godt kan være sykemeldt og stelle litt hjemme og ligge på siden i sofaen, som å sitte på en kontorstol og ha vondt, uten oppgaver.

Smertemessig kjennes det ut som noen har banket opp tissen med en hammer, hehe. Vondt mellom beina, pluss noe voldsomt sår rundt rumpa, som følge av forstoppelse, eh. Jeg har også lavt stoffskifte, og sliter konstant med å få høye nok doser på medisinen i svangerskapet. Sånt blir man jo ekstra sliten av. Og er kanskje oppe og tisser fem ganger hver natt. Det verste er at jeg føler at dette er den beste perioden i svangerskapet hittil :laughing002:laughing001

Dette ble langt, men på tross av dette har jeg veldig dårlig samvittighet for å skulle ta ut sykemelding. Jeg er veldig pliktoppfyllende på jobb, og skulle ønske at jeg klarte å bare fokusere på meg selv og ikke jobben, selv om de har sviktet meg på sett og vis i denne perioden :/
 
Jobbet 100% fram til uke 14, 60% fra da til nå, er 100% sykmeldt i ferien og er usikker på hvilken grad jeg skal jobbe etter ferien. Håper på minst 40%. Vanskelig med tilrettelegging i en uforutsigbar jobbhverdag.
 
Jobber 100%, 29 + 2 i dag. Har store planer om å klare å jobbe fullt til permisjonen starter. Burde vel strengt tatt vært sykemeldt uke 6-16 da kvalmen sto på som verst, men klarte på en eller annen måte å komme meg gjennom det:yuck: mye takket være en heldig del turnus med mye fri og påskeferie inni der.
Håper at kroppen klarer å spille på lag i 8 uker til:)
 
Går på 100% svangerskapspenger og har vært det siden begynnelsen av juni, før det var jeg 100% sykemeldt. Dette er pga kraftige kynnere og tidlig modning i forrige svangerskap, så de vil ikke at jeg skal pushe meg i dette svangerskapet.
Sittestillingen på jobb utløser også kraftige kynnere, og det var absolutt ikke mulig å tilrettelegge.
 
Desverre vært sykemeldt 40-100% hele veien, 40% nå. Men håper på å kunne jobbe helt til permisjon. Veldig heldig med arbeidsgiver som tilrettelegger og viser forståelse :)
 
Back
Topp