Inspirasjonstråd

Da er ferien over for min del, og jeg er virkelig klar til å ta tak i kostholdet nå! Dette går ikke lenger :p
Hvordan går det med dere? Jeg hadde gått ned tre kilo da jeg begynte i januar, men de har jeg klart å legge på meg igjen i ferien... Men etter å ha gått i bikini og sommerklær i ferien, så er motivasjonen på topp ifh til endring av kosthold og å komme igang med trening. Den største motivasjonen er likevel å få mer energi og overskudd, da jeg egentlig ikke føler meg uthvilt og klar til at ferien er over, og å gå tilbake til logistikk av barn i bhg og på skole, leksegjøring, 100 % jobb, kjøring til eldstes aktiviteter osv.. Heldigvis er det en stund til skolehverdagen starter enda, og det har vært veldig godt med en pause fra hverdagen! :)
 
Da er ferien over for min del, og jeg er virkelig klar til å ta tak i kostholdet nå! Dette går ikke lenger :p
Hvordan går det med dere? Jeg hadde gått ned tre kilo da jeg begynte i januar, men de har jeg klart å legge på meg igjen i ferien... Men etter å ha gått i bikini og sommerklær i ferien, så er motivasjonen på topp ifh til endring av kosthold og å komme igang med trening. Den største motivasjonen er likevel å få mer energi og overskudd, da jeg egentlig ikke føler meg uthvilt og klar til at ferien er over, og å gå tilbake til logistikk av barn i bhg og på skole, leksegjøring, 100 % jobb, kjøring til eldstes aktiviteter osv.. Heldigvis er det en stund til skolehverdagen starter enda, og det har vært veldig godt med en pause fra hverdagen! :)

Jeg tør ikke å gå på vekta..... :confused:
Men nå er det snakk om å starte en ny runde med slankekrigen igjen, og da må jeg jo bli med :D
Så jeg håper det snart blir ordning på kostholdet :)
 
Da er ferien over for min del, og jeg er virkelig klar til å ta tak i kostholdet nå! Dette går ikke lenger :p
Hvordan går det med dere? Jeg hadde gått ned tre kilo da jeg begynte i januar, men de har jeg klart å legge på meg igjen i ferien... Men etter å ha gått i bikini og sommerklær i ferien, så er motivasjonen på topp ifh til endring av kosthold og å komme igang med trening. Den største motivasjonen er likevel å få mer energi og overskudd, da jeg egentlig ikke føler meg uthvilt og klar til at ferien er over, og å gå tilbake til logistikk av barn i bhg og på skole, leksegjøring, 100 % jobb, kjøring til eldstes aktiviteter osv.. Heldigvis er det en stund til skolehverdagen starter enda, og det har vært veldig godt med en pause fra hverdagen! :)
Det går egentlig helt dritt..
Vi bodde en uke hos familie, hvor jeg ikke fikk styre noe mat sjøl og fikk negative kommentarer på kropppen/vekta.. varmen gjør at jeg hovner opp og selvtilliten er på bånn.
Har vurdert slankekurer, massive treningsprogrammer, plastisk kirurgi (hvis jeg bare hadde hatt råd :p).

Blaaaaaaaaaasaargh!!!!
Jeg er ikke laga for ferie, jeg liker rutiner.
Mandag er det jobb igjen og jeg gleder meg til å gjøre det jeg er vant til!
 
Det går egentlig helt dritt..
Vi bodde en uke hos familie, hvor jeg ikke fikk styre noe mat sjøl og fikk negative kommentarer på kropppen/vekta.. varmen gjør at jeg hovner opp og selvtilliten er på bånn.
Har vurdert slankekurer, massive treningsprogrammer, plastisk kirurgi (hvis jeg bare hadde hatt råd :p).

Blaaaaaaaaaasaargh!!!!
Jeg er ikke laga for ferie, jeg liker rutiner.
Mandag er det jobb igjen og jeg gleder meg til å gjøre det jeg er vant til!

At det var??? Man kommenterer ikke andres kropper til personen det gjelder!
 
At det var??? Man kommenterer ikke andres kropper til personen det gjelder!
Vi fikk alle kommentarer, bortsett fra besøksbarnet.
Det er bestemoren til svigerinna mi.
Viste bilder av svigerinna mi som barn:
"Se så TYNN og fin du var da".
Sa ho hadde blitt stor, at det sikkert var fordi ho drikker energidrikker.

Jeg har feite ankler, og mannen spiser tydeligvis for mye (ernæringsfysiologen sier han spiser for lite).

Det var veldig hyggelig ferie, så lenge vi var ute av huset.

Jeg syns det er en generell uting å kommentere kropp. Tror det er mye av grunnen til at vi fordømmer oss selv og ikke liker den vi er, fordi vi alltid sammenligner oss med andre og tenker alle andre tenker det samme som oss.

Husker jeg fikk en kommentar på jobb
"Du ser så bra ut i det siste..... har du gått ned i vekt?".
Jeg hadde ikke gått ned i vekt, jeg hadde endelig begynt å komme meg ut av fødselsdepresjonen jeg fikk etter at vi mistet midtveis i svangerskapet og vekta mi hadde vært en av tingene jeg var minst bekymret for.. for en gangs skyld..

Jeg hadde gått opp i vekt, sjekket da jeg kom hjem fra jobb.. skjønner ikke hvorfor vekta eller kroppen min måtte nevnes i det hele tatt..
 
Vi fikk alle kommentarer, bortsett fra besøksbarnet.
Det er bestemoren til svigerinna mi.
Viste bilder av svigerinna mi som barn:
"Se så TYNN og fin du var da".
Sa ho hadde blitt stor, at det sikkert var fordi ho drikker energidrikker.

Jeg har feite ankler, og mannen spiser tydeligvis for mye (ernæringsfysiologen sier han spiser for lite).

Det var veldig hyggelig ferie, så lenge vi var ute av huset.

Jeg syns det er en generell uting å kommentere kropp. Tror det er mye av grunnen til at vi fordømmer oss selv og ikke liker den vi er, fordi vi alltid sammenligner oss med andre og tenker alle andre tenker det samme som oss.

Husker jeg fikk en kommentar på jobb
"Du ser så bra ut i det siste..... har du gått ned i vekt?".
Jeg hadde ikke gått ned i vekt, jeg hadde endelig begynt å komme meg ut av fødselsdepresjonen jeg fikk etter at vi mistet midtveis i svangerskapet og vekta mi hadde vært en av tingene jeg var minst bekymret for.. for en gangs skyld..

Jeg hadde gått opp i vekt, sjekket da jeg kom hjem fra jobb.. skjønner ikke hvorfor vekta eller kroppen min måtte nevnes i det hele tatt..

Du kan så si. Jeg har nok sagt slike ting selv, men da til folk som jeg vet prøver å gå ned i vekt. Men kanskje jeg bør revurdere det. Det er ikke kjekt når alt fokuset skal være på vekt :(
 
Du kan så si. Jeg har nok sagt slike ting selv, men da til folk som jeg vet prøver å gå ned i vekt. Men kanskje jeg bør revurdere det. Det er ikke kjekt når alt fokuset skal være på vekt :(
Er litt opp og ned hva folk syns er greit :)
 
Det går egentlig helt dritt..
Vi bodde en uke hos familie, hvor jeg ikke fikk styre noe mat sjøl og fikk negative kommentarer på kropppen/vekta.. varmen gjør at jeg hovner opp og selvtilliten er på bånn.
Har vurdert slankekurer, massive treningsprogrammer, plastisk kirurgi (hvis jeg bare hadde hatt råd :p).

Blaaaaaaaaaasaargh!!!!
Jeg er ikke laga for ferie, jeg liker rutiner.
Mandag er det jobb igjen og jeg gleder meg til å gjøre det jeg er vant til!

Så utrolig kjipt! Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor enkelte folk mener de kan uttale seg om andres kropp, og at de ikke klarer å skjønne at slike kommentarer kan være sårende. Ingen vet hva som foregår i et annet menneskets indre, og det er vanskelig å forstå at de ikke skjønner at slike kommentarer bryter en person ned, istedenfor å hjelpe/motivere en person.

Så bra at du gleder deg til å komme igang med hverdagen igjen; det er jo hverdagene det er flest av :) Også er det jo ekstra godt å være hjemme, etter å ha vært bortreist en stund <3 Hvordan føler du deg nå?

Jeg gruet meg til å komme tilbake til jobb, men hittil har det gått veldig bra :) fint med roligere dager på jobb nå om sommeren :) jeg har kommet meg på en del turer i det siste, og det har vært veldig deilig, men den store sjokoladeplata altså, den er jeg altfor glad i :/
 
Da vil jeg være med på denne tråden, selv om jeg ser at det er litt stille her:p
Fikk nettopp et sjokk av å gå på vekta, og føler meg ikke komfortabel med magen for tida (den henger, noe er forårsaket av graviditetene, men laaangt fra alt) :shy:

Jeg trenger en boozt for å få gjort noe med dette :sorry:
Jeg quoter dere for å høre hvordan det går med dere:)

Er litt opp og ned hva folk syns er greit :)
Du kan så si. Jeg har nok sagt slike ting selv, men da til folk som jeg vet prøver å gå ned i vekt. Men kanskje jeg bør revurdere det. Det er ikke kjekt når alt fokuset skal være på vekt :(
Hehe, kjenner til den følelsen! Lykke til! :D
 
Da vil jeg være med på denne tråden, selv om jeg ser at det er litt stille her:p
Fikk nettopp et sjokk av å gå på vekta, og føler meg ikke komfortabel med magen for tida (den henger, noe er forårsaket av graviditetene, men laaangt fra alt) :shy:

Jeg trenger en boozt for å få gjort noe med dette :sorry:
Jeg quoter dere for å høre hvordan det går med dere:)

Her går det rett vest! Jeg orker bare ikke. Har gitt opp. Jeg har meldt meg på til slankekrigen da, så jeg håper at kokurranselysten våkner da. Jeg har også begynt på noen medisiner som jeg håper skal hjelpe meg også. Men akkurat nå er jeg tykk og fæl. Ingen vits i å være flink når energien ikke kommer.
 
Her går det rett vest! Jeg orker bare ikke. Har gitt opp. Jeg har meldt meg på til slankekrigen da, så jeg håper at kokurranselysten våkner da. Jeg har også begynt på noen medisiner som jeg håper skal hjelpe meg også. Men akkurat nå er jeg tykk og fæl. Ingen vits i å være flink når energien ikke kommer.
Når begynner den? :Heartred

Energien her er ikke akkurat på topp, den heller. Jeg virkelig haaater trening:sorry: men når ungene er begge begynt i bhg, så kan jeg prøve å få bevegd meg litt når jeg har fri og er alene..
 
Når begynner den? :Heartred

Energien her er ikke akkurat på topp, den heller. Jeg virkelig haaater trening:sorry: men når ungene er begge begynt i bhg, så kan jeg prøve å få bevegd meg litt når jeg har fri og er alene..
Første veiing er vel neste uke tror jeg?
Jeg må ned noen kg, vekta har ikke bevegd seg, men har notert mål i en app og skal følge med der og.
Har blitt tre treninger i løpet av de to siste ukene og får bare si meg fornøyd med det.

Jeg skulle trene i går, men da sovna jeg på sofaen før kl 20, ble jagd i seng av gubben og ville egentlig ikke opp kl 6 i dag :bag:
 
Nå må det noen grep til her i gården :p Mannen begynte på jobb i dag så nå er det slutt på enkle løsninger og ut-på-farten-mat. Kvier meg med å gå på vekta :(
 
Når begynner den? :Heartred

Energien her er ikke akkurat på topp, den heller. Jeg virkelig haaater trening:sorry: men når ungene er begge begynt i bhg, så kan jeg prøve å få bevegd meg litt når jeg har fri og er alene..

Var det 23.? Jeg må sjekke ^^ Tror ikke at fristen for å delta har gått ut i det minste.

Jeg liker å trene, så det er surt at kroppen ikke vil være med lenger :(
Men i dag er håret fett og ekkelt, så jeg må dusje (håret er ikke med for tiden det heller) så da kunne jeg like godt trene først. I dag er en forholdsvis god dag, så jeg klarer å trene selv om kroppen er sliten.
 
Så kjekt at flere blir med! :) Jeg vurderer også å hive meg med på slankekrigen.

Her går det fremover :D For to uker siden bestemte jeg meg for at NÅ skal jeg komme ordentlig igang! Jeg vet ikke om det er det at jeg har følt meg så lite komfortabel når jeg har gått med lite klær i sommer, eller om det er fordi jeg har hatt pause fra jobb og alt av styr og utfordringer i forbindelse med eldste og skole, men jeg har klart meg veldig bra de siste to ukene! :)
Jeg har gått ned ca 3 kg, og jeg har hatt masse sunt tilgjengelig, som jeg har kunnet kose meg med av bær, frukt, nøtter og mørk sjokolade :) Jeg har passet på å spise litt mer enn jeg vanligvis har gjort til frokost og til lunsj (da jeg nok har brukt å spise altfor lite til de måltidene, og dermed blir veldog sulten/får veldig søtsug på kvelden). I tillegg har jeg gått mye på turer, og har bl.a. vært på noen fjellturer :)
 
Jeg gikk på en skikkelig smell i kveld..
Joda, jeg spiste både potetgull og litt is, men det verste er egentlig hvor full av selvhat jeg ble etter den isen.. fader og mye stygt man kan si til seg selv...

Jeg MÅ ned i vekt, har ikke noe valg hvis vi vil ha barn.. Eneste jeg tenker på om dagen er mat, men ikke fordi jeg er sulten. Neida, det er fordi jeg lurer på om har jeg spist for lite? For mye? Bra nok? Feil?
Skulle ønske mat var et enklere tema..

I ren frustrasjon sa jeg til mannen at det blir kaloritelling om jeg ikke går ned til slutten av måneden, noe han ikke ønsker.. men jeg må jo ned.. og jeg er lei av å lure...
 
Noen mener jo at det kan være greit å ha en dag av og til, hvor man spiser ting man ikke bør, men som man har veldig lyst på.. Selvfølgelig er det beste å holde seg unna slikt, men hvis litt usunt nå og da gjør det lettere å spise sunt ellers, så er det på en måte bedre med litt usunt..:)

Det er lett å tenke negativt om seg selv når man ikke klarte å la være å spise usunt, når man vet man vil få så mye igjen for det senere om man lar være <3 Jeg tror det er noe i det at det ikke alltid går så mye på viljestyrke, men mye på ubalanse i tarmen/hormoner eller annen ubalanse i kroppen, eller at man mangler vitaminer eller mineraler, overskudd til endring, eller at det kan gå på selvfølelse/følelser osv.. Det er så mye som spiller inn! Jeg kjenner at det som gjør det lettere for meg å spise mindre usunt er at jeg har fått litt energi og overskudd i sommer, og jeg har satt av ganske mye tid til å gjøre ting jeg har lyst til, bare fordi jeg har lyst til det. Og jeg spiser fortsatt sjokolade og drikker brus, men i mye mindre grad enn før, og da prøver jeg å unne meg det og tenke at det er helt greit, men det er ikke alltid jeg klarer det da.

Du har jo et veldig stort press på deg, når det er det som skal til for at dere skal få barn, så jeg skjønner godt at det kan være tyngende, og at du kanskje derfor blir ekstra utålmodig <3
 
Jeg gikk på en skikkelig smell i kveld..
Joda, jeg spiste både potetgull og litt is, men det verste er egentlig hvor full av selvhat jeg ble etter den isen.. fader og mye stygt man kan si til seg selv...

Jeg MÅ ned i vekt, har ikke noe valg hvis vi vil ha barn.. Eneste jeg tenker på om dagen er mat, men ikke fordi jeg er sulten. Neida, det er fordi jeg lurer på om har jeg spist for lite? For mye? Bra nok? Feil?
Skulle ønske mat var et enklere tema..

I ren frustrasjon sa jeg til mannen at det blir kaloritelling om jeg ikke går ned til slutten av måneden, noe han ikke ønsker.. men jeg må jo ned.. og jeg er lei av å lure...

Jeg svarte deg nedenfor, hadde visst glemt å trykke svar ;)
 
Back
Topp