Blir det en nummer 3?

Tusen takk. Veldig spennende ☺️



Så gøy, da håper jeg det er det jeg har hatt og at jeg får positiv test om noen dager. Blødde litt mer i dag, men foreløpig er det kun når jeg tørker meg. Blødde du litt også eller var det kun farget utflod? Syns det er rart og kjedelig om jeg har fått mensen syv dager etter eggløsning, da regnes lutealfasen vel som defekt?
Det var bare spor i utfloden type «blødning» som så vidt syntes på papiret og kom en dag tror jeg. Men hvis du googler festeblødning er det veldig forskjell fra person til person hvordan det arter seg. Får ikke håpe det ikke er mensen som kommer nå..
 
8 DPO

Våknet klokken 06:00 i natt av at jeg måtte så tisse, så tok en graviditetstest bare for å sjekke. Den ble negativ, og så ikke noe antydning til strek. Da jeg skulle tørke meg kom det plutselig litt rødt blod på papiret. Usikker om det er TR eller implantasjonsblødning. Under frokosten i dag ble jeg litt kvalm (skal sies at jeg kan bli det når det går litt tid fra jeg våkner til jeg spiser). I tillegg følte jeg plutselig litt metallsmak i munnen senere på dagen.

Nå er utfloden litt brunaktig... veldig spent på om den tar seg opp og blir til en menstruasjon. Det håper jeg ikke, for det betyr at jeg har lutealfase på 7-8 dager, noe som jeg tror betegnes som defekt?

Tenkte å teste igjen i morgen tidlig, og tviholder på håpet fremdeles ☺️
 
Last edited:
8 DPO

Våknet klokken 06:00 i natt av at jeg måtte så tisse, så tok en graviditetstest bare for å sjekke. Den ble negativ, og så ikke noe antydning til strek. Da jeg skulle tørke meg kom det plutselig litt rødt blod på papiret. Usikker om det er TR eller implantasjonsblødning. Under frokosten i dag ble jeg litt kvalm (skal sies at jeg kan bli det når det går litt tid fra jeg våkner til jeg spiser). I tillegg følte jeg plutselig litt metallsmak i munnen senere på dagen.

Nå er utfloden litt brunaktig... veldig spent på om den tar seg opp og blir til en menstruasjon. Det håper jeg ikke, får det betyr at jeg har lutealfase på 7-8 dager, noe som jeg tror betegnes som defekt?

Tenkte å teste igjen i morgen tidlig, og tviholder på håpet fremdeles ☺️
Åå! Så spennende!! Det kan høres ut som en festeblødning. Jeg hadde det med nummer to rundt samme tid som deg.
 
9 DPO

Tok en test i dag tidlig også, og den er dessverre negativ. På 9 DPO får vel ca. halvparten positiv test dersom de er gravide, så nå begynner håpet å forsvinne litt.

Så at det var litt blod på papiret i dag også. Usikker på om det er mensen eller hva det er. Utover dagen var det litt brunaktig utflod, så noen timer uten noe, og så kom det plutselig litt friskt blod igjen. Er redd det er mensen som har kommet allerede 8 dager etter eggløsning. Noen som har hatt lutealfase på 7-8 dager og blitt gravid?

Er det vits i å teste mer når jeg har blødd i to dager?
 

Vedlegg

  • D19758B8-0EC7-4314-BA18-759C49FCE701.jpeg
    D19758B8-0EC7-4314-BA18-759C49FCE701.jpeg
    13,4 KB · Visninger: 134
Last edited:
9 DPO

Tok en test i dag tidlig også, og den er dessverre negativ. På 9 DPO får vel ca. halvparten positiv test dersom de er gravide, så nå begynner håpet å forsvinne litt.

Så at det var litt blod på papiret i dag også. Usikker på om det er mensen eller hva det er. Utover dagen var det litt brunaktig utflod, så noen timer uten noe, og så kom det plutselig litt friskt blod igjen. Er redd det er mensen som har kommet allerede 8 dager etter eggløsning. Noen som har hatt lutealfase på 7-8 dager og blitt gravid?

Er det vits i å teste mer når jeg har blødd i to dager?
Hvis du har billigtester liggende kan du jo ta fler. Hvis ikke er det kanskje like greit å se an litt. Det er jo bare 5 dager til IKM..
 
10 DPO/CD 2

Nå føler jeg meg sikker på at det er tante rød som har kommet. Blør slik jeg pleier rundt menstrasjon, og ønsker derfor prøveperiode nummer tre velkommen. Alle gode ting er vel tre, er det ikke?

Siden lutealfasen min har vært veldig kort begge månedene jeg har testet etter eggløsning, har jeg kjøpt inn Wild Yam for å prøve å forlenge dagene fra eggløsning til mensen. Har noen erfaring med det? Ser flere har lagt ut oppskrifter på hvordan de skal ta det og trappe ned i riktig tempo, så skal være litt forsiktig og sørge for at jeg bruker det riktig.

Dersom lutealfasen er under 10 dager i flere sykluser, vurderer jeg å bestille en time til gynekologen som har fulgt meg opp i etterkant av koniseringen. Hun sa også at jeg kunne komme for hjelp med å få i gang eggløsningen hvis jeg fortsatt hadde like lange sykluser som jeg hadde i januar da jeg tok forrige celleprøve (varierte fra 35-53 dager). Det positive er at syklusen de to månedene jeg har prøvd har vært relativt kort (32 og 30 dager), men spørs om det veier opp for ulempen med kort lutealfase.
 
Last edited:
Så synd om tr kom nå.. Håper på bedre lykke for dere i neste syklus :)
 
Nei, så kjedelig med tr. Men bra du klarer å tenke positivt likevel. Ny start, blanke ark!
 
CD7 - PP3

Nå føler jeg meg veldig klar for en ny prøveperiode. Har bestemt meg for å ta én prøveperiode nå der jeg skal følge mange kjerringråd, og så én prøveperiode der jeg skal leve litt som om vi ikke prøver.

Hva jeg skal gjøre i PP3:
- Ha sex annenhver dag nesten hele syklusen
- Ta eggløsningstestene med dobbel hormonindikator
- Ta grapefruktkjerneekstrakt så snart det kommer i posten.
- Drikke salvie- og lakriste frem til eggløsning
- Ta Wild Yam fra ca. 2-3 dager etter fast smilefjes på eggløsningstesten
- Ta B-vitaminer, gravitamin, Omega-3 og betakaroten
- Bruke Conceive Plus som glidemiddel
- Spise sunnere. Kutter litt ned på sukker og karbohydrater
- Prøve å trene 2-3 ganger i uken og gå flere turer

Hva jeg skal gjøre i PP4:
- Ha sex annenhver dag
- Droppe eggløsningstester og vente på mensen før jeg eventuelt tester.

Nå håper jeg spiren snart sitter. Vet jeg ikke har prøvd lenge i det hele tatt, men det at lutealfasen min er såpass kort stresser meg litt likevel kjenner jeg. Om mensen kommer 6-8 dager etter eggløsning denne måneden også, vurderer jeg å ringe gynekologen og høre om jeg burde ta en blodprøve eller annet.
 
Last edited:
CD7 - PP3

Nå føler jeg meg veldig klar for en ny prøveperiode. Har bestemt meg for å ta én prøveperiode nå der jeg skal følge mange kjerringråd, og så én prøveperiode der jeg skal leve litt som om vi ikke prøver.

Hva jeg skal gjøre i PP3:
- Ha sex annenhver dag nesten hele syklusen
- Ta eggløsningstestene med dobbel hormonindikator
- Ta grapefruktkjerneekstrakt så snart det kommer i posten.
- Ta Wild Yam fra ca. 2-3 dager etter fast smilefjes på eggløsningstesten
- Ta B-vitaminer, gravitamin, Omega-3 og betakaroten
- Bruke Conceive Plus som glidemiddel
- Spise sunnere. Kutter litt ned på sukker og karbohydrater
- Prøve å trene 2-3 ganger i uken og gå flere turer

Hva jeg skal gjøre i PP4:
- Ha sex annenhver dag
- Droppe eggløsningstester og vente på mensen før jeg eventuelt tester.

Nå håper jeg spiren snart sitter. Vet jeg ikke har prøvd lenge i det hele tatt, men det at lutealfasen min er såpass kort stresser meg litt likevel kjenner jeg. Om mensen kommer 6-8 dager etter eggløsning denne måneden også, vurderer jeg å ringe gynekologen og høre om jeg burde ta en blodprøve eller annet.

Det blir spennende med ny prøveperiode! Håper ett av de mange kjerringrådene fungerer. Jeg har forresten hørt at ananas skal være bra å spise i dpo-land. Aner ikke om det har noe for seg. Jeg spiste litt ananas (også den harde kjernen) fra rundt 4 dpo til 9 dpo, og jeg ble jo gravid, men jeg tviler på at det var på grunn av ananasen :p Likevel - det er godt, relativt ok i pris og sunt, så det er vel ikke så mye å tape.

Håper wild jam hjelper deg å få lenger lutealfase - og at det dukker opp en liten spire (som sitter) neste pp :)
 
Det blir spennende med ny prøveperiode! Håper ett av de mange kjerringrådene fungerer. Jeg har forresten hørt at ananas skal være bra å spise i dpo-land. Aner ikke om det har noe for seg. Jeg spiste litt ananas (også den harde kjernen) fra rundt 4 dpo til 9 dpo, og jeg ble jo gravid, men jeg tviler på at det var på grunn av ananasen :p Likevel - det er godt, relativt ok i pris og sunt, så det er vel ikke så mye å tape.

Håper wild jam hjelper deg å få lenger lutealfase - og at det dukker opp en liten spire (som sitter) neste pp :)

Takk for lykkeønskinger. Det gjør prøvingen litt morsommere når man tillater seg selv å tro at man kan bidra litt. Jeg har også hørt om ananas. Får kjøpe det inn når DPO-land kommer ☺️
 
Takk for lykkeønskinger. Det gjør prøvingen litt morsommere når man tillater seg selv å tro at man kan bidra litt. Jeg har også hørt om ananas. Får kjøpe det inn når DPO-land kommer ☺️
Helt enig - det er litt gøy å ha et "prosjekt" å gå inn for. Også er det jo uansett ikke dumt å leve litt sunnere :D
 
CD7 - PP3

Nå føler jeg meg veldig klar for en ny prøveperiode. Har bestemt meg for å ta én prøveperiode nå der jeg skal følge mange kjerringråd, og så én prøveperiode der jeg skal leve litt som om vi ikke prøver.

Hva jeg skal gjøre i PP3:
- Ha sex annenhver dag nesten hele syklusen
- Ta eggløsningstestene med dobbel hormonindikator
- Ta grapefruktkjerneekstrakt så snart det kommer i posten.
- Ta Wild Yam fra ca. 2-3 dager etter fast smilefjes på eggløsningstesten
- Ta B-vitaminer, gravitamin, Omega-3 og betakaroten
- Bruke Conceive Plus som glidemiddel
- Spise sunnere. Kutter litt ned på sukker og karbohydrater
- Prøve å trene 2-3 ganger i uken og gå flere turer

Hva jeg skal gjøre i PP4:
- Ha sex annenhver dag
- Droppe eggløsningstester og vente på mensen før jeg eventuelt tester.

Nå håper jeg spiren snart sitter. Vet jeg ikke har prøvd lenge i det hele tatt, men det at lutealfasen min er såpass kort stresser meg litt likevel kjenner jeg. Om mensen kommer 6-8 dager etter eggløsning denne måneden også, vurderer jeg å ringe gynekologen og høre om jeg burde ta en blodprøve eller annet.

Så inspirerende liste:) Spørs om jeg skal prøve å lage en liste til PP3 jeg også, antar visst at spiren ikke sitter på dette forsøket:wacky:

Lykke til!:D
 
Helt enig - det er litt gøy å ha et "prosjekt" å gå inn for. Også er det jo uansett ikke dumt å leve litt sunnere :D

Enig! Tenker det bare er vinn-vinn. Det gjør at jeg føler jeg har mer kontroll, jeg koser meg med prosjektet og verste fall har jeg levd ekstra sunt en måned.

Så inspirerende liste:) Spørs om jeg skal prøve å lage en liste til PP3 jeg også, antar visst at spiren ikke sitter på dette forsøket:wacky:

Lykke til!:D

Tusen takk, og lykke til til deg også. Koser meg med å gjøre litt ekstra ut av de ulike forsøkene og teste litt forskjellig. Plutselig har noe placeboeffekt. Ved å tenke to forsøk frem i tid, blir jeg heller ikke så skuffet om det ikke går på det neste ☺️
 
Last edited:
Enig! Tenker det bare er vinn-vinn. Det gjør at jeg føler jeg har meg kontroll, jeg koser meg med prosjektet og verste fall har jeg levd ekstra sunt en måned.



Tusen takk, og lykke til til deg også. Koser meg med å gjøre litt ekstra ut av de ulike forsøkene og teste litt forskjellig. Plutselig har noe placeboeffekt. Ved å tenke to forsøk frem i tid, blir jeg heller ikke så skuffet om det ikke går på det neste ☺️

Smart! Forresten leste jeg nettopp en artikkel om at grapefruktjuice er farlig i kombinasjon med veldig mange legemidler! Jeg tar noen medisiner, så ble litt skeptisk på å sette grapefrukt på lista iaf.. men det er jo grusomt fælt også da
 
Smart! Forresten leste jeg nettopp en artikkel om at grapefruktjuice er farlig i kombinasjon med veldig mange legemidler! Jeg tar noen medisiner, så ble litt skeptisk på å sette grapefrukt på lista iaf.. men det er jo grusomt fælt også da

Jeg går faktisk ikke på noen medisiner om dagen, så tror det skal være trygt. Og skal ta det litt forsiktig ☺️
 
Synd at tr kom igjen :( Men håper wild yam hjelper på lutealfasen din!
 
CD13

Nå har jeg drukket salvie- og lakrisrotte, samt vann med grapfruktlkjerneekstrakt i noen dager. I tillegg tar jeg flere vitaminer og prøver å spise så mye lavkarbo som mulig.

Spent på om syklusen min vil endre seg noe. Tidligere har jeg fått eggløsning rundt dag 22 i syklusen. Vurderer å begynne å teste etter EL om ikke så altfor lenge, i tilfelle syklusen har blitt kortere på grunn av tiltakene jeg har satt inn. Har i dag fått utflod som ligner på el-slim, men lurer på om det bare er spor etter kosen fra i går. Om eggløsningstestene har kommet i posten, vurderer jeg å ta en etter jobb for å sjekke.
 
CD14

Røk på første EL-test i dag. Har følt litt murringer i magen og hatt høy sexlyst. Tok Clearblue med dobbel hormonindikator, men fikk dessverre tom sirkel. Forrige gang gikk jeg fra tom sirkel til fast smilefjes. Spent på om det samme skjer denne gangen. Tror vel egentlig EL kommer senere...
 
CD15

Testetøsen er løs. Tok Clearblue-test i dag tidlig, men den viste tom sirkel. Etter jobb hadde eggløsningsstrimlene jeg bestilte i posten kommet, og jeg tok like gjerne en test for å sjekke. Vanligvis med RFSU sine gikk jeg rett fra kun én strek til positiv, men nå kan jeg allerede skimte en svak strek. Tok testen 1-2 timer etter at jeg tisset sist, og har drukket en del te på jobb. De to forrige syklusene fikk jeg eggløsning rundt CD 22-23. Lurer på om eggløsning nærmer seg og kostholdsendringene sammen med kjerringrådene kan ha fungert?

Har dere erfaring med at billige-tester sine gir mer strek enn RFSU sine?
 

Vedlegg

  • 569C5ACD-21C7-4503-B471-61AE7BDA1CE8.jpeg
    569C5ACD-21C7-4503-B471-61AE7BDA1CE8.jpeg
    10,4 KB · Visninger: 102
Last edited:
Back
Topp