Veien til nr 2..

C4Real

Mor til gutt født 2011
Mine aller første tester :Heartred den første er tatt 11 dpo på natt (så den er nesten usynlig strek på).. men usikker som jeg er så kunne jeg ikke tro det før jeg fikk det bekreftet av merketester ettersom de første var fra eBay så jeg gikk og brukte (en halv formue) på clearblue digital etterfulgt av en babyplan for å se stigningen.
 

Vedlegg

  • B8270D2F-C3C1-4E75-A9C5-C16277BA3EF9.jpeg
    B8270D2F-C3C1-4E75-A9C5-C16277BA3EF9.jpeg
    41,7 KB · Visninger: 49
Kunne ikke gi meg før jeg så at det var fin stigning på testene.. den nederste er fra eBay og nå blir ikke testene sterkere enn dette :) det neste på planen nå er tidlig ultralyd :)
 

Vedlegg

  • 5F904957-D24F-472A-A301-2941EAD0F85E.jpeg
    5F904957-D24F-472A-A301-2941EAD0F85E.jpeg
    28 KB · Visninger: 27
Magefølelsen min sier jente :Heartred blir spennende å se om det stemmer på oul. På tidlig ul med førstemann så bare «visste» jeg at det var en gutt.. nå har jeg samme følelsen bare med jente :Heartpink drømmer også at jeg får jente.. men det som er litt irriterende er at i drømmen blir hun født baby, og når jeg snur meg er hun plutselig tenåring..
 
Uke 6+3 og der kom kvalmen.. som ett slag i trynet :( kommer byger hvor jeg blir skikkelig svimmel (føles ut som bilsyke).. samtidig gir det en god følelse da jeg har hørt at kvalme = vellykket svangerskap (ingen garanti) men velger å tro det siden det var slik forje gang også. Det varte mye lengre ettersom at det kom mye tidligere..
 
Kan leve med litt kvalme midt på dagen :) så lenge morgen og kveld er fri :yuck:
 
Hva hjelper mot kvalme og uggenhet ? De fleste sier faris og eplemost og slikt.. ikke liker jeg faris og ikke tåler jeg eplemost så jeg kan ikke prøve slike ting. Det som derimot fungerte veldig bra var å spise veeeeeeldig sakte og spesielt salt/grillkrydret pommes frites :)
 
Hva hjelper mot kvalme og uggenhet ? De fleste sier faris og eplemost og slikt.. ikke liker jeg faris og ikke tåler jeg eplemost så jeg kan ikke prøve slike ting. Det som derimot fungerte veldig bra var å spise veeeeeeldig sakte og spesielt salt/grillkrydret pommes frites :)
Kan anbefale å små spise. Ikke gå å bli sulten for da blir man kvalm i stedenfor. Det har hjulpet meg... for lenge uten mat er lik oppkast med mine tidligere. Nå er jeg kvalm og da hjelper det ofte med en brødskive og nok væske...

Gratulerer forresten :)
 
Kan anbefale å små spise. Ikke gå å bli sulten for da blir man kvalm i stedenfor. Det har hjulpet meg... for lenge uten mat er lik oppkast med mine tidligere. Nå er jeg kvalm og da hjelper det ofte med en brødskive og nok væske...

Gratulerer forresten :)

Hos meg blir det værre når jeg spiser.. kan ikke spise meg mett og middager kan jeg bare se langt etter.. tåler bare lette måltid som brødmat, saltmat o.l
 
Hos meg blir det værre når jeg spiser.. kan ikke spise meg mett og middager kan jeg bare se langt etter.. tåler bare lette måltid som brødmat, saltmat o.l
Jeg kan ikke spise meg mett nei... lett mat glemte jeg å skrive og små måltider som jeg skrev :) prøvd sjokolademelk? Eller noe salt som noen flak potetgull? Eller Ritz kjeks?
 
Jeg kan ikke spise meg mett nei... lett mat glemte jeg å skrive og små måltider som jeg skrev :) prøvd sjokolademelk? Eller noe salt som noen flak potetgull? Eller Ritz kjeks?

Lever på brødskive med ost, salt pomfri og ritz kjeks, og sitronbrus.. litt ensformig men da slipper jeg å være så grådig svimmel og dårlig hele tiden :) leste på nett at det gjorde ingenting om maten var ensformig de første ukene.. embryoet vil ta til seg den næringen den trenger
 
*Note to my self* det blir ingen flere barn etter dette! Husk KVALMEN.. ikke glem den:p.. er sååååå dårlig om dagen, lite energi fordi jeg får i meg lite mat..:wtf: vil ikke gjennom dette engang til..
 
Mandler kan hjelpe. Sist hadde jeg mandler med meg over alt og når kvalmen begynte å bygge seg opp spiste jeg en liten neve. Hjalp litt ( ikke nok, men hadde hypermesis).

Ellers love hearts, det snopet, er super digg mot kvalme!

Det som jeg spiste mest var is. På det tidspunktet beholdt jeg ikke vann engang, men is gikk stort sett greit.
 
Mandler kan hjelpe. Sist hadde jeg mandler med meg over alt og når kvalmen begynte å bygge seg opp spiste jeg en liten neve. Hjalp litt ( ikke nok, men hadde hypermesis).

Ellers love hearts, det snopet, er super digg mot kvalme!

Det som jeg spiste mest var is. På det tidspunktet beholdt jeg ikke vann engang, men is gikk stort sett greit.

Har heldigvis ikke ekstremtilfelle men savner virkelig mat! Lever på en neve druer, en halv pose salt chips, og en liten yogurt om dagene. Da unngår jeg så godt det lar seg gjøre å være dårlig.. også sover jeg mye. Ikke at det er så lett med barn i hus men samboer har virkelig tatt i ett tak her hjemme nå som han ser at jeg er så dårlig.
 
Oppdatering!

Hjemme fra ferie, etter nesten 14 dager på reise (måtte avbryte litt før pga av formen) så var det godt å komme hjem igjen. Er nå 9+0 (kan være 8+5 også) og skulle veldig gjerne hatt en ultralyd men jeg synes det er skummelt å bestille. Tenk om det ikke er noe der, tenk om noe er galt, tenk om ditt, tenk om datt.. synes det er grådig skummelt. Har ikke hatt noen tegn på at noe skulle vært galt så har egentlig ingen grunn til bekymring men så leser man inne på forum om alle som har hatt MA og SA så blir man livredd og bekymret for det :( hatt 1 SA som også var mitt aller første svangerskap der legen sa at det var helt vanlig at det ikke gikk bra (husker ikke grunnen men var noe logiske greier) og fødte en frisk gutt etter dette. Hadde en kjemisk ett halvtår før jeg ble gravid nå (eneste grunn til at jeg fant det ut var fordi jeg drev å testet siden vi prøvde) og mensen ble litt kraftigere den måneden. Ellers har dette svangerskapet så langt vært nesten likt det forje. Kvalme (denne gang fra 6+4, forjegang 3+4), ømme pupper (denne gang fra eggløsning, forjegang bare forstørret etter uke 22) utenom det hadde jeg litt ligamentsmerter etter uke 9 (husker faktisk ikke) forje gang, mens denne gangen var det litt mens murringer og stikkninger de første to ukene. Nå kjenner jeg lite til det. Kjenner noe som av og til kjennes ut som gangsperr (kan det være riktig?) og ømhet. Men ikke sånn typisk sånn «oj nå vokser livmoren» smerter..
 
*Note to my self* det blir ingen flere barn etter dette! Husk KVALMEN.. ikke glem den:p.. er sååååå dårlig om dagen, lite energi fordi jeg får i meg lite mat..:wtf: vil ikke gjennom dette engang til..

Haha :hilarious:

Meg og min mann har diskutert om vi skal ha 2 eller 3. Nå når jeg er gravid med nummer 2 har jeg bedt han sette foten kraftig ned om jeg begynner å mase om nr 3. Er dessverre alt for lett å glemme når lille først kommer:Heartpink men vil heller ikke gjennom dette en gang til:wtf:
 
Haha :hilarious:

Meg og min mann har diskutert om vi skal ha 2 eller 3. Nå når jeg er gravid med nummer 2 har jeg bedt han sette foten kraftig ned om jeg begynner å mase om nr 3. Er dessverre alt for lett å glemme når lille først kommer:Heartpink men vil heller ikke gjennom dette en gang til:wtf:

Jeg har 1 fra før, og samboeren min har 2 fra før. Han mener vi bør kjøre på og få to tette men jeg har verken helse eller ønske om noen flere etter dette. Har mer enn nok med å komme meg gjennom disse ukene her :yuck: heldigvis går tiden fort :) er nå i uke 10 (9+2) :)
 
Da er gavene og kortene til de andre barna laget klar :) «bare» 2-3 uker igjen før vi kan dele nyheten. Og jeg gleder meg kjempe masse til å slippe å sjule det lengre
 
Back
Topp