Fortelle jobben?

Missie

Forelsket i forumet
VIP
Januarlykke 2020
Har dere varslet på jobb at dere er gravid? Hvordan ble det mottat?

Jeg kjenner jeg gruer meg litt da jeg har et vikariat i sommer mellom studiene, men klarer ikke holde det skjult så mye lenger på grunn av plager. Avdelingsleder er på ferie, så jeg må fortelle til den som er stedsfortreder..

Har planer om å fortelle det i morgen :eek:
 
Sjefen fikk vite i går, gikk som forventa fint. Dog ikke jeg som fortalte det, hadde fridag i går. Men, mannen jobber i samme firma og han fortalte det. :p

Var litt spent da, mannen er i pappaperm nå og jeg begynte på jobb igjen etter permisjon i slutten av april. Så blir ikke mange månedene tilbake på jobb. :hilarious:
 
Sjefen fikk vite i går, gikk som forventa fint. Dog ikke jeg som fortalte det, hadde fridag i går. Men, mannen jobber i samme firma og han fortalte det. :p

Var litt spent da, mannen er i pappaperm nå og jeg begynte på jobb igjen etter permisjon i slutten av april. Så blir ikke mange månedene tilbake på jobb. :hilarious:

Oi, da hadde jeg vært nervøs til han kom hjem, ja. Men godt det ble bra mottat. En bekymring mindre, sikkert :shy:

Har på følelsen at det vanligvis går fint å fortelle. Men gruer meg ekstra siden jeg har et vikariat..
Tenker på hva jeg skal si hvis jeg blir spurt om jeg ikke visste det før osv.. huff ja, blir godt å få det unnagjort :yuck:
 
Oi, da hadde jeg vært nervøs til han kom hjem, ja. Men godt det ble bra mottat. En bekymring mindre, sikkert :shy:

Har på følelsen at det vanligvis går fint å fortelle. Men gruer meg ekstra siden jeg har et vikariat..
Tenker på hva jeg skal si hvis jeg blir spurt om jeg ikke visste det før osv.. huff ja, blir godt å få det unnagjort :yuck:

Jeg visste ikke han skulle si det, så rakk ikke bli nervøs. :hilarious:

Ofte går det bedre enn en tror ja! Egentlig bedre å bare hoppe i det, verre å gå rundt og grue seg. :)
 
Jeg starter i ny jobb 1.august, og går inn i et vikariat på 1 år. Gruet meg veldig til å sin i fra. Ringte sjefen i går, og fortalte at jeg er gravid. Hun tok det kjempefint, og så jeg bare skulle glede meg over graviditeten, og jobbe så lenge kroppen orker :)
 
Grudde meg veldig til å si det på jobb jeg også. Kom jo tilbake 1 april etter permisjonen min. Så følte dette kom litt brått på.
Måtte si det for noen uker siden pga formen. Sjefen tok det veldig fint. Og kollegaer bare gratulerer.
Tipper det går helt fint for deg også :)
 
Fortalte sjefen her om dagen, da jeg fikk beskjed om legen at det var på tide - gruet meg så masse!:hilarious: Vi er ikke mange ansatte så er vel ikke helt det samme som på større arbeidsplasser kanskje, men.. Hun ble så utrolig glad, gratulerte og klemte meg:happy: Hun ble veldig engasjert!:hilarious: Nå passer hun på at jeg ikke gjør noe hardt arbeid :)
 
Jeg har ikke fortalt det til sjefen enda. Har fortalt det til nærmeste kollega. Men gruer meg skikkelig til å gi beskjed. Jeg fant ut jeg var gravid 16 mal og begynte i jobb etter fødselspermisjon 25 mai. Så kjenner jeg har ventet lengst mulig. Og senest forrige uke sa sjefen min siden vi mangler en fungerende vikar "om det blir mer nå avlyser jeg min egen ferie". Og jeg vil selvfølgelig ikke være utslagsgivende. Men har konkludert med at jeg kan ikke vente til jeg selv er tilbake fra ferie for da er jeg i uke 19. Og kjenner på ett ubehag ved å ikke ha sagt noe. Så jeg teller på fingrene for hva jeg skal gjøre...
 
Jeg har et vikariat som ender 31 august, men ettersom det ligger i kortene at det blir forlenget vil jeg ikke si noe før :p trenger virkelig den forlengelsen! Så skjuler det med at jeg går med genser knyttet rundt livet.... haha. Er 15+5, så spørs om jeg klarer å skjule det når jeg er 22 uker....
 
Jeg begynte i ny jobb 2. mai og fant ut at jeg var gravid den 5. mai. Siden jeg ikke kjenner kolleger og sjefen så godt, så føltes det ikke naturlig å si det tidlig. Og jeg dro på ferie før jeg var i uke 12, og sjefen gikk i ferie før jeg kom tilbake. Men har planer om å fortelle sjefen når han er tilbake om et par uker. Tror ikke jeg forteller noen andre på jobben før det heller.
 
Gikk jo skeis for min del i dag. Skulle snakke med assisterende leder, men hun hadde plutselig ikke tid og var kjempestressa. Men kan ikke skjule det stort lenger, kjenner jeg.. skifter til arbeidstøy i garderoben og bumpen vises allerede:facepalm:

En kollega spurte meg i dag om jeg kanskje var gravid da jeg har vært i dårlig form på jobb. Sa bare at jeg ikke visste og skulle til lege neste fridag:wtf:

Tenker at jeg ville fortelle leder først, men hun dro på ferie og hun andre hadde ikke tid. Men nå bør ting begynne å tilrettelegges på jobb. Det er så fysisk tungt at jeg ikke kan unnskylde meg stort lenger..
 
Jeg har et vikariat som ender 31 august, men ettersom det ligger i kortene at det blir forlenget vil jeg ikke si noe før :p trenger virkelig den forlengelsen! Så skjuler det med at jeg går med genser knyttet rundt livet.... haha. Er 15+5, så spørs om jeg klarer å skjule det når jeg er 22 uker....

Veldig greit når man kan skjule det bak klær:hilarious:
 
Jeg har ikke fortalt det på jobben ennå, har ikke følt meg klar for å si det. Forteller det etter ferien, da er jeg 18 uker:p
Har faktisk ikke fortalt noen i familien om det heller, tenkte å vente en ukes tid til:shy:
 
Fortalte det til lederen min da vi gikk i gang med IVF forsøket, fikk mye god støtte og hun var veldig flink til å tilrettelegge. Nå har jeg ferie og magen syns heldigvis ikke enda. Men burde vel fortelle det til resten av folka da jeg jobber i barbehahe, så de vet hvorfor jeg må ha hyppigere pauser og tilrettelegging. :rolleyes:
 
Jeg har ikke sagt noe ennå, er ansatt på timebasis frem til jul, og begge sjefene mine har ferie hele juli. Må nesten fortelle det over e-post når ferien er slutt føler jeg, for det føles absurd å bare troppe opp med plutselig gravidmage :p
 
Jeg snakket med sjefen i går. Gikk over all forventing og han var genuint glad på mine vegner. Fikk beskjed om at det var bra for befolkningsveksten Hehe. Og jeg spurte I samme smamenheng om det var mulig å komme tilbake i 50% med 50% ulønnet. Og det var fult mulig. Jeg skulle planlegge permisjonen ut i fra hvordan jeg synes det ble best for familien så skulle han prøve å tilpasse. Telt fantastisk :) var ingenting å Grue seg for...
 
Jeg valgte å dele nyheten med sjefen i uke 7, i det jeg gikk inn i min andre uke med 100 % sykmelding pga. hyperemesis. Begynner nå å dele nyheten med resten av kollegene (ca. 90 stk.), ettersom jeg nå er på jobb igjen og er 14 + 5. :) Det har gått veldig fint! Har fast jobb og har jobbet der i åtte år.
 
Back
Topp