Syk av beskymring etter TUL

Tiika

Blir kjent med forumet
Idag var endelig vår dag, gledde oss stort til TUL. Såg verdens søteste klump, med et bankende hjerte som sparket og veivet med hendene ❤ Reagerte på at hun som utførte ul var noe kald ( fikk tilsnakk før ul fordi jeg hadde hørt hjertelyd med jm), og ikke hadde hun noe lyd på heller, selv om vi så hjertet slo. Syns å huske at hun sier at alt ser normalt ut, men så nevner hun nakkefold, og går for å snakke med en kollega. 3 mm nakkefold har babyen, og da blir det til St.Olavs om en uke for å teste alt mulig. Jeg knakk helt sammen, og det føltest ut som jeg hadde blitt døv, føltest ut som lyden forsvant. Ikke fikk vi med oss bilder av den lille heller, det trengte hun. Jeg har lest litt og mange som har fått beskjed om nakkefold har også fått nevnt nesebein eller liten av vekst, men hun sa bare i begynnelsen at alt så bra ut. Jeg gråter og gråter,er helt nummen og kvalm, grubler meg halvt ihjel. Og det er en hel uke til vi får dra på St.Olavs! Og det er langt dit,vi snakker timesvis i bil..Off, gi meg styrke! Her blir det nok sykmelding og en haug med kleenex..
 
Åhh vet ikke hva jeg skal si...❤️ Disse legene gjør oss noen ganger virkelig ikke en tjeneste meg å sende oss videre uten å si noe, det er helt grusomt å sitte å ikke vite sånn som du gjør nå Sender deg masse styrke de neste dagene, håper virkelig at alt går bra❤️
 
Heisann , jeg fikk også den beskjeden med min nummer 2. Men det var nakkefolden forandret seg til det mindre når vi kom
Tilbake, men Fikk tett oppfølging fram til nummer 2 kom til verden. Masse tvi tvi
 
Vi ble sendt til st olavs med førstefødte fordi jm synes hun så noe galt med hjertet. Fikk hastehenvisnikg for å rekke det før senabort fristen gikk ut. De 3 lengste dagene i mitt liv! Var heldigvis falsk alarm og alt var fint. Men hadde de gitt oss mer informasjon i ventetiden hadde de 3 dagene vært mye lettere for oss.

Håper du har noen å støtte deg på denne uken og krysser fingrene for at alt er bra
 
Tror ikke de har lov til å si så mye mer desverre. Men skjønner godt frustrasjonen og jeg krysser fingrene for at det er en feil måling eller noe i den retningen og alt er fint ❤️ mange gode tanker din vei ❤️
 
Idag var endelig vår dag, gledde oss stort til TUL. Såg verdens søteste klump, med et bankende hjerte som sparket og veivet med hendene ❤ Reagerte på at hun som utførte ul var noe kald ( fikk tilsnakk før ul fordi jeg hadde hørt hjertelyd med jm), og ikke hadde hun noe lyd på heller, selv om vi så hjertet slo. Syns å huske at hun sier at alt ser normalt ut, men så nevner hun nakkefold, og går for å snakke med en kollega. 3 mm nakkefold har babyen, og da blir det til St.Olavs om en uke for å teste alt mulig. Jeg knakk helt sammen, og det føltest ut som jeg hadde blitt døv, føltest ut som lyden forsvant. Ikke fikk vi med oss bilder av den lille heller, det trengte hun. Jeg har lest litt og mange som har fått beskjed om nakkefold har også fått nevnt nesebein eller liten av vekst, men hun sa bare i begynnelsen at alt så bra ut. Jeg gråter og gråter,er helt nummen og kvalm, grubler meg halvt ihjel. Og det er en hel uke til vi får dra på St.Olavs! Og det er langt dit,vi snakker timesvis i bil..Off, gi meg styrke! Her blir det nok sykmelding og en haug med kleenex..
Så grusomt :( forstår godt at den neste uka blir tung og lang! Krysser fingrene for at alt går bra :Heartred Ta vare på deg selv (og hverandre) den kommende uka! :Heartred
 
Krysser fingrene for at alt er fint ❤️ Lykke til! Du får holde oss oppdatert på hvordan ting går ❤️ Sender masse klemmer!
 
Tror dessverre ikke de har lov til å si så mye, fordi det er bare utvalgte spesialister på noen sykehus som er utdannet og har lov å drive med diagnostikk. Så kanskje hun var bundet litt på hender og føtter... Men hun kunne kanskje ha gjort det på en mer empatisk måte. Krysser fingrene for at alt er fint ❤️
 
Jeg har vært i den situasjonen du er i nå, så jeg vet hvordan du har det. Nå vet ikke jeg hvilken utdannelse hun du var hos har, men jeg tenker at du kommer til å få mye bedre svar på St. Olav. Det hjelper jo tross alt ikke at hun på ultralyden gir deg masse informasjon som ikke stemmer. Som andre her skriver, er fosterdiagnostikk ikke noe alle med et ultralydapparat kan utføre. Håper alt viser seg å være i orden! Hvis det kan være en trøst, fikk vi beskjed om at 70% av de som har forstørret nakkefold viser seg å være helt friske. Så det trenger absolutt ikke bety at det er noe galt, men ultralyden blir selvsagt lang.
 
Jeg har vært i den situasjonen du er i nå, så jeg vet hvordan du har det. Nå vet ikke jeg hvilken utdannelse hun du var hos har, men jeg tenker at du kommer til å få mye bedre svar på St. Olav. Det hjelper jo tross alt ikke at hun på ultralyden gir deg masse informasjon som ikke stemmer. Som andre her skriver, er fosterdiagnostikk ikke noe alle med et ultralydapparat kan utføre. Håper alt viser seg å være i orden! Hvis det kan være en trøst, fikk vi beskjed om at 70% av de som har forstørret nakkefold viser seg å være helt friske. Så det trenger absolutt ikke bety at det er noe galt, men ultralyden blir selvsagt lang.


Og det var ingenting galt med deres? 70 % er jo veldig gode tall da! Får bare krysse fingrene, et helt umulig valg om man må velge..
 
Gvet hvordan du har det,vi blenog henvist pga han som tok ultralyden va usikker på om han såg noe feil på hodet.det var lange dager å vente..vi var på kvinneklinikken i bergen,og ble møtt på en helt fantastisk måte av en utrulig lege..det var heldigvis ingen ting gale..har og ei veninne så ble sendt videre med veldig stor nakkefold på baby,men der var det heller ingen ting gale..så det går bra i mange av tilfellene..

Skal krysse fingrene for deg:Heartred
 
Håper at du får svaret du håper ❤️ Masse klemmer ❤️ Det må være forferdelig å ikke vite❤️
 
Og det var ingenting galt med deres? 70 % er jo veldig gode tall da! Får bare krysse fingrene, et helt umulig valg om man må velge..

Vår baby var dessverre veldig veldig syk, og det endte med senabort i uke 21. Det tok lang tid før de fant ut hva som var galt dessverre, han hadde en veldig sjelden tilstand. Håper det ikke blir slik for deres del. :Heartbigred
 
Vår baby var dessverre veldig veldig syk, og det endte med senabort i uke 21. Det tok lang tid før de fant ut hva som var galt dessverre, han hadde en veldig sjelden tilstand. Håper det ikke blir slik for deres del. :Heartbigred

Ånei, så trist å høre ❤
 
Vår baby var dessverre veldig veldig syk, og det endte med senabort i uke 21. Det tok lang tid før de fant ut hva som var galt dessverre, han hadde en veldig sjelden tilstand. Håper det ikke blir slik for deres del. :Heartbigred
Off, så trist! Det må ha vært utrolig tøft å gå gjennom.
 
Uff dette blir en lang uke for deg. Men vet du, mest sannsynlig er det ikke noe galt og de på StOlav kan da si det med sikkerhet❤
 
Sender deg ein stor styrkeklem! Vondt å gå og ikkje vite... Men hugs at sjølv med litt tjukkare nakkefold, går det som regel heilt fint ❤️
 
Back
Topp