Utdanning under graviditet og barseltid

H1985

Blir kjent med forumet
Jeg vurderer å begynne på en utdannelse som er samlingsbasert og på deltid over halvannet år.

Noen som har barn fra tidligere og erfaring med dette?

Jeg er redd jeg tar meg vann over hodet, man vet jo ikke hvor lett eller vanskelig det blir når barnet kommer..

Utdannelsen koster penger så jeg frykter det blir ett tapsprosjekt om jeg ikke klarer å stå i det..

Jeg studerte under graviditet og fødselspermisjon sist (14-15 år siden). Det gikk fint for meg, men tror motivasjon er nøkkelordet her. Lykke til!

Har vurdert det selv. Mamma var i veldig fin form med meg i magen, men jeg vet jo ikke hvordan formen min blir. Motivasjonen er stor, men hvis jeg blir veldig dårlig så nytter jo ikke det... :hungover:

Svigerinna mi fullførte etterutdanning med nyfødt, og hun fikk det jo til. Men, da stilte svogeren min opp helt utrolig mye, pluss at han hadde ferie, mulighet for flex og hjemmekontor.

Svigerinna mi sier også at hun føler hun mista barseltid, fordi hun da ikke kunne bare fokusere på baby, men måtte drive med skole og.

Tror forøvrig det gikk enklere der enn det hadde for andre, fordi de har skikkelig sovebaby. Man vet jo ikke om man får barn med kolikk eller ikke.

Jeg prøvde med første, men sluttet fordi jeg havnet så langt bak første ukene etter fødsel fordi jeg ikke hadde overskudd.

Med nr3 gikk der bra, fordi da kunne jeg legge løpet slik jeg ville og det var ingen tidsfrister for innleveringer, og eksamenene var 2 ganger i året, så man meldte seg opp når man ville,

Jeg fullførte min phd i permisjonen med nr 1:happy: Det krever disiplin og en ukjent faktor: sovebaby eller ikke sovebaby. Men bestemte meg da for å ikke legge opp til noe slikt i neste permisjon. Hele permisjonen ble liksom litt «ødelagt». Men supert å få utnyttet tida til utdanning om man har motivasjon og mulighet.

Jeg vurderer å begynne på en utdannelse som er samlingsbasert og på deltid over halvannet år.

Noen som har barn fra tidligere og erfaring med dette?

Jeg er redd jeg tar meg vann over hodet, man vet jo ikke hvor lett eller vanskelig det blir når barnet kommer..

Utdannelsen koster penger så jeg frykter det blir ett tapsprosjekt om jeg ikke klarer å stå i det..
Hva slags utdanning er det?
For meg funka det fint å være gravid under studier, synes det var ekstremt mye verre å studere med baby/småbarn som ikke har vært i bhg, gjør det aldri igjen. Så blir det baby under studier i fremtiden kommer jeg til å ta full permisjon fra studiene etter fødsel og til barnet enten kan være hjemme med far eller i bhg :)

Svigerinna mi fullførte etterutdanning med nyfødt, og hun fikk det jo til. Men, da stilte svogeren min opp helt utrolig mye, pluss at han hadde ferie, mulighet for flex og hjemmekontor.

Svigerinna mi sier også at hun føler hun mista barseltid, fordi hun da ikke kunne bare fokusere på baby, men måtte drive med skole og.

Tror forøvrig det gikk enklere der enn det hadde for andre, fordi de har skikkelig sovebaby. Man vet jo ikke om man får barn med kolikk eller ikke.

Sniker altså
Men akkurat det opplevde jeg også, at barsel og permisjonstiden ble ødelagt av studiet som hang over meg. Godt å være ferdig nå da :p

Jeg fullførte min phd i permisjonen med nr 1:happy: Det krever disiplin og en ukjent faktor: sovebaby eller ikke sovebaby. Men bestemte meg da for å ikke legge opp til noe slikt i neste permisjon. Hele permisjonen ble liksom litt «ødelagt». Men supert å få utnyttet tida til utdanning om man har motivasjon og mulighet.
Det er det visst meningen at jeg og skal gjøre :eek:

Krysser fingra for sovebaby og fred i heimen :happy:
Jah, det kan man bare håpe på :)
Så treigt som alt går på en phd fra før kan man ikke utsette et helt år heller :eek::shifty:

Jah, det kan man bare håpe på :)
Så treigt som alt går på en phd fra før kan man ikke utsette et helt år heller :eek::shifty:

Er nok lurt å kjøpe seg litt mer tid med permisjonen ja ;) Selv om det koster litt å jobbe i permisjonstida..phd koster uansett :banghead:

Alt kan gå om man vil det. Men risikoen er at man ikke vet hvordan svangerskapet blir eller hvordan barnet blir og hva det krever. Har du lyst og motivasjon hiver du deg på, det er jo det viktigste:)

Jeg gjorde det når jeg fikk nr .3. Fødte halvveis i studieløpet. Hadde med vesla på skolen, gikk veldig fint:)

Sniker!

Jeg gjorde det! Jeg fullførte mastergraden min som gravid og i permisjon (jobbet 100% til jeg gikk ut i permisjon). Det gikk fint, men jeg fikk litt hjelp til pass av baby på dagtid og baby sov godt på natta. Jeg hadde ca 4,5 mnd igjen av permisjon da jeg var ferdig med oppgaven, og det hjalp på motivasjonen ;)

Jeg vet ikke om det hadde gått om baby var urolig på natta. Hadde også en på 3 år fra før.
Lykke til :)

Back
Topp