Mindre enn 2,5 års aldersforskjell og vogn

Hihi, det blir en spennende tid! Vi har heldigvis ingen husdyr da, så det hjelper jo litt :D Men jeg har bare virkelig ikke lyst til å ha storesøster i bhg før hun blir 2, så det er egentlig eneste måte... ❤️ Får bare satse på at det går fint :) I krisetilfelle får vi satse på restplass i en av barnehagene i kommunen.. ;) Bor i en liten kommune med mange barnehager, så det er nesten alltid ledige plasser uansett :)
Og foreløpig så sover hun hver natt fra ca kl 18 til 8 + 1-3 timer i løpet av dagen så føler jeg kommer til å ha nok tid til babyen også ❤️

Da skal det nok gå bra ja! Min sov ikke på dagen og begynte først å sove godt på dagen da han var bikker 4 år. Håpet er at han som er yngst nå (fylte 3 i april) skal sove godt til babyen kommer:hilarious: de er heldigvis lette å legge på kvelden, men begge gutta har sovet dårlig i flere år:arghh: derfor jeg var skeptisk til en til, 3 år til med dårlig søvn:confused: eldste har alltid sovet godt...

Det kommer kanskje an på vogna og ståbrettet? Vi har en Bugaboo Buffalo med ståbrett med sete på, og der har ståbrettet vært i daglig bruk i godt over to år nå, så for oss er det virkelig gull verdt!

Ja er nok det. De ståbrettene vi har prøvd er midt på fremme, så blir i veien. I tillegg bråkte de veldig, og ble bare irriterende og i veien.

Samme problemstilling

Mellom første og eldste er det 2 år og fire mnd, hadde ikke søskenvogn da eldste ikke sov på dagtid. Men har to vogner så har lett fått med begge på tur om vi er to.

Vurderer nå sterk søskenvogn til andre og tredjemann, men vil jo kun bli brukt i helger nesten . Så lurer på Donkey og bruke den både mono og duo, men den er jo så dyr! Også blir den jo unødvendig bred mono med den kurven..

Har Super Viking jeg er kjempefornøyd med, og KAN jo bruke den til begge da den ikke skal brukes mye, men har noen erfaring med det?

Jeg må ha, men ikke satt meg inn i det enda. Vil være 21 mnd når neste blir født..

Da skal det nok gå bra ja! Min sov ikke på dagen og begynte først å sove godt på dagen da han var bikker 4 år. Håpet er at han som er yngst nå (fylte 3 i april) skal sove godt til babyen kommer:hilarious: de er heldigvis lette å legge på kvelden, men begge gutta har sovet dårlig i flere år:arghh: derfor jeg var skeptisk til en til, 3 år til med dårlig søvn:confused: eldste har alltid sovet godt...
Huff, ja, er ikke bare når ikke de sover alså :sorry: Da skjønner jeg godt det kan virke avskrekkende! Søvn er virkelig gull alså:wideyed: Men godt at de sovner fint på kvelden iallefall! ❤️

Hadde jeg bare hatt enkelvogn, så hadde jeg bare kjøpt et stå rett. Men siden de to første er veldig tette, så kjøpte vi da Bugaboo Donkey. Of den er helt fantastisk. Kan velge om den skal være enkel eller dobbel. Kommer inn vanlige dører. Lett å trille og lett å legge sammen. Dessuten har den en ergonomisk korrekt liggedel. Og ikke minst, kan snus begge veien på få sekunder.

Vi har to år mellom våre to første. Tenker det kommer an på både barnet og bruken /hvor man bor og hvor ofte begge skal fraktes et sted av bare en forelder uten bil.
Vi hadde ikke søskenvogn, og jeg har heller aldri savnet det, jeg har til og med tenkt jeg er glad vi ikke brukte penger på det. Ståbrettet ble brukt ganske mye, til og fra barnehage eller andre steder der vi endte opp med en litt lengre distanse enn vi hadde tenkt, og derfor ikke hadde to vogner med. Som noen sa her i tråden blir ståbrettløsningen litt i veien midt foran beina til den som triller, men jeg gikk aldri så langt at det opplevdes som et problem. Vår første er ganske «enkel» å ha med seg, så jeg var aldri bekymret for om hun skulle stikke av eller noe sånt. Jeg ville valgt på samme måte om igjen.

• Hihi, det blir en spennende tid! Vi har heldigvis ingehusdyr da, så det hjelper jo litt :D Men jeg har bare virkelig ikke lyst til å ha storesøster i bhg før hun blir 2, så det er egentlig eneste måte... ❤️ Får bare satse på at det går fint :) I krisetilfelle får vi satse på restplass i en av barnehagene i kommunen.. ;) Bor i en liten kommune med mange barnehager, så det er nesten alltid ledige plasser uansett :)
Og foreløpig så sover hun hver natt fra ca kl 18 til 8 + 1-3 timer i løpet av dagen så føler jeg kommer til å ha nok tid til babyen også ❤️
Hihi, det blir en spennende tid! Vi har heldigvis ingen husdyr da, så det hjelper jo litt :D Men jeg har bare virkelig ikke lyst til å ha storesøster i bhg før hun blir 2, så det er egentlig eneste måte... ❤️ Får bare satse på at det går fint :) I krisetilfelle får vi satse på restplass i en av barnehagene i kommunen.. ;) Bor i en liten kommune med mange barnehager, så det er nesten alltid ledige plasser uansett :)

Så godt å se at det er flere som tenker å ha to hjemme. Kommende storesøster blir 2 før baby kommer til, men for meg kjennes det mest naturlig og minst stressende å ha begge hjemme til neste august. Mulig lengre også (eventuelt tildligere bhg start hvis det blir nødvendig). Storesøstrer gikk i bhg fra januar og frem til feriestart i år, men ingen av oss var egentlig klar for å være borte fra hverandre, og diverse ved bhg gjorde at jeg leverte med en vondt magefølelse nesten hver gang. Nå har vi funnet en annen løsning, og jeg ser positivt på tiden fremover :)

Så godt å se at det er flere som tenker å ha to hjemme. Kommende storesøster blir 2 før baby kommer til, men for meg kjennes det mest naturlig og minst stressende å ha begge hjemme til neste august. Mulig lengre også (eventuelt tildligere bhg start hvis det blir nødvendig). Storesøstrer gikk i bhg fra januar og frem til feriestart i år, men ingen av oss var egentlig klar for å være borte fra hverandre, og diverse ved bhg gjorde at jeg leverte med en vondt magefølelse nesten hver gang. Nå har vi funnet en annen løsning, og jeg ser positivt på tiden fremover :)
Masse lykke til :D Jeg tenker litt at før i tia var det jo aldri noe spørsmål å ha de små i bhg, og stort sett gikk det jo veldig fint :) Jeg forventer jo at det vil bli et kaos uten like til tider, men hvis en bare forventer det verste så blir det i alle fall ikke verre enn det :laughing002

Back
Topp