Mindre enn 2,5 års aldersforskjell og vogn

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Dere som får mindre enn 2-2,5 år mellom denne babyen og søsken, har dere tenkt noe på hvordan dere vil gjøre det med vogn?

Last edited:
Vår blir å være rett over, 2år og 8mnd ca, og tenker vi går for bæresjal/sele og ståbrett. Spørs på omstendighetene :) Hun er jo 2 år nå og vi bruker så og si ikke vogn, har med bæretøy eller evt en liten trille hvis hun MÅ sitte. Hun vil heller trille selv enn å faktisk sitte så tenker ståbrett blir supert :hilarious:

Vi har samme aldersforskjell på mellom våre 2 eldste. Vi gikk for ståbrett og bæresjal, funket fint. Om vi en sjelden gang trengte vogn til begge hadde vi en lett reisetrille til eldstemann.

Er dobbel viking på tur ut? :wideyed: Eneste tvillingvogna jeg kunne tenkt meg. Den virker liksom ikke så stor og klumpete for min. Har virkelig forelsket meg helt i den..

Jeg vil ikke basere meg på bæretøy :) Men ståbrett er selvfølgelig et alternativ. Har flere vogner som tar liten plass så vogn til eldste om vi er ute alle sammen er ikke noe problem, men det er snakk om når jeg er alene og da klarer jeg naturlig nok ikke og trille to vogner :hilarious:

Nei og som jeg da svarte så vil vi da bruke ståbrett. :)

Ståbrett er noe herk. Ville heller kjøpt slik sparkesykkel eller «sykkel» man klikker på siden. Umulig å trille behagelig med ståbrett forann seg.

Vi hadde søskenvogn da nr3 kom, var 1 år og 11 måneder mellom dem. Men nr2 begynte ikkje i barnehage før 4 måneder etterpå, så var avhengig av søskenvogn for å få med begge ut.

Var veldig fornøyd med baby jogger city mini gt med en hardbag. Vi har også vanlig babyjogger mini i bilen og til reise, så var herlig å kunne bruke hardbagen på begge vognene.

Vi kommer til å kjøpe en bugaboo donkey duo brukt :) Blir ca 18 mnd mellom våre. Jeg er veldig mye ute med vogna og vet ikke hvordan jeg skal få med meg begge de små uten :woot: Foreløpig er planen å ha begge hjemme til neste august.... :rolleyes:

Blir vel akkurat 2.5 år mellom de, og jeg satser på bæresjal og kanskje sånn søskenbrett. Jeg nyter skikkelig å ikke måtte drasse på vogna overalt nå om dagen, og har heller med ett kort bæresjal, å skulle ha ei svær vogn nå byr meg litt i mot :P

Jeg synes det er så praktisk og ha med vogn, jeg, og hun koser seg sånn der :hilarious: Hun er også veeldig lang for alderen (og dermed også tung) ser for meg at bæring hadde vært skikkelig klønete.
Har 14kg med snart toåring selv, og det går fint det ;)
Han liker så godt å gå/springe rundt selv, og jeg syns det er greit å slippe å dytte på vogna mens jeg holder tritt med han :P gjelder spesielt i ulendt tereng og folkemengder.
Og når min ber om å komme opp, da motsetter han seg gjerne vogna, vil ha kos også, spesielt om vi er på marked eller noe slikt med mye folk.

Vårt barn blir 2 år og 5 mnd ca. Vi er litt usikker på om vi kommer til å kjøpe søskenvogn. Har tenkt at vi kan vente til babyen kommer og se an behovet. Hvis det blir behov tenker vi å kjøpe en brukt. For dagsoving tenker vi å ta med barnehagevogna hjem i helgene. :)

Vi kommer til å kjøpe en bugaboo donkey duo brukt :) Blir ca 18 mnd mellom våre. Jeg er veldig mye ute med vogna og vet ikke hvordan jeg skal få med meg begge de små uten :woot: Foreløpig er planen å ha begge hjemme til neste august.... :rolleyes:

All cred til deg, jeg synes slutten av april til august var mer enn lenge nok med begge hjemme:hilarious: han på snart 2 slapp ut hunden omtrent hver dag så den stakk av om han ikke fikk oppmerksomhet/hjelp tidsnok, så måtte snu alle dørhåndtakene oppover:hilarious:

All cred til deg, jeg synes slutten av april til august var mer enn lenge nok med begge hjemme:hilarious: han på snart 2 slapp ut hunden omtrent hver dag så den stakk av om han ikke fikk oppmerksomhet/hjelp tidsnok, så måtte snu alle dørhåndtakene oppover:hilarious:
Hihi, det blir en spennende tid! Vi har heldigvis ingen husdyr da, så det hjelper jo litt :D Men jeg har bare virkelig ikke lyst til å ha storesøster i bhg før hun blir 2, så det er egentlig eneste måte... ❤️ Får bare satse på at det går fint :) I krisetilfelle får vi satse på restplass i en av barnehagene i kommunen.. ;) Bor i en liten kommune med mange barnehager, så det er nesten alltid ledige plasser uansett :)
Og foreløpig så sover hun hver natt fra ca kl 18 til 8 + 1-3 timer i løpet av dagen så føler jeg kommer til å ha nok tid til babyen også ❤️

Ståbrett er noe herk. Ville heller kjøpt slik sparkesykkel eller «sykkel» man klikker på siden. Umulig å trille behagelig med ståbrett forann seg.

Vi hadde søskenvogn da nr3 kom, var 1 år og 11 måneder mellom dem. Men nr2 begynte ikkje i barnehage før 4 måneder etterpå, så var avhengig av søskenvogn for å få med begge ut.

Var veldig fornøyd med baby jogger city mini gt med en hardbag. Vi har også vanlig babyjogger mini i bilen og til reise, så var herlig å kunne bruke hardbagen på begge vognene.
Det kommer kanskje an på vogna og ståbrettet? Vi har en Bugaboo Buffalo med ståbrett med sete på, og der har ståbrettet vært i daglig bruk i godt over to år nå, så for oss er det virkelig gull verdt!

All ære til deg! Jeg innrømme glatt at for oss var det en stor lettelse å kunne sende storesøster i barnehagen da yngste ble født, hadde aldri orket amming døgnet rundt, gråting og kveldsuro med yngste om jeg samtidig måtte ha underholdt eldste på dagtid!

All ære til deg! Jeg innrømme glatt at for oss var det en stor lettelse å kunne sende storesøster i barnehagen da yngste ble født, hadde aldri orket amming døgnet rundt, gråting og kveldsuro med yngste om jeg samtidig måtte ha underholdt eldste på dagtid!
Jeg tar sjansen på det foreløpig, får satse på at ikke jeg angrer da :laughing002

Back
Topp