Tar dere folat?

Begynte når jeg ble gravid, spiser egentlig de gravidpillene, men kvalmen har gjort det vanskelig, er en del jeg ikke har tatt altså :/
 
Jepp:happy: tatt det siden jeg fant ut at jeg var gravid og husket det innimellom før jeg ble det:happy:
Skal man ta det gjennom hele svangerskapet nå? Mener å huske med første at man ikke trenger det etter 3 mnd??
 
Jeg tar vanligvis hver dag. Men finner dem ikke. Og er surt å kjøpe en ny boks for å spise i 11-12 dager til. Så jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre
 
Tar folat, ja



Man kan få folat via kosten også :)
Var det jeg endte opp med å gjøre :D jeg Googlet "matvarer som inneholder mye folat" også såg jeg at det er matvarer jeg har naturlig mye av i kosten så da føler jeg meg egentlig mer safe :)
 
Kroppen min tar ikke opp folat fra maten, så eg tar sterkere folsyre tabletter på resept.
 
Skamfull som jeg er må jeg innrømme at det har jeg ikke gjort...:( tok vel kanskje tre dager når jeg oppdaget svangerskapet og ikke ante hvor langt jeg var på vei, men kvalmen var så ille at jeg ikke klarte å svelge tabletter så det ble droppet
 
Back
Topp