Produksjon kun på én pupp

Flinkpike

Andre møte med forumet
Lurer egentlig bare på om noen har opplevd det samme og evt hva slags forklaring dere har fått av jordmor/helsesøster/lege etc.?

Jeg har altså så og si kun melkeproduksjon på én pupp. Ammer nå mitt andre barn og det er likens med han som med førstemann. Har vært kun minimalt med produksjon på «lillepuppen» helt fra fødselen av, og selv med intensiv amming/pumping får jeg ikke oppe produksjonen nevneverdig på denne. Den andre puppen fungerer som bare det, ikke noe problem med produksjon her og gutten vokser helt normalt, dvs jeg antar han får i seg nok melk:)

Andre som har lignende erfaringer?
 
Hmm, kan det være at babyen suger dårligere på den puppen?:) har hørt om noen tilfeller med det altså en «favorittpupp» som gjør at det kun er ene siden som får stimulert skikkelig produksjon. Men har ikke opplevd det selv:)

Men den andre puppen har da sansynligvis regulert produksjonen sin etter babyens behov slik at h*n får i seg nok mat :)
 
Jeg hadde en pupp som funket bedre enn den andre, så ble til at vi nesten bare brukte den.
Var ikke noe problem det, og ifølge hs var det heller ikke noe problem.

Men hvorfor det var sånn fikk jeg ikke noen forklaring på tror jeg.
 
Jeg har også én funksjonell pupp og én som er mest til pynt. Hadde det slik med forrige mann også. Aner ikke hvorfor det er slik, men har lurt på om jeg en gang i begynnelse av forrige barselstid kan ha hatt betennelse/tette melkeganger og at noe da er blitt «ødelagt» inni puppen?

Lille klarer seg fint på den ene puppen. Hun nekter dessuten å ta den andre ettersom den er så kjip, men om natten kan hun finne på å ligge og småsmatte på den. Så den har nok litt melk, bare veldig veldig lite. Men funker for oss :)
 
Jeg hadde også en superpupp og en nesten tom pupp. Fant fort ut det når snuppa ble urolig på ene siden, og når jeg pumpet var det enorm forskjell! Prøvde å pumpe på den «dårlige» siden for å stimulere, men til ingen nytte.
 
Har også hatt en pupp med melk og en med minimalt med melk. Kjempe forskjell når jeg pumpet. Prøvde å pumpe den ene ekstra hyppig for å stimulere produksjonen, men til ingen nytte. Har ikke fått noe forklaring.
 
Hadde akkurat det samme, samt min kollega og fikk vite at at fra der hun kom fra var det visst helt vanlig å tenke at "siden til den hånden man skriver med blir den samme siden som brystet blir best på" (sa det på et annet språk, så litt dårlig oversatt). Aner ikke om det stemmer for deg, men stemte for oss
 
Hadde akkurat det samme, samt min kollega og fikk vite at at fra der hun kom fra var det visst helt vanlig å tenke at "siden til den hånden man skriver med blir den samme siden som brystet blir best på" (sa det på et annet språk, så litt dårlig oversatt). Aner ikke om det stemmer for deg, men stemte for oss
Jøss, det stemmer i alle fall her. Aldri tenkt over :)
 
Det er faktisk veldig vanlig. Jeg har langt bedre produksjon på den høyre, og ammer utelukkende fra den.
 
Så fint å lese andres erfaringer Høres ut som dette er vanligere enn jeg trodde, synes bare det da er litt merkelig at ingen av jordmødrene, barnepleiere eller helsesøstrene jeg har snakket med har hørt om eller har særlig erfaring med det. Men det spiller jo ingen trille så lenge bebis får det han trenger
 
Samme her, veldig liten produksjon på venstre, selv om jeg prøver å legge til ofte der så øker ikke produksjonen. Her får frøkna flaske i tillegg da jeg ikke har nok melk uansett.
 
Back
Topp