Junitråden!

Skjønner ikke det ^^
Nei huff. Det er ikke noe jeg kunne tenke meg å komme ut for gitt ^^
Hvorfor begynner jeg nå å tenke på sjokoladepudding i sprøytepose, laget i sirkel slik at det ligner på visse ting enkelte dyr legger igjen når de er ute på tur :P
Bare sånn til Halloween eller lignende

Er det lov å være litt personlig her inne (og ja, jeg vet dette er et offentlig forum)?

I mai 2016 begynte jeg prosjektet en ny og bedre Musemor, på på det tidspunktet veide jeg over 100 kg (hjelp!!!!!).
Mange forestillinger har falt i løpet av den perioden.
En av dem er hva jeg kan og ikke kan gjøre med min veldig ødelagte rygg.
Husker en av de siste kontrollene jeg hadde på sykehuset år etter siste operasjon, jeg var mye bedre enn det de noen gang hadde drømt om at jeg noen gang kunne bli.
De siste 3 årene har jeg gjort ting de selv ikke trodde jeg kunne gjøre den gang, jeg har klart å lære å løpe, og det langt.
Selv om jeg ikke trener styrke har jeg bestemt meg for at ingenting med denne kroppen skal stoppe meg uten at jeg har prøvd først og klart å løfte mer enn jeg trodde jeg noen gang ville klare.

Selv om det er fryktelig lenge siden, og jeg bare vare et barn, skulle ønske jeg kunne møte han legen som var ansvarlig for operasjonene av meg for å gi han en stor takk

Stålvilje kan flytte fjell :)
Du har virkelig skapt en god helse for deg selv. Mange andre hadde godtatt situasjonen og avfunnet seg med at de hadde begrensninger. Du vil så hardt at du flytter grensene for deg selv. Det er imponerende :)

Er glad jeg er ferdig med bleiebarn for en del år, sånn helt frem til barnebarna kommer.
Jo, der begynte jeg å føle meg fryktelig gammel her

Etter å ha slitt sånn med å få eldste tørr så kjenner jeg at jeg er glad for å ha bleiebarn. Gruer meg skikkelig til yngste skal slutte. Eldste ble ikke tørr før hun hadde begynt på skolen.

Stålvilje kan flytte fjell :)
Du har virkelig skapt en god helse for deg selv. Mange andre hadde godtatt situasjonen og avfunnet seg med at de hadde begrensninger. Du vil så hardt at du flytter grensene for deg selv. Det er imponerende :)
Poenget er at jeg lar meg ikke knekke før jeg er nøtt.
Og (selvfølgelig), men vet ikke sine begrensninger før man faktisk har testet dem, dersom leger sier du ikke vil klare det, vel så hver forberedt på å ikke klare det, men ikke la det være et hinder for å prøve..

Hvem klarer å gjette hva nasjonaldyret til Skottland er uten å Google?

Etter å ha slitt sånn med å få eldste tørr så kjenner jeg at jeg er glad for å ha bleiebarn. Gruer meg skikkelig til yngste skal slutte. Eldste ble ikke tørr før hun hadde begynt på skolen.
Uff da, hadde noen bekjente som hadde det slik, og Lille U ble helt tørre før deres 2 yngste (deres eldste er på alder med vår mellomste, og deres 2 yngste er eldre enn Lille U, oi dette ble komplisert), og klarte ved et uhell uten å vite om situasjonen å si at Lille U var sent ute i forhold til sine søsken...
Tror jeg muligens "reddet meg litt unna med å svare noe slikt som "alle barn er forskjellige, og slik er det bare" når de kommenterte at deres ikke er ferdig (samtidig jeg var veldig rød siden jeg ikke viste, og den ene nærmet seg veldig skole start), uansett, forholdet til de foreldrene endret seg ikke etterpå

Pinnekjøtt er deilig. Og smaker jo mer salt enn lam. Men spiser du det ikke så er det jo helt relevant å lage noe annet, svineribbe som jo er en annen klassisk julemiddag f.eks.? (lutefisk hadde jeg ikke laget, sånn siden jeg 1)ikke kan det og 2)lukta liskom ikke harmonerer så godt men pinnekjøtt og svineribbe er jeg egentlig vokst opp med at man fint serverer sammen og da er der noe for de fleste. Ikke vegetarianere da, men det har jeg ikke hatt som julegjest enda.

Men det minner meg på at vi må huske på gode veganske alternativer når vi har grillfest om en måned. Det var vegetataner for 5 år siden, men nå er det vegansk. Men det er greit, det ordner vi. Egen grillklype, på et alu.brett, sopp og grønnsaker hun liker og sånne vegetarburgere eller noe annet som harmonerer med det vi serverer. Null stress .
Medisterpølse og medisterkake :)!

Å oppdage fredag etter stengetid at oi da, det går tomt for movicol på søndag, er litt upraktisk når ungen skal levers mandag morgen og hentes tirsdag ettermiddag, og atså ikke kan få med seg de to posene movicol hun trenger. For resepten er tom, så jeg kan ikke hente lørdag.

Jeg må mao ringe legen mandag morgen. og da er resepten klar utpå ettermiddagen, ulempen er at da er jeg på sommeraslutning med jobb, så.. kan min far hente det? Jada, gitt at han har ed fullmakt på eget skjema og (kopi av) legitimasjonen min.

Så mandag morgen leverer jeg jenta og passet mitt, og fyller ut skjemaet mamma har hentet, og så ringer jeg legen og bestiller ny resept. Og innser at derved har det gått to år på medisin og et år siden sist vi var hos lege. Det er visstnok ikke noe galt med henne, hun bare blir/er forstoppet, Så det fungerer fint med 2 poser movicol jr og blir hardt på 1 og stopper opp uten. Så da må hun gå på det. Får huksepå å forberede pappa på at det koster en drøy hundreapp for en boks, jeg kan vippse over det det koster. For dette er ikke blå respt. Det får man ikke for bare forstoppet. Det må være en grunn til det da.
Vi brukte det ganske lenge :(
Hvad med å gi et voksenbrev?
Det blir fort dyrt i lengden

Det er kos ja

Ungene lukter bål fastslo jeg når de var litt over leggetid, så jeg sa "de år dusje i morgen" til jeg kom på at, hey, da er det bål igjen så de får dusje mandag morgen også skifter jeg på sengene deres når de sover borte...
Drar dere å ser på det store bålet?

Tenk om.... om folk flest i det hele tatt handde RESPEKTERT "like ikke". Altså, i familien min gjør man det, men på nett virker det å være noe folk bare får suck it up, om man ikke er allergisk er det ikke noe å tlrettelegge for.

Og i jobbsammenheng er det... ikke veldig gøy med fellesmåltier og stort sett aldri mat som er helt etter min smak. Det var en som holdt "takk for maten"-tale med akkurat det tema en gang, og det var så innmari gjenkjennelig, Og mange rundt meg trodde det hele var ironi og spøk, sånn kan man da ikke tenke om mat?
Enig
På nett skal man visst bare ta hensyn til allergier

Back
Topp