Junitråden!

Så det er bare en vei dere kan kjøre hjem?:) forsto jeg det rett? Opplever dere ofte problemer med at den er stengt/ulykke?:)
Stakkars dette barnebarnet:( en grusom følelse!
Det er bare en vei ja.

Ikke ofte stengt og i alle fall aldri vært borti stengt hele dagen. Det hender jo litt for ofte at det smeller i et par ikke helt gode kryss, men oftest bare rydde veien og kjøre i et felt til det et gjort, ikke full stans en hel dag utenom noen få biler om gangen på en gangvei

God morgen
Fin og koselug avslutning i går , rart st nå er vi ferdig med barneskolen.

Lykke til i en hverdag, ungdomsskolebarn! Etter sommeren vel og merke. Først den!

Åhh, jeg er så klar for sommerferie. Minimum skoleferie. Det er snart!

Vi sliter os gjennom frokosten "nest siste sånne masefrokosten før 8 uker ferie!" sier jeg og har mentalt en plan om å prøve å finne en bedre løsning til høsten. Og matpakke, hva skl duha i matpakkene dine i dag? det er TRE MATPAKKER igjen å mase på vennen, skole i dag og sfo i dag, og skole i morgen, sfo har mat på fredager. Hva vil du ha? veeeet ikke......

Vi kommer oss gjennom frokosten, ned for tannpuss, gre håret og jakke og sko, kom igjen jenter vi er litt sent ute.
Åja, mamma, også skulle jeg levere inn mattepermen min. Egentlig i går, men jeg hadde den ikke.

Den røde? Nei, de er norsk, mattepermen er blå.

Husransakelse. Nope, ikke på stua, ikke der hun gjør lekser, ikke på rommet, ikke i posen med papirer jeg ryddet av bordet for å dekke til mange, nei, ingen steder. Fortvila jente får beskjed om å skyde på mamma, jeg sender melding til læreren og beklager, den er borte.

Jeg kommer på jobb og får svar av læreren. Hun samlet dem inn for flere dager siden, det var bare noen få som ikke hadde den den dagen som leverte i år... ikke rart vi ikke fant den.... Hun skulle ikke levere i går, hun har levert for lenge siden.

Pust, Pust med magen. Det er snart ferie. Snart er vi ferdige med 2. og 5. klasse. Tl høsten er et 3. og 6. klasse og nest-eldste i bhg (Og DET er det rareste, bitte lille minstemor på 3 år er til høsten nesteldste i bhg. Hun blir fire i jula da og hører altså til kullet som "er fire i går og blir fem neste år", som fra høsten er nest eldste kull. At eldstemann er nest eldste kull på skolen gikk derved opp for meg brått, for han begynner på u.skolen den dagen hun begynner på skolen (følger man dem første dagen der også? nei? Mener ikke å huske det fra min ungdom i alle fall? Ser en potensiell kræsj her... )

SNART FERIE!

Ja, og jeg skal være på kontoet i ca 51 timer til før jeg har ferie. Inkl lunj i 6 dager, 3 a timene er derved lunsj (ulønnet, så teller ikke i mine 6,75 timers arbeidsdager (90% stilling)

Snart ferie!

Bankkontoen min er happy idag da, feriepenger og skattepenger :)

Enten tidlig opp og tidlig frokost på den første feriedagen (altså, ikke ferie for oss voksne da, jeg snakker om lørdag) og på plass på shoppingsenteret klokka ti, eller så blir det ikke noe shopping denne helga heller, minstemor skal i bursdag sånn 1230-1430, og moa etter 12 er et lite kaos som ikke er kjekt. Men vi har ikke hanget anent enn mat på snart en måned, lørdag etter lørdag har det vært noe annet vi skulle. Behovet er ikke så stort heller da så det går greit.

Jeg og ungene tar nok en shoppingdag første ferieuka mi, pokemondag kaller eldste det, og jada, vi legger inn nok stop og gymmer og kanskje et raid om vi finner, til at han er happy, så kjøper vi boller og sjokomelk og tar lunsjen sånn, ute om et er fint vær, også får vi kjøpt sandaler til i alle fall en unge (må sjekke om eldste også trenger) muligens noe sommertøy til den som trenger det (meg?), solkrem og henter resepter til ferien, påfyll til reiseapoteket om det trengs, en oppblåsbar bademadrass av et slag, vi har to små, og tre unger, og annet vi måtte finne ut at vi trenger.

Jeg tenker ikke på det som shopping dagens handlerunde på vei hjem:

Biltema -fargeleggignsrull og fargeblyanter til lørdagens bursdagsselselskap. Deres fargeleggingsrull er selvheftende så en trenger ikke at man setter noe på enden så den ikke skal krølle seg.
Obsbygg - for det er vegg i vegg og nettbutikken tydet ikke p åat biletama har: høre om de har vepseksum. Vi har et vepsebol på verandaen.
Matbutikk: mashmallows, kjeks, og et eller annet vi kan spise som en kjapp før-middag, for pølsene vi skal grille er nok ikke varme før rundt 1830+ (oppmøte 18) så det blir sent. vi må ha spist noe før vi drar.

Og altså tidlig nok fra jobb til å rekke dette og være hjemme i tide til å servere den før-middagen i tide til at vi rekker avste til avslutning kl 18. Med alle tre ungene, så enten satse på å dra litt tidlig og håpe vi får en av de 3 parkeringsplassene, eller kjøre til skolen så må vi ialle fall bare gå halve veien. Eller be pent om at mannen kommer hjem fra kontoret i tide til å hente oss... det er hjem det er aller tyngst, men klart, å gå 2 km er litt langt på 3 år gamle ben, og å gå 2 km HJEM etter leggetid tilsier at jeg bør ha med bæresele...

Ja, men en del av den økonomine man kan regne på er at man kan regne med å få det minimums"fars"bidraget fra staten? og eneforsrger-skatt, barnetrygd som eneforsørger etc.
Kan for lite om disse stønadene jeg:) og hva man kan kreve..

Back
Topp