Hvordan fortelle til kommende besteforeldre?

Ingeniørmamma

Glad i forumet
Februarbarna 2020
Juliknøttene 2022
Noen som har fortalt om kommende barnebarn på en morsom eller fin måte?

Hvis alt går bra blir dette det første barnebarnet på begge sidene. Jeg er enebarn, og samboer har kun en eldre evig-singel søster som ikke er såå glad i barn. Så vi er den eneste muligheten for barnebarn per d.d. Håper og tror besteforeldrene syns det er stas. Men har lyst til å fortelle det selv, ikke fordi jeg bli avslørt når jeg takker nei til vin.

Jeg fortalte svigerfar i morges. Vet ikke om det var morsomt men tok med digitaltesten ned der han jobber (bor på samme eiendom); spurte om han kunne hjelpe meg noe angående jobb, men at han ikke måtte si det til noen. «jeg lekker som en sil, så ikke si noe til meg». Så ombestemte han seg og sa han ble for nysgjerrig til ikke å vite; så tok jeg opp testen og spurte om han klarte lese hva som sto? Så ble han blank i øynene og sa «åh dette har jeg ventet på i mange år!» det hører med til historien at han har tre «barn» en datter som egentlig skulle fylt 45, men døde i bilulykke for 19 år siden, en veldig singel datter på snart 42 og sambo på 38.... første barnebarn

Ingen fin måte til mamma, snakket på telefonen i går og hun hadde hørt jeg var sykmeldt. Så hun spurte om jeg var gravid, måtte jo fortelle kaoset. Så da vet hun det.

Sist så pakket jeg inn en liten bok om det å være bestemor, som jeg ga til mamma, hun ble kjempeglad! Pappa bare sa jeg det til. Svigers fikk vite det senere, og da viste vi fram kjøp etter at vi hadde vært på ferie, hvor vi hadde kjøpt de første plaggene :)

Jeg ga mamma testen i «bursdagsgave»:D
Var bortreist med henne og min lillesøster så de fikk vite med engang.
Sambo fortalt svigers for han klarte ikke holde seg, jeg ville egentlig gjøre noe spesielt utav det til dem siden det er 25 år siden sist de fikk et barnebarn ❤️

Med første skrev vi et brev fra "storken A/S"
Fikk det til at se ut som en bestilling, som på nett. Og med tekst:

Kjære *fulle navn besteforeldre"
Din bestilling vil ankommer d. Xxx 20xx. Vedlagt finner du tilbehør til din bestilling.

Mvh
Storken A/S

....
Vi pakkede inn en smokk... La det under juletreet, men kan sikkert sendes med posten også. Gikk litt tid før vi fikk tlf fra hun... Hun måtte være ferdig med at grine før hun kunne snakke

Tenker at 3åringen skal få fortelle, men det blir ikke før rundt uke 12;) Regner med hele bhg får vite når vi forteller til han:hilarious::Heartred

Hvis noen har strikkende foreldre/svigerforeldre kan dere enten kjøpe oppskriftshefte med noe dere ønsker dere, evnt pakke inn en haug med sånne gratis reklamehefter man får på garnbutikker. Vi gjorde det da vi ventet første, og mannen overrakte (dvs. nærmest slengte:p) den innpakkede bunken til sin mor og sa noe sånt som «vi har skaffet deg litt arbeid..»
Ble godt mottatt :happy:

Tror jeg bare blir å si det. Vurderte å skaffe en "storebror" skjorte til guttungen, men tror ikke jeg orker. Er litt meningsløst med ett plagg som bare blir brukt to ganger.

Hvis noen har strikkende foreldre/svigerforeldre kan dere enten kjøpe oppskriftshefte med noe dere ønsker dere, evnt pakke inn en haug med sånne gratis reklamehefter man får på garnbutikker. Vi gjorde det da vi ventet første, og mannen overrakte (dvs. nærmest slengte:p) den innpakkede bunken til sin mor og sa noe sånt som «vi har skaffet deg litt arbeid..»
Ble godt mottatt :happy:
Kult! Det skal jeg vurdere med svigermor!

Kjøpte «verdens beste morfar»-kopp til pappa.

Vi lekte jemsel og når jentungen bare hadde barnefar igjen å finne, sa jeg «kanskje pappa har gjemt seg siden du skal bli storesøster i februar» bestemor og tante ble veldig glade:Heartbigred

Har ikke fortalt det til kommende besteforeldre ennå. Vi har ikke helt bestemt oss for om vi skal på TUL eller ikke, men hvis vi skal tenker jeg kanskje å bruke ultralydbildet. Pakke bildet inn i en fin gaveeske og skrive noe sånn som "Hei bestemor og bestefar. Gleder meg til å møte dere i februar ❤".
Vurderer også den ideen med strikkeoppskrifter til svigermor :D

Vi bare sa det uten noe spesielt. Ble morsomt allikevel da svigermor ikke fikk med seg hva vi sa. Vi andre satt å lo en stund før hun spurte hva som var så morsomt. Ble veldig glad når hun fikk høre det da.
Moren min ble glad osv og faren min sa bare "ja" da vi sa han skulle bli bestefar igjen.

Mannen min har 2 barn fra ett tidligere forhold. De er veldig klare for å få en liten søster eller bror, så jeg tenker vi skal finne en morsom måte å avsløre det for dem på iallefall :)

Når søsteren min skulle avsløre sin første graviditet hadde hun bilder fra UL i konvolutter, som hun ga til familie, som en liten gave. Bestefar på 92 åpner konvolutten og spør om det er bilde av en frosk :D

Når vi skulle ha førstemann ga vi svigers julekuler med "verdens beste besteforeldrene "på. De takket og hang de på juletreet - og vi sto med åpne armer å ventet. De tok tydeligvis ikke hintet, så vi måtte frem med UL bilde. DA skjønte de det :p da ble det tårer og gode klemmer. Denne gangen tenkte jeg at lillegutt skal gi de en bok de kan lese for han, en bok jeg har bestilt til han. "**** skal bli storebror" heter den, og man kan bestemmer navn i boken. Så der står det at han skal være hos svigers når vi er på sykehuset å slikt..gleder meg :-)

Sist så pakket jeg inn en liten bok om det å være bestemor, som jeg ga til mamma, hun ble kjempeglad! Pappa bare sa jeg det til. Svigers fikk vite det senere, og da viste vi fram kjøp etter at vi hadde vært på ferie, hvor vi hadde kjøpt de første plaggene :)
Kan jeg spørre hvilken bok dette er ? Har tenkt å gjøre noe av det samme , men har ikke funnet noen enda ..

Back
Topp